Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #1 Skrevet 27. april 2006 Jeg har kontakt med endel gutter/menn via sms. Det er som regel de som sender først, for jeg ser ikke helt vitsen med å sende meldinger uten å ha noe konkret å spørre eller varsle fra om. Sender selvsagt noen hvordan-står-det-til- og hva-gjør-du-på-nå-meldinger jeg også da... En ting jeg har merket meg at når de har dame så er det stille fra dem. Jeg og en som er litt mer kompis av meg enn de andre (som stort sett bare er bekjente) tok kontakt med hverandre endel ganger i uka før, men i februar fikk han seg dame og siden har jeg ikke hørt fra han. Det har skjedd endel ganger. Man starter som flørtete og gira på hverandre, finner ut at man bare vil være venner og holder kontakt og kanskje finner på ting sammen av og til. Men så blir det bråstopp når man får kjæreste. Det er jo likedan med meg selv også, har mindre kontakt med folk av det andre kjønn hvis jeg har type. Det er vel mest fordi at jeg er litt sjalu selv og er med andre slik jeg vil de skal være med meg. Men er det ikke snålt? Man må jo kunne bli kjent med andre og sende litt meldinger og slikt selv om man har kjæreste? Noen som opplever det samme som meg?
forelzka Skrevet 27. april 2006 #2 Skrevet 27. april 2006 Jeg er ikke sjalu og har fremdeles kontakt med de fleste selv om jeg har fått kjærest. Selvfølgelig med måte av respekt for kjæresten.... Men hadde jeg truffet en mann som forlangte at jeg kuttet ut venner/kompiser, så hadde jeg kutta ut mannen!!! Sånt er kanskje lett for meg å si som ikke er sjalu. Jeg skjønner det.... Har en kompis som lever 2 liv. Han flørter med alle og registrerer seg på alle kontaktsteder på internett (Blink, Finn en venn o.l.) hver gang han er singel. Når han finner seg dame, så sletter han alle profiler på internett og reduserer sterkt på omgangskrets. Det må dama også gjøre...... Som dere sikkert skjønner, så varer ikke disse forholdene så lenge, så da er det å registrere profiler over alt på internett igjen!! Slitsomt, om jeg får si min mening! Synes man skal respektere hverandre og ha omgangskrets/bekjente som det føles naturlig å ha. Jeg synes ikke folk som er sjalu/kontrollerer har respekt for partneren sin.....
Gjest Gjest_Ariel_* Skrevet 27. april 2006 #3 Skrevet 27. april 2006 Sånt er kanskje lett for meg å si som ikke er sjalu. Jeg skjønner det.... .........Jeg synes ikke folk som er sjalu/kontrollerer har respekt for partneren sin..... Når du ikke er sjalu selv så kan du ikke i din villeste fantasi begripe hvordan det er. Sjalusi kan vel nesten kalles en sykdom, hvis den er sterk nok. Men det er en anna diskusjon. Jeg har vanlig kontakt med vennene mine når jeg har kjærest, men ikke med bekjente jeg har rota eller flørta med før- uten at vi garantert er helt ferdig med hverandre. Da kan jo han få falske forhåpninger også. Sjalu kjørest er ikke det eneste å ta hensyn til.
forelzka Skrevet 27. april 2006 #4 Skrevet 27. april 2006 Jeg er ikke sjalu og har fremdeles kontakt med de fleste selv om jeg har fått kjærest. Selvfølgelig med måte av respekt for kjæresten.... ← men ikke med bekjente jeg har rota eller flørta med før- uten at vi garantert er helt ferdig med hverandre. Tror vi er litt enig.... Jeg mener at et forhold skal være bygd på tillit og respekt for hverandre, og da passer kanskje ikke sjalusi inn i bildet? Har sjalusi noen gang ført til noe godt? Skjønner at mange sliter med sjalusi, men sånt burde hver enkelt jobbe med selv før de lar det gå utover andre..... Har selv levd med en som er sjalu. Kan ikke si han gjorde noe bra for forholdet vårt med sjalusien sin. Selv når jeg prøvde å ta hensyn og hjelpe han, var det galt. Skjønte det hadde gått for langt når jeg forsvarte meg uansett hva det gjalt bare han så på meg....
Gjest Bøllefrøet Skrevet 27. april 2006 #5 Skrevet 27. april 2006 Jeg syns det er greit å ha kontakt med venner/venninner selv om man har fått seg kjæreste, men det som ikke er greit, syns jeg da, er å ha kontakt med personer som man har rota med/vært sammen med/vært forelska i hvis man nekter partnenen sin å få hilse på denne vennen/venninnen, og man plutselig vier denne personen masse oppmerksomhet. Det blir litt for suspekt syns jeg da.
forelzka Skrevet 27. april 2006 #6 Skrevet 27. april 2006 Jeg syns det er greit å ha kontakt med venner/venninner selv om man har fått seg kjæreste, men det som ikke er greit, syns jeg da, er å ha kontakt med personer som man har rota med/vært sammen med/vært forelska i hvis man nekter partnenen sin å få hilse på denne vennen/venninnen, og man plutselig vier denne personen masse oppmerksomhet. Det blir litt for suspekt syns jeg da. ← Da begynner man å holde ting hemmelig for partnerern sin og det er !
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #7 Skrevet 28. april 2006 Ikke bruk begrepet "type" på en person du liker, og som betyr mye for deg. Type er et skjellsord, som kun er egnet til å trøkke en gutt ned. En hersketeknikk.
Gjest Bassanova Skrevet 28. april 2006 #8 Skrevet 28. april 2006 Ikke bruk begrepet "type" på en person du liker, og som betyr mye for deg. Type er et skjellsord, som kun er egnet til å trøkke en gutt ned. En hersketeknikk. ← Øh? Vel, når dama mi, som jeg synes er den nydeligste og herligste jenta i verden, refererer til meg som "typen hennes", blir jeg bare stolt, jeg. Har ikke noe problem med å bli kalt "typen" i det hele tatt.
forelzka Skrevet 28. april 2006 #9 Skrevet 28. april 2006 Ikke bruk begrepet "type" på en person du liker, og som betyr mye for deg. Type er et skjellsord, som kun er egnet til å trøkke en gutt ned. En hersketeknikk. ← Øh??? Typen/samboeren/kjæresten/elskeren/vennen/gubben min er glad uansett hva jeg kaller han så lenge det refererer til at han er min. Han er bare stolt Ønsker du ordet "type" til livs har du litt av en jobb forran deg
Abr@xas Skrevet 28. april 2006 #10 Skrevet 28. april 2006 Eksen til mannen min er sånn. Når hun er singel, DA tar hun kontakt (på msn), men hvis hun er opptatt, da hører han omtrent aldri fra henne. Jeg har sagt til han at jeg skjønner ikke at du gidder ha en slik av-og-på kontakt, jeg hadde ikke funnet meg i å blitt kutta ut som venn så fort det kom en ny kjæreste inn i bildet, for så at kontakten blir tatt opp igjen så fort man er singel.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #11 Skrevet 28. april 2006 Ikke bruk begrepet "type" på en person du liker, og som betyr mye for deg. Type er et skjellsord, som kun er egnet til å trøkke en gutt ned. En hersketeknikk. ← Type er jo bare et annet ord for kjæreste. Men kanskje det er en dialektvariant? Eller bare slangord? Jeg kaller samboeren min for "typen min".
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #12 Skrevet 28. april 2006 Type er jo bare et annet ord for kjæreste. Men kanskje det er en dialektvariant? Eller bare slangord? Jeg kaller samboeren min for "typen min". ← "Typen" er et begrep man benytter i en viss nedsettende betydning. F eks "fy for en type", eller "æsj, se på han typen der". Neppe særlig oppløftende å bli karakterisert slik. Dessuten er det veldig barnslig og umodent.
forelzka Skrevet 28. april 2006 #13 Skrevet 28. april 2006 "Typen" er et begrep man benytter i en viss nedsettende betydning. F eks "fy for en type", eller "æsj, se på han typen der". Neppe særlig oppløftende å bli karakterisert slik. Dessuten er det veldig barnslig og umodent. ← Ble helt overrasket jeg nå..... Har aldri før hørt at ordet type er nedsettende! Det er jo ordene FY og ÆSJ som beskriver hva man mener. Ikke ordet TYPE... :klø:
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #14 Skrevet 28. april 2006 Ble helt overrasket jeg nå..... Har aldri før hørt at ordet type er nedsettende! Det er jo ordene FY og ÆSJ som beskriver hva man mener. Ikke ordet TYPE... :klø: ← Sitat fra bokmålsordboka: II type v1 fastslå type, typebestemme t- de forskjellige smittestoffene I type m1 (gr typos 'slag, preg (på mynt)', av typein 'slå') 1 bestemt art, slag, kategori, utgave, variant (av flere individer, ting, fenomener e l) forskjellige t-r ost / skibindinger av den gamle t-n / han er t-n på en framgangsrik forretningsmann / hun er ikke min t- ikke etter min smak 2 om enkeltindivider: en skummel t- fyr / han er litt av en t- han har særpreg / det stod noen t-r og hang på gatehjørnet 3 (avtrykk av) bokstavform støpt i metall el. skåret ut i tre skifte t-r i skrivemaskinen / overskriften står med fete t-r Her står det neiggu ikke mye om at begrepet "type" betyr kjæreste.
forelzka Skrevet 28. april 2006 #15 Skrevet 28. april 2006 Bra mange i norges langstrakte land som har taleleif da..... ...eller bare en skummel kjærest Kjæresten min er glad jeg kaller han typen min uansett. Så lenge jeg refererer til at han er min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå