Gå til innhold

Stikk i magen-vanlig?

Elizia

Anbefalte innlegg

For et par netter siden våknet jeg med sterke smerter i magen. Smertene uroet meg så at jeg kontaktet legevakt for å spørre om råd. De ba meg om å komme med en gang for å sjekke at det ikke var noe med barnet. UL viste at alt heldigvis sto bra til med den lille. Legen mente smertene kunne komme av at magen strekker på seg. Etter et par dager har smertene fremdeles ikke gitt seg. Det føles til tider som om noen stikker en kniv i magen og underlivet mitt. Blir småkvalm når smertene kommer og klarer da nesten ikke å gå. Føler meg som en hypokondriker når legene sier at det ikke er noe så jeg tenkte jeg kunne spørre her inne. Har noen av dere opplevd at det gjør så vondt når magen strekker på seg? Er dette helt normalt? Er nå i uke 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat slik har jeg det også nå! (Uke 18 tror jeg). Våknet i natt, og selv om jeg tidligere denne uken kanskje såvidt har kjent liv/litt bobling, kjentes det ut som om babyen sparket så hardt den kunne inni magen. Det gjør vondt i hele magen nedenfor navlen, og jeg blir også kvalm av det..

Det virker som om babyen pluteslig har bestemt seg for å bli en kjempebaby som må vokse i rekordfart.

Tipset fra kjæresten min var å spise mindre slik at babyen ikke ble så stor - slik at jeg ikke får så vondt når den vokser. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipset fra kjæresten min var å spise mindre slik at babyen ikke ble så stor - slik at jeg ikke får så vondt når den vokser.  :forvirret:

:ler: det der kunne samboeren min også sagt :ler:

jeg hadde forresten også skikkelig vondt i magen i morges, våknet av det.

er 18 uker i morgen, så det er kanskje noe som hører med rundt denne tiden, da..

fint å høre at det er flere, da går jeg ut fra at det er helt normalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som ligament smerter ja. Du får være obs på det, og kontakte legen igjen dersom de ikke gir seg etter en stund eller blir enda sterkere.

Lillebi: Det tipset fra kjæresten din er nok ikke godt nok :) Babyen tar det den trenger uansett, resten at det du spiser lagres på din kropp, og det er du som blir større. Jeg vet om flere som har lagt på seg under 10 kilo i svangerskapet og fått baby på +- 4 kilo. Men det som kan hjelpe til at babyen ikke blir så stor, er å kutte ned på sukker.

Det er ingen babyer som vokser i rekordfart på det stadiet vi er i nå, de fleste vokser like mye, og de veier ikke mer enn ca 200 gram, så det er nok bare en følelse du har siden du har begynr å kjenne babyens aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...