Gjest Gjest_supersnuppa_* Skrevet 27. april 2006 #1 Skrevet 27. april 2006 Det er 7mnd siden separasjoen, og exen er veldig opptatt av om jeg har truffet en ny mann. Han sier at han har hørt dette, kommer med eksempler på at jeg er blitt sett sammen med en annen, gjerne på plasser jeg vet jeg ikke har vært engang!!. Han sier at gamle kompiser forteller han at jeg har en ny mann, men nekter å fortelle meg hvem det er som sier det..... Nå er saken at jeg har en kompis som er på besøk hos meg avogtil, vi har ett sexuellt forhold, men det er også kun det da. Har hatt det sånn i ett par mnd nå. Ingen dype følelser inni bilde, bare nyter hverandre. Dette har jeg holdt helt hemmelig for alle rundt meg, ingen vet om dette og sånn vil jeg ha det. Jeg vet med sikkerthet at exen ikke vet om denne mannen for da ville han nok ha latt meg vite at han vet, ja. Dessuten treffes vi kun hjemme hos meg eller han, vi er aldri ute sammen. Jeg føler ikke for å fortelle exen om dette for dette er kun min sak, jeg blander ikke barna eller noen andre inn i dette. Jeg har sagt til exen at hvis jeg treffer en mann som vil bety noe for meg og ungene så skal han få vite om det. Er dette galt av meg? Bør jeg si det som det er til exen, at jeg har en "elsker". Jeg vet at det vil såre han veldig for sexlivet mellom meg og exen var meget labert og han vil få sjokk hvis jeg forteller han om elskeren. Dessuten vet jeg at "forholdet" til elskeren vil gå over etterhvert. Ser ikke for meg noe særiøst forhold. Noen med lignende erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #2 Skrevet 27. april 2006 Siden dere faktisk har skilt lag, synes jeg ikke han har noe med hva du gjør lenger! Det er en utfordring for mange ekser (menn og kvinner) å gi helt slipp. Men du har ikke noe ansvar for å holde ham oppdatert på ditt privatliv. Han har rett og slett ikke noe med det lenger!
Gjest Bøllefrøet Skrevet 27. april 2006 #3 Skrevet 27. april 2006 Nei, det ser jeg ingen grunn til at du skal! Dere er separert, og han har ikke noe med det å gjøre!
Gjest GreenSky Skrevet 27. april 2006 #4 Skrevet 27. april 2006 Jeg har sagt til exen at hvis jeg treffer en mann som vil bety noe for meg og ungene så skal han få vite om det. ← Da synes jeg du har gjort det på helt riktig måte.
forelzka Skrevet 27. april 2006 #5 Skrevet 27. april 2006 Synes ikke du skal fortelle. Hvilken grunn har han til å skulle vite om ditt privatliv nå? Dere har da tross alt valgt å gå hvert til sitt... Forteller han deg alt om det som skjer i hannes liv?
Gjest gjest1 Skrevet 27. april 2006 #6 Skrevet 27. april 2006 Enig med de andre; dette har han ingenting med
c",) Skrevet 27. april 2006 #7 Skrevet 27. april 2006 Må si meg enig med de andre svarene du har fått. Din X har ingenting med hva du driver men å hvem du treffer, men det er som du sier selv greit å informere X når du eventuelt treffer en som betyr mye for deg.
Gjest Gjest_supersnuppa_* Skrevet 28. april 2006 #8 Skrevet 28. april 2006 Tusen takk for svar, dere. Ja, det er sånn jeg også tenker, at han ikke har noe med hva jeg gjør når ungene er hos han. Men han har ennå ett rart grep på meg, jeg føler meg nesten utro....Han sa til meg at han ville vite det med en gang hvis jeg traff noen for han ville ikke høre det hos andre...Så om jeg drikker kaffe på kafe sammen med en mann og han får høre det, så vil han ta det som om jeg har truffet en annen. Ja, han er sjalu og ja han har problemer med å la meg gå, men jeg må da få leve livet mitt videre.... Igjen tusen takk for svar.
forelzka Skrevet 28. april 2006 #10 Skrevet 28. april 2006 Tusen takk for svar, dere. Ja, det er sånn jeg også tenker, at han ikke har noe med hva jeg gjør når ungene er hos han. Men han har ennå ett rart grep på meg, jeg føler meg nesten utro....Han sa til meg at han ville vite det med en gang hvis jeg traff noen for han ville ikke høre det hos andre...Så om jeg drikker kaffe på kafe sammen med en mann og han får høre det, så vil han ta det som om jeg har truffet en annen. Ja, han er sjalu og ja han har problemer med å la meg gå, men jeg må da få leve livet mitt videre.... Igjen tusen takk for svar. ← Jeg synes du på en rolig og høflig måte (for å unngå krangel/diskusjon) skal si i fra at du ikke har meldeplikt til han. Hva han får høre hos andre har ikke du kontroll over og det burde han ikke bry seg med. Hører ikke ut som at han har klart å gå videre med sitt liv. Eller så har han bare behov for å kontrollere deg....
m67 Skrevet 28. april 2006 #11 Skrevet 28. april 2006 Så lenge barna ikke er involvert og ikke vet om det, har heller ikke han noe med det. Jeg skjønner at han vil vite noe om det er en som har mye med barna å gjøre.
Gjest gjesta Skrevet 28. april 2006 #12 Skrevet 28. april 2006 Exen din har da ingenting med dette å gjøre. Og det selv om barna er involvert. Jeg kan da ikke nekte eksen min ny kjæreste, og heller ikke har jeg rett til å godkjenne dama hans.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #13 Skrevet 28. april 2006 Enig med at han ikke har noe med det egentlig, men hvis dere har en sånn greie (som veldig mange har) at dere skal fortelle hverandre når dere treffer en ny, så bør du kanskje fortelle om han her også. Selv om det er en som du ikke tror det blir noe mer med, så har du truffet en ny som du treffer, og så får du heller si videre at du ikke har planer om noe fremtid med han da... Nå er det forskjellige grunner til hvorfor noen har slik avtale om å fortelle, noen gjør det for å "vite" når den andre går videre, andre gjør det for å slippe å høre det fra andre (ungene f.eks.) Og om dere har sånn avtale det i hele tatt vet ikke jeg, men jeg vil si at du bør kjenne på hvordan du føler det selv. Hvis dette var noe du ville ønsket å vite hvis det var omvendt, bør du si det. Hvis ikke, så kanskje ikke. Men siden han spør, blir det jo løgn å nekte også.... Dessuten, hvis han ikke har noe som helst med det, hvorfor lyve da??? Hvis du sier du ønsker å holde det borte fra offentligheten, vil han vel respektere det selv om han får vite det?
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #14 Skrevet 28. april 2006 Ikke la deg lure til å si noe om elskeren din, du kan bare risikere å få det "i fleisen" en dag. Enn om han begynner å "hinte" overfor andre, eller sier noe til ungene (hvem vet hva man kan få seg til å gjøre hvis man er sjalu og irrasjonell). Men selvsagt syns jeg du skal informere han også når ungene dine får vite noe om ny kjæreste til mor. Så slipper han å høre det fra barna.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #15 Skrevet 28. april 2006 Ikke fortell noe nei! Dette er en privatsak, hva du driver med har han ingenting med! Jeg har et seksuelt forhold til en, men vi sees kun når datteren min er hos faren. Hun kommer aldri til å få treffe denne mannen, og ingen andre trenger å vite om oss heller. Bare kos deg du!
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #16 Skrevet 28. april 2006 Ånei, hvis jeg forteller han dette og ber han holde tett om det så kan jeg garantere at alle får vite det. Nei, det er nok best å tie. Som jeg tidligere har skrevet så går nok dette "forholdet" over om en stund, siden det ikke er særiøse følelser inne i bildet. Jeg nyter dette så lenge det varer, jeg
valentino Skrevet 29. april 2006 #17 Skrevet 29. april 2006 (endret) jeg har en kompis som er på besøk hos meg avogtil, vi har ett sexuellt forhold← Jeg har et seksuelt forhold til en← Jeg forstår at det er utrolig stor tilgang til sex på dere kvinner. Det er ikke uten grunn av kvinner takler samlivsbrudd bedre enn menn. Endret 29. april 2006 av valentino
glaidyr Skrevet 29. april 2006 #18 Skrevet 29. april 2006 Jeg forstår at det er utrolig stor tilgang til sex på dere kvinner. Det er ikke uten grunn av kvinner takler samlivsbrudd bedre enn menn. ← Dette er det dummeste jeg har hørt! Jenter sliter ofte mye lenger både med skyldfølelse (selv om det ikke er deres feil at forholdet gikk skeis) og en følelse av at eksen har "makt" over dem enn det menn gjør. Men for all del! IKKE fortell eksen din hva eller hvem du er sammen med!!!! Er han av den sjalu typen (kanskje tilogmed uten at han selv vet om det), så kan han finne på å gå til din elsker/ senere fast følge for å " ta en prat". Det gjorde min eksmann og det endte med at jeg mistet en god venn.
valentino Skrevet 29. april 2006 #19 Skrevet 29. april 2006 Dette er det dummeste jeg har hørt! Jenter sliter ofte mye lenger både med skyldfølelse (selv om det ikke er deres feil at forholdet gikk skeis) og en følelse av at eksen har "makt" over dem enn det menn gjør. ← Utallige studier har vist at flere menn enn kvinner sliter etter samlivsbrudd. Det betyr ikke at ingen kvinner sliter, eller at alle menn sliter.
valentino Skrevet 29. april 2006 #20 Skrevet 29. april 2006 Er han av den sjalu typen (kanskje tilogmed uten at han selv vet om det), så kan han finne på å gå til din elsker/ senere fast følge for å " ta en prat". Det gjorde min eksmann og det endte med at jeg mistet en god venn. ← Han var vel mer enn bare en god venn? Du knullet han, ikke sant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå