Mies Skrevet 27. april 2006 #1 Skrevet 27. april 2006 Nyskerrigfrøken slår til igjenn.. Jeg kunne nok fint ha brukt min mors kjole, men til hennes store skuffelse så ønsker jeg ikke det. Mest forde jeg vil ha min egendesignede drøm, men også litt forde jeg ikke er min mor, og en brudekjole blir litt for personlig for meg til å dele. Hvordan er det med dere?
*Doriz* Skrevet 27. april 2006 #2 Skrevet 27. april 2006 Eg syns nesten det er litt romantisk på ein rar måte å gifte seg i mora sin kjole.. Eg kunne gjerne gjort det viss mamma sin var fin, og viss ho hadde hatt den ennda.. Men tidene forandra seg vel.. so drømmen er vel ein egendesigna kjole, som er berre min
Gjest 1111 Skrevet 27. april 2006 #3 Skrevet 27. april 2006 Syns det høres litt fint ut jeg. Har fått min mamma sin bryllupskjole, men den kommer jeg ikke til å bruke den dagen jeg gifter meg. For det første fordi den er noen størrelser for stor for meg og for det andre fordi den overhodet ikke er slik jeg tenker meg min brudekjole (jeg vil ha en lys, litt klassisk brudekjole, hennes er lilla og egentlig bare en pen kjole). Men hadde hun hatt en kjole som passet og var fin så kunne jeg nok ha vurdert det (selv om det er leeenge til den dagen jeg gifter meg da ).
afr0dite Skrevet 27. april 2006 #4 Skrevet 27. april 2006 Da jeg var liten synes jeg mamma sin kjole var som en drøm. Og den er fortsatt den mest sjarmerende brudekjolen jeg vet om! Men den tilhørte deres tid, og er veldig hippie. Men om vi noengang vil gifte oss igjen når vi blir gamle og grå, på en sandstrand et eller annet varmt og tropisk sted, tar jeg gjerne frem mammas brudekjole:) til mamma'n min
Gjest -eline- Skrevet 27. april 2006 #5 Skrevet 27. april 2006 Nå leide mamma kjolen sin slik at det ikke er særlig aktuelt uansett men: mamma var pittelita da hun giftet seg; type 160 cm høy og str 32/34 (jeg er både høyere og bredere...)... Og på brudesalongen hjemme hadde de kun en utleiekjole som var i rett størrelse slik at hun måtte bare ta den... Blondegardinhelvete kan man trygt kalle den, så mye frynser og rysjer og... Så nei, jeg tror jeg står over den ...derimot hadde min bestemor en ganske lekker kjole da hun giftet seg på 50-tallet, men jeg tror den ble sydd om til dåpskjole.
Trampe Skrevet 27. april 2006 #6 Skrevet 27. april 2006 Ja, hvis den hadde vært fin kunne jeg brukt den. Men den er ikke etter min smak i det hele tatt, så jeg ville ikke brukt den. Men denne problemstillingen blir ikke aktuell uansett, mamma sydde nemlig brudekjolen om til dåpskjole til meg og min bror. Så på en måte har jeg allerede brukt den Og jeg skal bruke samme dåpskjole til mine barn!
Arkana Skrevet 27. april 2006 #7 Skrevet 27. april 2006 Jeg ville ikke gjort det bare for å glede henne, jeg må like kjolen også. Men nå er ikke det aktuelt her uansett, jeg skal ikke gifte meg i noen typisk hvit brudekjole. Men jeg liker Mammas smak i brudekjoler da, enkle elegante kjoler, ikke disse bløtkakene med masse broderier og greier som alle vil ha nå.
Sunbird Skrevet 27. april 2006 #8 Skrevet 27. april 2006 Jeg har faktisk prøvd min mors brudekjole,men desverre er jeg noe høyere enn min mor. Og det ble ikke akkurat lekkert med en kjole som gikk meg midt på leggen. Men hadde den passet så kunne jeg så absolutt ha brukt den den dagen jeg skal gifte meg. Den er veldig klassisk og fin,absolutt ikke noe som tilsier at at den er 30 år gammel. Men så er det jo litt stas å ha en kjole som er bare din og da,ikke arv etter mor. Alial
Ugla Skrevet 27. april 2006 #9 Skrevet 27. april 2006 Ble glad for å arve min mors brudekjole. Ja, jeg har brukt den. Det var min bestemor (mors kommende svigermor) som sydde den til mor skulle gifte seg. Derfor er den ekstra spesiell for meg. Mor giftet seg i bunad...
Gjest gjest1 Skrevet 27. april 2006 #10 Skrevet 27. april 2006 Hadde den vært fin s kunne jeg sikkert gjort det, men neida...
Lykketrollet Skrevet 27. april 2006 #11 Skrevet 27. april 2006 Hadde mamma hatt en brudekjole så... Nå giftet de seg på "kontoret" i penbukse og silkeskjorter og den vil jeg hlest slippe å arve...
tommeline Skrevet 27. april 2006 #12 Skrevet 27. april 2006 Jeg vurderte det faktisk, men så ble det bunad i stedenfor... Mammas brudekjole er ingen typisk brudekjole, noe som hadde passet meg bra!
Susan Sto Helit Skrevet 28. april 2006 #13 Skrevet 28. april 2006 Hadde den passet nokså bra, eller vært mulig å sy om til noe som passet nokså bra, samtidig som jeg kunne ha endret en og annen detalj slik som jeg ville, så joda, hvorfor ikke? Men mammas kjole var leid den, og det hadde nok blitt litt omsying, både for å få den litt mindre "70-talls" og får å få den stor nok til meg.
*Emma* Skrevet 28. april 2006 #14 Skrevet 28. april 2006 Jeg hadde i utgangspunktet syns det hadde vært kjempe koselig å kunne "glede min mor" med å bruke hennes kjole - men det skal jeg altså ikke. Fro det første er den utrolig enkel (jeg syns den er kjedelig) og for det andre er den alt for liten. Min mor er 10cm lavere enn meg.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #15 Skrevet 28. april 2006 Mamma veide såvidt over 40 kg da hun giftet seg (vi er små hele familien). Jeg veier nærmere 60 og hadde aldri i livet fått den på meg. I tillegg er den fra midten av 80-tallet *need I say more?* Den er forøvrig forlengst borte, så det blir ikke en aktuell problemstilling.
Gjest -eline- Skrevet 28. april 2006 #16 Skrevet 28. april 2006 Mamma veide såvidt over 40 kg da hun giftet seg (vi er små hele familien). Jeg veier nærmere 60 og hadde aldri i livet fått den på meg. I tillegg er den fra midten av 80-tallet *need I say more?* Den er forøvrig forlengst borte, så det blir ikke en aktuell problemstilling. ← Ikke lyst til å se ut som en marengs altså? ...husker onkelen min giftet seg i 87... Han i dress med opprullede ermer så man så foret, cerise magebelte og sløyfe og hun i schvææær kjole med puffermer og perlebroderier og sløyfer og... og slikt pannebånd med perler og silkeblomster... Husker jeg syntes hun var *så* fin!
Gjest gjest1 Skrevet 28. april 2006 #18 Skrevet 28. april 2006 Mamma gifta seg i bunad, men dersom ho hadde hatt ein kjole som var passelig til meg, skulle eg gjerne brukt den!
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2006 #19 Skrevet 29. april 2006 Mamma gifta seg i 69, og har verdens kuleste brudekjole. Den er dog litt vel kort, jeg kan ikke bøye meg i den, så jeg må gjøre noe med den før den dagen jeg skal gifte meg (og i tillegg holde meg like slank som mamma, hun var bare 19 år den gang, og kjolen er i str 38. Den passer meg enda, bank i bordet).
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2006 #20 Skrevet 29. april 2006 Min mor giftet seg i 1980... Altså før de verste perlene kom inn. Hennes venninne giftet seg på midten/slutten av åttitallet og hadde en perlerad som "pannebånd" samt perler hengende ned fra buketten. Cerise magebelte osv på brudgommen. Hun hade champagnefargede roser i sin bukett (det var veldig eksotisk på åttitallet). Bløtkakekjole
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå