Gå til innhold

Favorittrestaurant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres favorittrestaurant og hvor ligger den?

Evt. hva slags mat serverer de der?

:lol:

Min favoritt heter Dinner og ligger ved Klingenbergsgt./Stortingsgt. Husker ikke den eksakte adressen.

Det er en kinesisk restaurant, hvor de serverer mat fra alle 7 kjøkken. Kan love at Peking House blir temmelig bleikt etter et besøk på Dinner. Topp service, meget kyndige servitører.

Skikkelig reklame dette her, men jeg er overbegeistret etter nok et besøk forrige uke. Grillede kamskjell til forrett, nam, nam...

Lisa-Beth

*fortsatt sulten*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pizza Rio må være min favoritt for tiden. De serverer VERDENS beste pizza. For ikke å glemme rømmedressingen..*sulten*

Den ligger i karljohan ved egertorget. Samme bygning som posthuset. :) Ikke så lett å få øye på.

ANBEFALES!

Skrevet

Vi er sjelden på skikkelige restauranter. Havner ofte på Egon, Karry & Kethup eller Mamma Leone fordi prisene er greie og fordi det ikke er så stivt.

Har vært på noen gourmet-restauranter i forbindelse med jobben og HATET det hver eneste gang.

Akkurat nå er jeg skikkelig glad i Indisk mat da.. men har ikke funnet andre restauranter enn Karry & Ketchup som har billig og bra Indisk mat.

Liker meg best på uhøytidlige restauranter med intimt og koselig miljø jeg.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg er veldig veldig glad i å gå på kino, og hva er godt etter kino? Jo!!- ekte italiensk pasta. Bilabong i Bogstadveien 53 ligger bare 3 min. gange fra Colosseum og har deilig mat, rustikke lokaler og behagelig pris.

Prøv deres pasta Vesuivo, nydelig!

Milla

Skrevet

Min favoritt er Bølgen & Moi på Oljemuseet i Stavanger. Ypperlig mat og flott service.

Skrevet

I Oslo er jeg veldig glad i Statholdergaarden, synes både maten, servicen og lokalene der er strålende.

I Stavanger har Craig's byens beste kjøkken for tiden. Synes det er veldig trivelig der, der er det litt mer uformelt og de ansatte har gode kunnskaper. Og ikke minst har de et særdeles stort og godt vinkart med veldig så hyggelige priser.

Skrevet

Enig med deg, Orakel - Stadtholdergaarden er helt topp!!

En super romantisk restaurant jeg liker er Klosteret. Hvite murvegger med bueganger, og hundrevis av levende lys, sånne ordentlige kirkelys! Og super mat og service. Kunne tenkt meg å ha bryllupsmiddagen min der, jeg :D

Skrevet

Dinner er helt konge!

Ingen over - ingen ved siden når det gjelder det kinesiske kjøkken. Anbefales på det sterkeste.

Ellers - når det gjelder helt andre matretter som pizza, så må jeg jo selvfølgelig anbefale anbefale Rio ved Stortinget T-bane stasjon. Kjempebra!

Jeg er da sørlending :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Djengis Khan er best!Mongolsk restaurant,torggata 7. :D

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Hos Thea i Gabels gate på Frogner. Intim atmosfære og deilig mat. :D

Skrevet

Min favoritt restaurant er garantert NB Sørensen i Stavanger. Bølgen og Moi er også verdt et besøk :-)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Har ikke råd til å gå på restaurant mer enn et par ganger i året, men jeg glemmer aldri da jeg og min daværende kjæreste var på Bryggen i Trondheim. Dit skal vi garantert flere ganger! :)

Skrevet

Min favoritt er helt klart LE CANARD på Frogner/Oslo.

Eksklusivt sted, eksepsjonell mat og service, samt en helt spesiell atmosfære. Og en helt HIMMELSK vinliste! Men ja, det er dyrt der :( !

Egner seg dog spesielt når det er "det lille ekstra" som skal markeres/feires!

Skrevet

I Stavanger var det i sin tid en indisk restaurant like bortenfor De Røde Sjøhus. Jeg vet ikke sikkert om den enda er der, men om den er der....så bør jeg ta en tur dit snart, ja. Maten der var så god at det nesten ble tåpelig.

Forøvrig vil jeg anbefale, hvis du på et tidspunkt skulle befinne deg i Vanvouver i Canada, at du tar deg en tur i den restauranten som er i den høyeste bygningen....et tårn. Restauranten er i toppen, og den roterer rundt og rundt.

Der skal du bestille sverdfiskfileten. Det er godt det.

Den ene gangen jeg var i Trondheim, havnet jeg og mitt følge på et sted som heter Posepilten. Jeg aner lite om dette stedet, og har kun dunkle minner om innredningen der. Dog var det slik at jeg bestillte en sak som heter "pizza frosta". Den var god den.

Videre....200 meter bortenfor Hotel Hemus i Sofia, Bulgaria, finnes det en kinesisk restaurant. Maten der er sånn passe.......og det er så stygg utsikt fra det stedet der....at det er en absurd kjekk plass å være. Servicen er på topp, og du vil få, hvis det er den rette tiden på året, et fat med melon når du er ferdig med å spise.

milo

Skrevet

Milo

Den indiske restauranten ligger der fortsatt. Ja de har veldig god mat der, men servicen er så som så. Man bør ihvertfall ha god tid når man går der for ting tar tid.

Skrevet

Baltazar på Kirkerista er vår favoritt.

En arkitektonisk perle som bidrar til flott stemning, herlig mat og hyggelig personale.

Litt dyrt kanskje, men dog...

Skrevet

Her var det mange bra restauranter, ja. Her er mitt bidrag:

Chang Mai. Thai-restaurant. Ligger i Peder Claussons gate. (ikke langt fra Akersgata/St. Olavsgate.)

Jeg liker også italiensk mat, og en av mine favoritter er Tiramisú, som ligger i Vika. (Haakon VII's gate 10) Så hvis filmen din går på Vika, Milla, så kan du jo stikke hit etterpå....? :D

Billig indisk? (Indisk er jo generelt veldig billig, da. Og så godt!) Lea: Har du vært på Tøyen (Jens Bjelkes gate) og spist på Darbar? Her liker jeg meg!

På andre siden av veien ligger Lyst (Sult-avlegger) - og også her er det meget bra mat og hyggelig betjening.

Jeg går også gjerne på mer eksklusive restauranter, men siden det koster såpass mye, er det sjelden jeg unner meg det. Men jeg liker jo Bagatelle veldig godt, da.

Skrevet

Vi må så definitivt ikke glemme Madserud gård ved Frognerparken! Deres 7-retters med vinmeny er en gastronomisk opplevelse du neppe glemmer. Superbra service og kjempekoselig miljø i et gammelt hus med parklignende hage.

Billigere utemat inntas for eksempel på Bombay i Keysersgate (vanvittig bra italiensk mat, drives av en italiensk familie) og Den lille fondue i President Harbitzgate.

Hmmm, ut og spise i kveld, kanskje..? Ble sulten jeg.

Gjest sexysadie
Skrevet

Favorittresturanten er Làmore på Steinkjer!

Min Venninne Eva både eier og driver den og evner å gjøre d hyggelig og får alle til å føle seg velkommen!

Ellers da så er Spiseriet på Brekstad/Ørland også Superb!

Skrevet
Billig indisk? (Indisk er jo generelt veldig billig' date=' da. Og så godt!) Lea: Har du vært på Tøyen (Jens Bjelkes gate) og spist på Darbar? Her liker jeg meg! [/quote']

Det har jeg faktisk ikke, men takk for tipset.

Liker meg jo bedre på østkanten enn på vestkanten jeg, så Tøyen passer bra. :ler:

Hvor ligger denne restauranten da?

Nær Tøyen-senteret eller nær Trondheimsveien?

Vil ha indisk mat!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...