Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2002 #1 Del Skrevet 30. november 2002 Min sønn på tre år vil ikke ta hostesaften sin som han fikk foreskrevet fra legen. Han nekter plent. Noen tips for hvordan jeg kan få i han den, uten for mye bråk og søl?? Kanskje det ikke er så nødvendig heller...han hoster ikke så mye lenger. Det gjør derimot jeg..men, men....jeg bruker den samme medisin(og det går greit for min del!) Hvor lenge kan forresten en forkjølelse vare? Noen tips til hvordan man kan bli rask frisk? Å sove mye er vel bra... Hilsen forkjøla mor og sønn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 30. november 2002 #2 Del Skrevet 30. november 2002 Tsja.....kommer an på hva du vil det. Lokke og lure går jo an......tilby at han skal få noe etterpå........ta en seriøs samtale på hans nivå om de "fæle basseluskene i halsen" - trekk paraleller til karius og baktius (baktus?) og tannbørsten - si at hostesaften jager bort basselusker fra halsen slik som tannbørsten gjorde fra Jens sine tenner. Eller rett og slett gå inn som en rolig men bestemt voksen - og benytt deg av din myndighet som voksen - og si at "lille venn, jeg ser og hører at du ikke har lyst på hostesaften - men faktisk så er det slik at du må ta den likevel ! Det er ingen ting å diskutere.....gap opp lille venn". Punktum finale. Må kanskje holde ungen, og grining kan det bli....men å la være å gi det fordi at ungen ikke vil og man ikke liker fighter - det blir for dumt. Forresten er det lettere å gi med sprøyte enn med skje....det blir mindre søl av det. Dette greier du Lille Meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå