Gå til innhold

Kaffe og kaffevaner

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Ettersom vi har hatt en te-tråd her vil jeg gjerne ha en liten kaffe-tråd også (ettersom jeg ikke drikker te).

Hvor mye kaffe drikker dere?

Hvilken kaffe er best?

Er det noe du MÅ ha ved siden av kaffen?

Hvor kjøper dere kaffe?

Beste kaffebar?

Kort sagt: Hvilke kaffevaner har dere???

--------------------------------------------------------------------------

Jeg drikker til tider mye kaffe!

Er ikke spesielt kresen til daglig og drikker gjerne Brasero (frysetørret) ettersom sambo ikke liker kaffe.

I helgene kjøper jeg "skikkelig" kaffe og bruker trakteren eller presskanne. Varierer litt hva jeg kjøper da, men jeg synes at det er stas med Vienna Nougat Coffee f.eks. Noe som smaker litt mer enn bare kaffe.

På vei til jobb kjøper jeg ofte med meg en stooor kopp kaffe fra en kaffebar i nærheten (husker ikke hva kaffebaren heter da...). Malabar er en favoritt eller en dobbel Americano.

Jeg liker ikke melk i kaffen min, ikke sukker heller. Den må være svart.

Og ved siden av liker jeg mørk sjokolade, kjeks eller en god kake. Men det er ikke et must med "kaffemat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken kaffe er best?  

Hvor kjøper dere kaffe?  

Beste kaffebar?

Jeg drikker kaffe for kosen sin skyld. Alt fra cafe latte til espresso. Cafe latte skal ha bittelitt sukker i den.. Formye gjør dne kvalm!

Espresso drikker jeg slik den er.

Et must ved siden av kaffe, er røyk.. :kul: .

Vi har espressomaskin med steamer hjemme, men den støver bare ned... Kjøper mest på caféer;) Der den er best. Har ingen favorittsted. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke kaffe jeg. Synes det lukter godt, men...smaken er jo ufyselig! Dessuten er det jo ikke så sundt i store mengder (og svart) og man får stygge tenner (av mye drikking). Men..trendy som f**n :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker masse kaffe. Har tatt med meg en presskanne på jobben og har kjøpt med sjoko-vanilje kaffe i løsvekt. Med litt sukker og melk blir denne kjempe god!

Er jeg på cafè drikker jeg mest cafè au lait eller mocca med ekstra melk og sukker. Liker at kaffen er litt søt jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp på Tv2-nyhetene om barn som jobber som kaffe-plukkere på plantasjene og om de "mindre bra" forholdene rundt dette...Jaja- nok en god grunn til ikke å drikke kaffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kaffe drikker dere ?

En espresso eller caffe latte om morgenen før skolen, gjerne en eller to kopper på skolen. (skal begynne å ta med kaffe på thermosen...)

Og hver gang jeg er ute å spiser/på cafè.

Tipper ca 2 - 5 kopper om dagen.

Hvilken kaffe er best ?

Vi liker det meste, jeg elsker både espressokaffe, traktekaffe, og kaffe til kaffebrygger (har en sånn og), og Brasero som du nevnte Lea : Den er kjempegod :) Husker ikke hva det merket vi har nå heter, men Illy er en bra espressokaffe:) Har brukt den endel før, men prøver mange forskjellige. Og Ja! Piazza D`oro! Den og er bra!

Hvordan jeg liker den : Svart, med litt melk, med mye melk, med skum, you name it :-)

Er det noe du MÅ ha ved siden av kaffen ?

Nei, ikke nødvendigvis. Men jeg er litt av en godtemums, da. Så det er alltid rom for noe hvis vi har sjokolade eller kjeks :)

Hvor kjøper dere kaffe ?

I Sverige bl.a., på de store matbutikkene i harryland..... Og endel på store butikk-kjeder her i landet og evt. kaffebarer.

Beste kaffebar ?

Kaffebrenneriet på St.Haugen (Ullevålsveien) og den som før het Den Gyldne Bønne på Schous plass (Grûnerløkka).

Dog, greie kaffebarer (de få som er) her og :kul:

hmmmmm......likte denne tråden,- fikk så SINNSYKT lyst på kaffeeeeee :)

:briller: kaffe :briller: kaffe :briller: kaffe :briller: kaffe :briller:

Yum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at det ikke er bare jeg som drikker (og liker) Brasero da :hoho: .

Synes at den smaker helt supert til å være frysetørret. Hiver en kopp i microen jeg og kaffen er ferdig på et blink. Dessuten blir det et sånt "skum" på toppen.

I kveld drikker jeg Vienna Nougat utblandet med litt vanlig kaffe (Friele). Synes at det kan bli litt for mye av det gode og den koster jo mer enn vanlig kaffe også. 50/50 er en fin blanding!

Kaffebaren Rooster Coffee på Oslo S/Østbanen har forresten skikkelig god kaffe. Stikker innom der når jeg har god tid før jobben. Og det ser ut som de har gode bakevarer der.. schwææære bakverk på et brett under disken. Men jeg rekker aldri å ta med meg sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Jeg driker altfor mye kaffe! Syns Ali er best til hverdags - og er absolutt ikke noe glad i alle de forskjellige smakene som tilsettes! Kaffe skal smake kaffe og ikke sjokolade eller nøtter. Kan til NØD ha en ørliten knivspiss kanel i kannen hvis det skal være noe ekstra. OG kaffe SKAL lages i presskanne.

Skal jeg kose meg ekstra lager jeg cappucino med presskanne og melkeskummer.

Skal det gå fort blir det frysetørret - og jeg liker også Brasero aller best.

Fikk litt avsmak for kaffe etter reportasjen i Magasinet i går - bør kanskje gå over til Max Havelaar kaffen nå, men med stramt budsjett og mitt kaffeforbruk blir det jo dyrere....

OK - inngår et kompromiss med meg selv: Mindre kaffe og mer solidaritet!

Ha en fin adventstid alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

må ha min daglige kopp med cappuchino. av og til tar jeg en espresso, eller lager meg en cafe au lait istedenfor. lager dette hjemme på min kaffemaskin hver morgen, og koser meg med kaffen mens jeg leser nyheter eller sjekker mailen. en skjelden gang blir det to kopper på morningen. kjøper helst økologisk kaffe, eller standard cellini. av og til skjeier man ut og kjøper hele kaffebønner som man får malt i butikken. elsker også tilbehør som candisstenger, strø av diverse slag og kaffe med smakstilsetning. bruker uraffinert sukker, slik at det skal bli litt sunnere (!) med en liten skje sukker i kaffen.

ute-kaffe inntar jeg helst på Kaffe å Lars i tromsø sentrum. de har vunnet utmerkelser for kaffen sin, og miljøet er perfekt til å sitte og slappe av og bare sjekke livet :)

en kopp eller to om dagen er sikkert greit; leste sågar at kvinner blir smartere av et moderat forbruk av kaffe...skal si i fra når det begynner å virke..

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Hvilken kaffe er best?

Hvor kjøper dere kaffe?

Beste kaffebar?

1.Drikker kun kaffe på café eller hos andre, lager ikke hjemme.

2.Kaffe latte

3.Nei, men tar gjerne en kremklatt i kaffen :D

4.Bare på café, igjen.

5.Kaffepikene ved Frognerparken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kaffe vaner: første jeg gjør etteråha stått opp om morran er å starte kaffetrakteren (hvis ingen andre hargjort det før meg) deretter tar jeg med meg en kopp ut og drikker sammen med en røyk. Drikker masse kaffe sånn utoverdagen,men bare da, hvis jegdrikker om kvelden er detkun i spesielle tilfeller. Drikker vanlig kaffetrakter kaffe,evergood. Fordi det e rdet vi alltid har hatt her i huset og det er det jeg e rvant med. Kaffe er kaffe og skal være svart,men kan drikke sånnt kaffe drikk greier en sjelden gang. Avhengig av kaffe? ja... desverre :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra ingen til 5-6 kopper pr dag. Det hender jeg har så mye å gjøre at jeg glemmer kaffen, og da blir ikke dagen helt den samme.

Hvilken kaffe er best?

Hater Ali kaffe, den smaker ingenting! Jeg liker best Timor Arabica, den er kraftig med lav syrlighet. Så koster den 180 kroner kiloen også da. Jeg maler kaffen selv, og det gjør kaffen enda bedre. Det er lite som slår den lukten om morgenen!

Nei... kaffe er fint uten tilbehør.

Hvor kjøper dere kaffe?

Jeg kjøper aldri kaffe i dagligvarebutikken. Jeg kjøper kaffebønner i løsvekt hos fantastiske Majorstuen Kaffeforretning AS.

Beste kaffebar?

Jeg er så heldig at jeg bor like ved mange forskjellige. Det ligger en liten italiensk på hjørnet av huset jeg bor i. Den ligger fint til og er derfor favoritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker ikke så mye kaffe. Stort sett kun å jobb når jeg sitter i møter, men har begynt å bytte ut "møtekaffen" med vann eller te.

Ellers tar jeg gjerne en espresso etter en bedre middag.

Hvilken kaffe er best?

Drikker kun traktekaffe eller pulver kaffe dersom det ikke finnes noe alternativ.

Hvis vi en sjelden gang lager kaffe hjemme, blir det i presskanne, eller evt. espresso

Nei

Hvor kjøper dere kaffe?

Kaffe kjøper vi i kaffebutikk/kaffebar

Beste kaffebar?

Tja....en hver kaffebar med god kvalitet, og ikke for mange mennesker.

Kaffebar på lørdager er et MARERITT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...