Gå til innhold

Hva vil dere ha til jul?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

-Stort hvitt hus med rundkjøring foran huset og hall istedet for gang

-Båt

-Bil (enten New Beetle/MG sportsbil/Rover/AudiTT)

-Diamant, safit, rubin og smaragdsmykker. Og perler.

-Hester i en flott stall

-Pene kjoler

-Tiara

-Klokke fra Rado

-Støpenegler

-Nye sko

-Nye kåper

-Nye klær fra Jean Paul og Ralph Lauren

-Nytt stereoanlegg

-PlasmaTV

-Datamaskin

-Rollerblades

-Pastamaskin

-Ny komfyr med keramisk topp / induksjon

-"Amerikansk" kjøleskap

-Sminke fra Stila og Versace

-Hudpleieprodukter fra Decelor, Matis og Babor

-Diamanthalsbånd til pus

-Stor skap-plass i det nye huset

-Lang ferie til England, Irland og Skottland

-Lang ferie til Stillehavet,- Samoa, osv.... litt øyhopping

-Belgisk sjokolade

-Enda en espressomaskin

-Masse gooood espresso

-Vaskemaskin

-Oppvaskmaskin

-Kjøkken i rustfritt stål og elegant utforming

-Hjemmekino i kjellern på det store nye huset

Tja, det var vel alt ?

Grei liste, det nissen ?

Takk skarru ha da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lista til Kattepus var grei! Men om jeg hadde hatt ett stort hus tror jeg vaskehjelp hadde stått på ønskelista også.

Ellers:

* noen nye møbler, har en dårlig stilblanding hjemme...

* gavekort på klær

* nye støvletter

* gullarmbånd

* parfyme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattepus sin liste falt helt i min smak :D

Neida, jeg vet faktisk ikke hva jeg ønsker meg. Penger, eller gavekort så jeg får shoppa litt nye artikler i juleservise jeg samler på kanskje? Eller kanskje en ny chinchilla? Eller gullring? Nye klær? (Virker da som om jeg har noen ønsker likevel da - he he)

Men de fineste julegavene fikk vi alt i november. Oppvaskmaskin fra foreldrene mine og 10 kilo elgkjøtt fra svigermor :D

Da kunne vi ikke annet enn å glise fra øre til øre, og takke og bukke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Smykker faller alltid godt i smak. til bursdagen fikk jeg øredobber av sambo... pluss hull i ørene. Så, ting til å henge der setter jeg jo pris på. Og generelt, smykker og ringer (jeg jobber med å overbevise ham om at smykkebutikker selger ringer som ikke BETYR noe... (dette er jo en som nekter å spise lovehearts det står "marry me" på, i tilfelle det BETYR noe..) Ikke det at han vil nekte å kjøpe slike ringer altså, bare slett ikke ENDA)

God bok er egentlig alltid et ønske fra meg, men nå har jeg flere i bokhylla jeg enda ikke har rukket å lese, så det prioriterer han sikkert ikke... (hverken nissen eller samboeren)

Ønsker oss praktiske ting også jeg. Flanell-sengesett f.eks. Vi har ETT sett (jada, to, ett til meg og ett til ham, men det blir jo bare ett) og det medfører at vi om vinteren tar av om morgenen, vasker, tørker i trommel, legger på om kvelden. Og det er litt stress. Et ekstra sett hadde ikke vært å forakte. Og så ønsker jeg oss kjøkkenvekt (dette er ting han også ønsker oss altså, så VI ønsker oss det)

Har en diger julepakke på stua som jeg ikke får lov til å åpne før ETTER jul. (fordi den er så stor, og vi skal reise på tvers av landet tre ganger med buss, så skal jeg ikke ta den med, men grunnet at innholdet henger sammen med en minde som SKAL være med får vi ikke åpne den før jul. altså blir det etter nyttår når vi kommer hjem) Og fra farmor og farfar vet jeg hva vi får, for det er et bilde av dem og alle barnebarna, som vi tok når jeg var hjemme på snartvisitt. (hos fotografen, uten at vi ble fornlyde av den grunn... dette trur jeg er omtalt i dagboka mi her, og hører uansett ikke hjemme i denne tråden)

Jeg falt litt ut av temaet nå... men julegaver er spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg dundynesokker, for jeg fryser alltid på bena når jeg legger meg.

Mamma måtte på død og liv vise meg hva hun hadde kjøpt til alle sammen hinn dagen, dro meg med inn på soverommet og beskuet havet av poser som veltet utover sengen. Den ene gaven etter den andre ble vist og kommentert.. men så.. "Smarten" hadde glemt å ta vekk ÉN liten pose.. hehe.. så jeg VET at jeg får dundynesokker til Jul.. JIPPI! Mamma'n min er snill hun! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg dundynesokker, for jeg fryser alltid på bena når jeg legger meg.  

Mamma måtte på død og liv vise meg hva hun hadde kjøpt til alle sammen hinn dagen, dro meg med inn på soverommet og beskuet havet av poser som veltet utover sengen. Den ene gaven etter den andre ble vist og kommentert.. men så.. "Smarten" hadde glemt å ta vekk ÉN liten pose.. hehe.. så jeg VET at jeg får dundynesokker til Jul..  JIPPI! Mamma'n min er snill hun!  :D

Dundynesokker høres kjempebra ut! Det er så gulvkaldt her i huset, så tror jeg skal legge de til listen min :briller: Takk for tips

Håper jeg får dundynesokker da i allefall :) (åååh, herlige varme :D )

Liker dyner og tepper og varme ting...... Gruer meg til hver gang jeg skal ut av huset...

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøken Dings

Jeg ønsker meg egentlig ingenting. Får jeg være sammen med familien og spise pinnekjøtt og sitte oppe til langt på natt og se i gamle fotoalbum, da har jeg vel stort sett alt jeg trenger. :)

Julegaver burde bare vært for barna. For oss voksne som kan kjøpe oss det vi trenger selv er det jo bare bytting av penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Om du ser på det som bare bytting av penger, så har du mistet noer av poenget. Nemlig OMTANKEN. Når jeg kjøper et modellfly av en F16 til min bror, så er det fordi han er i millitæret og skrur på nettop F16. (og ja, han sa at han ønsket seg et slikt) Jeg gir ham det ikek pga verdien, men pga omtanekn, fordi jeg synes det er kos å gi ham noe slikt. Fordi det passer. Han går ikke og kjøper noe slikt selv, men nettopp fordi det er jul kan han sette det på ønskelista, og så kan jeg av omtanken for min bror, og for å glede ham, kjøpe det.

En gave om bare er "bytte av penger" da kan du likegodt GI penger. Poenget med gaver er at du velger en gave som passer til vedkommende, som du legger ned litt tid i å velge ut. Nettopp fordi du tenker på vedkommende.

Det viktigste for meg er ikke gaven, men omtanken. (selv om, i trange økonomiske tider er det kjekt å ønske seg praktsiek ting som ikke blir prioritert å kjøpe, som man kan få i gave.

Men, det vikigste det er tanken bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...