Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #1 Skrevet 27. april 2006 Ser at jeg begynner å få litt krum rygg og skuldre som trekkes framover. Kan jeg ved trening hjemme få en bedre holdning. Hva slags øvelser bør jeg starte med?
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #2 Skrevet 27. april 2006 Det meste av trening gir deg bedre holding. Løping er supert bl.a. ALl trening hjelper!!! Fysisk aktivitet, riktig kosthold, og godt humør = rett i ryggen!!
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #3 Skrevet 27. april 2006 Vær fokusert på det hele tiden i en periode. Min samboer var sånn, og rettet etterhvert fokus mot det selv. Jeg var litt slitsom en periode da for å hjelpe ham til å rette seg opp, han ble irritert fordi jeg jo måtte skjønne at han var sånn, og ikke klarte å rette seg opp fordi det virket så kunstig å gå med brystkassa rett frem. Anyway - nå er han rett i ryggen og føler ikke det er kunstig i det hele tatt. Jeg husker ikke hvor lang tid han brukte på dette.
Gjest Virvel Skrevet 27. april 2006 #4 Skrevet 27. april 2006 Først og fremst er det en vanesak, så du må bli mer bevisst på hvordan du står og går. Stå rett opp og ned på gulvet, med føttene litt fra hverandre (ikke bredere enn skulderbreddes avstand). Rett deg opp: Skyv bekkenet litt opp og frem, samtidig som du slapper av i skuldrene, senker dem og trekker dem bakover. (Mange trekker skuldrene bakover og tror de er rette i ryggen, men glemmer bekkenet, og ender da bare opp med å svaie i ryggen.) Hodet skal ikke henge fremover, pass på at halsen blir en forlengelse av ryggen. Du kan tenke deg at du har en tråd festet i kronen på hodet, og at du på en måte henger etter den. Styrketrening av rygg, bryst og mage kan bidra til å styrke de riktige musklene slik at det ikke blir så slitsomt å holde kroppen i riktig stilling.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #5 Skrevet 27. april 2006 Pilates-trening skal visst være bra for holdningen
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #6 Skrevet 27. april 2006 Pilates-trening skal visst være bra for holdningen ← Hva er egentlig pilates trening?
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #7 Skrevet 27. april 2006 har du ikke sett reklamen på tv-shop?man ligger på matter og gjør øvelser for mage og rygg.kjempebra for holdningen.bruker muskler man ikke har brukt,jævlig tungt i starten,men det går seg til.anbefales!
Gjest Frøken20 Skrevet 30. april 2006 #8 Skrevet 30. april 2006 Hey! Dans er en super treningsform for å rette på holdningen! For å danse må man ha en pen holdning, eller holde senter som det heter. Det er noe man må terpe terpe og terpe på, men tro meg, du vil se resultater etterhvert. Jeg er selv danser, og folk sier de kan se det på meg. Alle dansere går rett i ryggen, og hopper litt avgårde =P Dans er utrolig bra trening, og det er super gøyt Lykke til !
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #9 Skrevet 1. mai 2006 Hva er egentlig pilates trening? ← Pilates går ut på grunnleggende stabilisering, med øvelser som fokuserer spesielt på indre magemuskler og musklene rundt ryggsøylen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå