Gå til innhold

Levere selvangivelsen på faks

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet (endret)

Kan jeg det? Det står ikke noe om det på inforsidene til skatteetaten, på den annen side; Det står ikke at en ikke kan gjøre det heller.

Endret av GreenSky
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg ikke at du kan.

Jeg har nettopp funnet ut at det var relativt enkelt å levere på nett.. selv om jeg hadde mange endringer.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg kommer ikke til å levere på nett i år. Det gjorde jeg i fjor. Jeg tok vare på kvitteringen for at jeg hadde levert. Det var lurt, fordi ligningskontoret skjønnslignet meg, de påsto at de ikke hadde fått ligningen min. Jeg viste kvitteringen, men det ble et helvete å få det rettet opp likevel.

Skrevet
Jeg kommer ikke til å levere på nett i år. Det gjorde jeg i fjor. Jeg tok vare på kvitteringen for at jeg hadde levert. Det var lurt, fordi ligningskontoret skjønnslignet meg, de påsto at de ikke hadde fått ligningen min. Jeg viste kvitteringen, men det ble et helvete å få det rettet opp likevel.

du kan få en mail med en gang om at du har levert på nett+at du skriver ut kvittering

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har alltid gjort det via tekstmelding jeg, har gått fint det. Har alltid tatt vare på kvitteringen jeg får pr sms helt til pengene er inne på konto i juni.

Men i år hadde jeg noen fradrag, håper pappa jobber med den nå :sjenert:

Gjest GreenSky
Skrevet
Men i år hadde jeg noen fradrag, håper pappa jobber med den nå  :sjenert:

Jeg og, har en jævlig tjukk bunke med vedlegg og legeerklæringer. :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg og, har en jævlig tjukk bunke med vedlegg og legeerklæringer.  :ler:

Må man ha legeerklæringer og? Hm... Da kan jeg jo bare glemme endel av det, rekker jo aldri i verden å få det innen så kort tid...

Gjest GreenSky
Skrevet

Joda, du kan legge ved et vedlegg som sier at legeerklæringer ettersendes så raskt som mulig.

Gjest gjest1
Skrevet

*lat* Gidder ikke så mye pes... Sender med den ene erklæringen jeg har jeg (hjernekrymperkvittering på 9000)

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg legger ved bl.a legeerklæring for "lettere nedsatt ervervsevne" (pga sykdom) får igjen litt på skatten for det. :) Med ditt sykdomsbilde (etter hva jeg har fått med meg) tror jeg du også kunne fått det.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg legger ved bl.a legeerklæring for "lettere nedsatt ervervsevne" (pga sykdom) får igjen litt på skatten for det.  :) Med ditt sykdomsbilde (etter hva jeg har fått med meg) tror jeg du også kunne fått det.

Ja, tror jeg har krav på langt mer enn jeg benytter meg av. Jeg benytter meg faktisk ikke av noe, bortsett fra blå resept...

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har finlest fradragsreglene, det kan lønne seg.

Skrevet

Hva slags fradrag kan man få for sykdom? Tror vi har det samme, GreenSky. ;)

Har fått en voldsom baksmell. :(

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har og fått en voldsom baksmell.

Jeg har nemlig pendlet mellom Oslo og hjembyen - fram til jeg kjøpte leilighet i fjor, og meldte flytting. Så ble jeg sykemeldt. Jeg tenkte ikke på at jeg burde endre skattekortet. Eller dvs, jeg var for syk til at jeg i det hele tatt tenkte på det, hadde andre ting å tenke på. Så - jeg hadde fremdeles pendlerskattekort, men siden jeg ikke er pendler lenger, fikk jeg en smell.

Så, derfor har jeg vært på fradragsjakt. ;)

Jeg tror du kan finne disse aktuelle:

http://skatteetaten.no/Templates/Handbok.a...ter=38841#38841

"Særfradrag pga lettere nedsatt ervervsevne" eller "særfradrag pga sterk nedsatt ervervsevne (uførhet)" kan være noe for deg.

Og denne, selvsagt:

http://skatteetaten.no/Templates/Handbok.a...ter=38870#38870

Skrevet

da kan sende den i posten, eller levere den personlig på likningskontoret. Frem til fristen.

Skrevet

Du må levere den på en måte som sikrer deg for at det er DU som leverer den. Det går ikke via fax...

Det er svært få privatpersoner som har egen fax, registrert på seg. Så jeg skjønner at likningskontorene ikke har giddet å satse på dette. Dessuten så er det vel slik at ingen faxer kan motta mer enn én fax av gangen - altså særs dum løsning når mange leverer to på tolv siste dagen i april...

Sleng den i en konvolutt og send den avgårde. Jeg har selv erfaring med at de ikke bryr seg om en dag eller to for seint.

Skrevet

Spørsmålet ditt var om man kan fakse...ja, det kan man.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...