Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har begynt på ritalin pga sykelig søvntrang.

og pga medisinene har jeg mistet matlysten helt.

noe som har ført til at jeg har rast ned 10 kg på 2,5 uker.

nå er jeg 173 og veier 50 kg. og jeg ser ut som et levende skjelett. dette syns jeg er helt forferdelig, og vil ha vekta opp igjen.

noen som vet om noen reseptfrie medikamenter som øker matlysta, eller noe jeg kan spise eller drikke, som ikke er så mye i mengde, men som øker vekta mi?

trenger virkelig hjelp her...

Videoannonse
Annonse
Gjest BagLady
Skrevet

Hei på deg!

Uff det hørtes da ikke særlig ut :(

Mange medisiner har bivirkninger som den du beskriver, men så mange kg på så kort tid høres ikke bra ut. Hvis jeg var deg ville jeg ta kontakt med legen som har skrevet ut medisinen, legge fram problemet så kan dere kanskje kommer fram til noe sammen. Noen bivirkninger er bare midlertidige, men noen kan være alvorlige.

Tror uansett ikke det vil være lurt å ta andre medisiner for å gi økt matlyst, eller spise fet mat bare for å gå opp i vekt, det vil bare tulle med kroppen og forbrenningen.

-lykke til :)

Skrevet
jeg har begynt på ritalin pga sykelig søvntrang.

og pga medisinene har jeg mistet matlysten helt.

noe som har ført til at jeg har rast ned 10 kg på 2,5 uker.

nå er jeg 173 og veier 50 kg. og jeg ser ut som et levende skjelett. dette syns jeg er helt forferdelig, og vil ha vekta opp igjen.

noen som vet om noen reseptfrie medikamenter som øker matlysta, eller noe jeg kan spise eller drikke, som ikke er så mye i mengde, men som øker vekta mi?

trenger virkelig hjelp her...

Er du utredet på søvnsenter? Jeg har nettopp blitt undersøkt for tretthet jeg også, og det viste seg at jeg hadde Mange pustestopp i timen. Kalles søvnapne. Men jeg skal få oksygenmaske til å bruke når jeg sover.

Skrevet
Er du utredet på søvnsenter? Jeg har nettopp blitt undersøkt for tretthet jeg også, og det viste seg at jeg hadde Mange pustestopp i timen. Kalles søvnapne. Men jeg skal få oksygenmaske til å bruke når jeg sover.

er utredet på søvnsenter ja...jeg har ikke pustestopp eller liknende under søvn, men jeg er kronisk trett, og uten medisiner sover jeg 12-17 timer i døgnet. sykdommen heter idiopatisk hypersomni og er svært lik narkolepsi.

Gjest Gjesta
Skrevet

Du kan forsøke gainer, av den typen kroppsbyggere brukes i perioder de vil bygge masse. Det får du på helsekostbutikk. Blandes ut i melk og drikkes i tillegg til måltider. Apoteket har også energidrikk av liknende type.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...