Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #1 Del Skrevet 27. april 2006 Har et stygt bad, med grønt våtromstapet på gulv, og slitt blå og hvit vegg. Badet skal fullstendig oppusses om ca. 2 år, så vil ikke legge særlig mye penger i badet, men har lyst til å "freshe opp" veggene slik at de ikke ser så slitte ut. Noen som vet om man kan male våtromstapet, også inne i dusj? Hvilken maling anbefales? Er det mye forarbeid når det bare skal holde i to-tre år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 27. april 2006 #2 Del Skrevet 27. april 2006 Ja det kan du sansynligvis men det kommer ann på typen tapet. Er det "plast" underlag så er det ikke anbefalt. Husk å bruk våtromsmaling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #3 Del Skrevet 27. april 2006 Ikke mal inni dusjen iallefall - malingen er ikke helt tett, og vil raskt begynne å flasse av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #4 Del Skrevet 27. april 2006 Husk å bruk våtromsmaling. ← Hvorfor det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 27. april 2006 #5 Del Skrevet 27. april 2006 Hvorfor det? ← Fordi den inneholder stoffer som bl.a. skal forhindre soppdannelse i fuktige omgivelser som det jo er på et bad... Selv ville jeg ha brukt en litt blank oljemaling. Jeg kan ikke garantere deg at resultatet blir 100%, spesielt ikke inni dusjen, men jeg ville først ha vasket ned veggene med et kraftig grovrengjøringsmiddel og deretter gått over med rødsprit for å fjerne absolutt alt av skitt og fett. Deretter ville jeg ha malt ett strøk med hvit heftgrunn og deretter to strøk med den fargen du ønsker. Det finnes både olje- og vannbasert heftgrunn og hva du velger avhenger av toppstrøket. Selv ville jeg som nevnt ha valgt oljebasert maling på badet fordi den er langt mer motstandsdyktig mot fukt og skitt enn vannbasert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #6 Del Skrevet 27. april 2006 Fordi den inneholder stoffer som bl.a. skal forhindre soppdannelse i fuktige omgivelser som det jo er på et bad... Nettopp - det er argumentet som brukes, men hvis det er så fuktig at det danner seg sopp, da må man gjøre noe med ventilasjonen. Våtromsmaling er bare tull. Fordi den inneholder stoffer som bl.a. Selv ville jeg ha brukt en litt blank oljemaling. Jeg kan ikke garantere deg at resultatet blir 100%, spesielt ikke inni dusjen, men jeg ville først ha vasket ned veggene med et kraftig grovrengjøringsmiddel og deretter gått over med rødsprit for å fjerne absolutt alt av skitt og fett. Deretter ville jeg ha malt ett strøk med hvit heftgrunn og deretter to strøk med den fargen du ønsker. Det finnes både olje- og vannbasert heftgrunn og hva du velger avhenger av toppstrøket. Selv ville jeg som nevnt ha valgt oljebasert maling på badet fordi den er langt mer motstandsdyktig mot fukt og skitt enn vannbasert. ← nig, men mal uansett ikke inni dusjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 27. april 2006 #7 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg har malt våtomstapet en gang,da brukte jeg våtromsmaling. Vi hadde dursj over badekaret,så da malte jeg også veggen idet som ble dursjen. Det ble jo til slutt der det begynnte å flasse av først,men det holdt en god stund. Siden dette skal være en midlertidig løsning så ville jeg ha malt inni dursjen også. Det er jo ikke den plassen som vises best uansett. Lykke til. Alial Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 28. april 2006 #8 Del Skrevet 28. april 2006 Det aller viktigste er vel å få skuret veggene skikkelig på forhånd, spesielt inne i dusjen der det sitter igjen såperester osv. på veggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå