Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hår med en del fall i, og masse av krusete hår. Noen som vet om et bra prdukt for å temme disse krusehårene. Kan føne det ned, men da blir jo håret flatere også. Skulle gjerne beholdt det voulm jeg får når håret lufttørker. Men nå ser det bare bustete ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker en 'leave in' krem, som jeg tar i etter dusj og før føning.

Bruker du balsam?? Det hjelper, men passer ikke mitt hår da jeg har ganske kort som lett blir tungt. Bruker det i ny og ne.

Ellers så er jeg stor fan av rettetang, men den gir jo ikke volum..

Skrevet

Jeg bruker Graham Webb, "Making Waves - Curl defining gel". Synes den fungerer for å "samle" håret.

Kjøpte den hos frisør, husker ikke prisen. Var vel rundt 200,- kr for den sikkert.

Skrevet

Det sies at serum-produkter skal være veeldig bra for krusete hår. Jeg har selv tre forskjellige flasker med serumgreier stående, men de blir sjeldent brukt fordi jeg ikke helt skjønner konseptet med at et par dråper hjelper masse. Så konklusjonen blir vel den at jeg ikke er sikker på hva som hjelper. Hm.

Skrevet

Eg har brukt Clinique Define Curls tidlegare, og var vel ganske nøgd med den. Nå brukar eg Potion 9 frå Sebastian. Begge desse er på ein måte litt tunge kremar, så det er mogleg at dei ikkje gjev det volumet du vil ha. Vil kanskje anbefala Laminates Detangling Milk frå Sebastian; dette er eit tyntflytande middel på pumpeflaske som du då sprayar i håret. Denne funka forsåvidt fint for meg, men eg måtte bruka veldig mykje for å få eit bra resultat. Men eg har masse hår, og har ikkje så mykje imot at litt av volumet forsvinn, så det kan godt vera at du kan klara deg med mindre mengdar av denne. Elles så kan du jo prøva å bruka bare bittelitt krem av typen Define Curls eller Potion 9, og så skum etterpå, gjerne skum for krøllete hår. Eg brukar av og til Sexy Curly Hair skum etter Potion 9, og det blir veldig bra.

Gjest Gjesta
Skrevet

Kerastases oleo relax er veldig bra for krusete hår, spesielt serumet..

Men har du naturlige krøller er det best bruke produkter for krøllehår.

For mitt bruker jeg før føning :

Paul mitchell sculpting foam

Kerastase oleo relax serum

etter føning for å roe ned "fly aways" bruker jeg Matrix glowtrix.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Elasto Curl fra Kerastase er super! Den både roer ned krus og fremhever fall. Jeg har en del fall i håret og får masse fine bølger av den.

Skrevet
Elasto Curl fra Kerastase er super! Den både roer ned krus og fremhever fall. Jeg har en del fall i håret og får masse fine bølger av den.

Åh,nice,skal kjøpe meg den!den er i kremform?lett å foredele jevnt eller?Kerastase er bra syens jeg",)bruker du andre prod fra K.?De fører to serumer,en på 50ml(mer konsentrert serum sier reklamen) og annen på 125ml.Vet du ka forskjellen er,ka er best for fallet krusehår..?Noen med erfaringer her?

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

kerastase har en krem man kan bruke i både vått og tørt hår, den er knallbra. elasto-curl creme heter den!

jeg synes den funker bedre enn oljer/serumer.

Endret av Fruktfat
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Den Elasto Curl jeg bruker er et slags skum, sånn pumpeflaskeskum. Kan has i både vått og tørt hår.

Helenaibergen: Jeg bruker for tiden ikke andre produkter fra Kerastase, men har brukt den grønne shampoen før, og har tenkt å kjøpe den igjen når jeg går tom.

Skrevet

KATTAstrofe,sier du det ja?mer skum enn krem..er det da ikke den i orange tube jg har hørt andre bruker?Pumpeflaske?

Thanx!

Gjest Gjest
Skrevet

Anbefaler å kjøpe Firzz Ease serum fra John Frieda. Det kan kjøpes på bl.a. Vita og Cubus. Gni en liten megde i håndflatene og fordel det i håret. Demper krus og gjør håret blankt og glattere.

Jeg leste et sted at dette serumet er blant verdens 10 mest solgte skjønnhetsprodukter og det kan jeg forstå.

Gjest Elfrida
Skrevet

Elasto-curl er bra. Kremen (på tube) er for tykt hår og skummet (på flaske) for fint hår. Har du 'vanlig' nordisk fint hår anbefaler jeg skummet.

Jeg anbefaler også Curl Jam fra Tigi som gir et litt kraftigere hold enn Elasto-curl.

Frizz-ease funker greit nok, men gjør ikke så mye for krøllene.

Potion 9 gjør håret mykt og pent, og hjelper mot krus, men kan gjøre krøllene litt tunge og flate hvis man har i for mye (og det er fort gjort).

Noen ganger tar jeg littegrann All Soft Heavy Cream fra Redken i tupper og lengder hvis håret er litt ekstra tørt, syns det hjelper som en kriseløsning, men det er jo egentlig en hårkur som skal skylles ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...