Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #21 Skrevet 29. april 2006 Som jeg sa...jeg vasker mye tak. Forlater du et tak som er skjoldete, så er ikke jobben gjort riktig. ← Som jeg skrev...tak som er malt med maling som ikke tåler vann blir skjoldete ved vask.
jordbær Skrevet 29. april 2006 #22 Skrevet 29. april 2006 Japp! Alle tak vaskes. Iallefall i min familie. Desverre er det få som gjør det.. Og vi må ALLTID ta dobbelt opp med vasking.. Salmiak og to dråper zalo, tar alt! Hvis det er malt, vaskes det.. blir det skjolder, maler man. Mener jeg da (Men vi har sikkert etterlatt oss norges renste hjem når vi flytter..ganske ofte)
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #23 Skrevet 30. april 2006 Som jeg skrev...tak som er malt med maling som ikke tåler vann blir skjoldete ved vask. ← maling som ikke tåler vann. Hvilke maling er det? før i tiden så malte folk kun med MATT aling. Det var "uhørt" å bruke noe annet.Husker min mor vasket alle takene hver vår. Den gang så kunne man ikke bare male takene for det var dyrt den gangen. I tillegg fyrte de med koks...tenk dere takene på våren: Og som vanlig den gang , så røkte foreldrene inne. +at det var strietak. De klarte det den gang også. Ikke var det mopper og annet moderne utstyr. De sto med kluten i handa og tok bit for bit. Jeg selv malte takene i vannbasert maling, men vasket da jeg flyttet. Nye eieren spurte om de var nymalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå