Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt stresset og synes vi bør ha sex hver dag i de dagene jeg er fruktbar, men i dagens hektiske samfunn viser det seg at det ikke alltid er like lett å få til. Man er sliten og trøtt, han vil helst på morgenen og jeg vil helst på kvelden osv.

Men jeg tenker jo at sjansen for å lykkes er størst hvis vi står på hver dag i EL-perioden??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de fleste sier annenhver dag er optimalt, mens jeg ogsaa har lest at "man kan ikke har for mye" sengekos.

I denne syklusen hadde vi samleie hver dag fra dag 10-14, deretter annenhver dag noen dager til. Vet ikke om det var nok eller for mye ennaa! ;)

Men vi ble rimelig slitne etterhvert! :ler: Saerlig mannen!

Skrevet
Tror de fleste sier annenhver dag er optimalt, mens jeg ogsaa har lest at "man kan ikke har for mye" sengekos.

I denne syklusen hadde vi samleie hver dag fra dag 10-14, deretter annenhver dag noen dager til. Vet ikke om det var nok eller for mye ennaa!  ;)

Men vi ble rimelig slitne etterhvert!  :ler:  Saerlig mannen!

Ja ;)

Jeg merker at når det handler om å lage baby, så blir jeg veldig giret etter å ha samleie selv om jeg ikke har så lyst hele tiden...

Skrevet

Vi (eller jeg mest da) prøver å ha sex annenhver dag rundt eggløsning. Nå har jeg begynt med å ikke si at "idag må vi ha sex for det er eggløsning". Det har vært litt "turnoff" for mannen min.

Så istedet så tar jeg på noe fint undertøy, og forfører ham :sjarmor:

Har også sluttet med å si når eggløsning er hvis han ikke spør da. Han ble litt lei av det en stund kan man si. Så nå prøver vi og ikke tenke så alt for mye på det, og heller nyte det å ha sex

:)

Skrevet

Ja, der har jeg gjort litt feil da, for jeg roper ut at nå må vi virkelig stå på og ha sex hver dag i en uke fremover, fordi jeg har eggløsning!!!

Sambo vil ha like hyppig frekvens resten av måneden, så dette irriterer ham litt da... ;)

Skrevet

Vi fikk beskjed om annenhverdag fordi da rakk det å danne seg fler sædceller før neste utløsning igjen.

Hvis vi gjorde det hver dag, "tømte" vi bare lagert, så det ble få svømmerer på hver utløsning. Siden de overlever et døgn inni oss også, så var det greit at mannen hadde en dag å lade opp på ;)

Skrevet
Vi fikk beskjed om annenhverdag fordi da rakk det å danne seg fler sædceller før neste utløsning igjen.

Hvis vi gjorde det hver dag, "tømte" vi bare lagert, så det ble få svømmerer på hver utløsning. Siden de overlever et døgn inni oss også, så var det greit at mannen hadde en dag å lade opp på ;)

Interessant :)

*Tar det litt mer med ro og puster ut...*

Gjest gjesta
Skrevet

Vi kjører på i hver dag i perioden med EL. Men vi snakker ikke om det, begge bare vet at det er nå det gjelder. (Vi regner ut sånn ca når el er når jeg får mensen, så vet vi det.) Snakker vi for mye om babylaging, så blir det bare pes...

Skrevet

Mener at de kan leve i opptil 5 dager inne i oss jeg :klø:

Gjest gjest1
Skrevet

Min mor fikk beskjed av sin legevenninne om annenhver dag da de prøvde å få søsteren min...

Jeg forbanner ennå den dagen jeg overhørte det, vi kom med STORKEN! :sur:

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg forbanner ennå den dagen jeg overhørte det, vi kom med STORKEN!  :sur:

:ler::ler:

Jeg tror nok også at leger og sånt anbefaler annen hver dag.

Jeg tror fortsatt at hver dag er alller best! :sjarmor::Nikke: (Mannen min er kjempeenig! ;))

Gjest ........
Skrevet

Hver dag skal vel ressultere i mindre svømmere per omgang.... :sjenert: En annen ting ang lyst og ikke lyst..... Liten lyst hos dg minker også det "seige slimet" som liksom fanger opp "svømmerne" og "holder" på de..... så d er nok noe med det der å ha lyst også... Er ik så greit dette her.. ;)

Skrevet
Vi (eller jeg mest da) prøver å ha sex annenhver dag rundt eggløsning. Nå har jeg begynt med å ikke si at "idag må vi ha sex for det er eggløsning". Det har vært litt "turnoff" for mannen min.

sånn var det her også, mannen likte ikke når jeg kallte det å lage baby, eller noe sånt. Selv om han vet at det er det vi prøver på. Syns kanskje det var litt usexy. Har sluttet å kalde det noe i den retningen, spesielt rundt eggløsning når det er viktigst...

Skrevet

Så istedet så tar jeg på noe fint undertøy, og forfører ham :sjarmor:

Har også sluttet med å si når eggløsning er hvis han ikke spør da. Han ble litt lei av det en stund kan man si. Så nå prøver vi og ikke tenke så alt for mye på det, og heller nyte det å ha sex

:)

Sånn er det litt her i huset også. Men samtidig synes jeg det er litt urettferdig at det er slik. Det er jo like stressende for MEG å ha sex "når jeg egentlig ikke har så lyst", kun fordi jeg har el. Jeg har jo attpåtil styret med å telle dager for å beregne når det er størst sjense for å få klaff, teste osv. (Har snart prøvd 1 år)

Hvorfor skal menn alltid passes så himla på?

Skrevet

Annenhver dag ca, og nå ser jeg at det er ikke så dumt. Noen ganger kommer vi inn i "pulemodus" og har rett og slett veldig lyst på sex daglig i denne perioden. Mer sex gir mer sexlyst hos meg, i alle fall innimellom.

Skrevet
Sånn er det litt her i huset også. Men samtidig synes jeg det er litt urettferdig at det er slik. Det er jo like stressende for MEG å ha sex "når jeg egentlig ikke har så lyst", kun fordi jeg har el. Jeg har jo attpåtil styret med å telle dager for å beregne når det er størst sjense for å få klaff, teste osv.

Det blir jo veldig feil hvis du alltid må ta initiativet til sex. Si fra da vel ! Han må jo ta initiativ til sex både utenom og i EL-perioden, det er klart. Det må vi også gjøre. Ellers blir det for mye fokus på "lage barn" syns jeg, sånn hvis det bare blir sex rundt EL-tiden.

Skrevet

Vi prøver så ofte vi kan, men etter snart tre års prøving er det ikke så lett lenger...

Det optimale er vel annenhver dag, men også hver dag (har jeg hørt) hvis sædkvaliteten er bra.

Skrevet
Det blir jo veldig feil hvis du alltid må ta initiativet til sex. Si fra da vel ! Han må jo ta initiativ til sex både utenom og i EL-perioden, det er klart. Det må vi også gjøre. Ellers blir det for mye fokus på "lage barn" syns jeg, sånn hvis det bare blir sex rundt EL-tiden.

Han tar gjerne initiativ til sex (og vi har selvsagt se utenom el også), men det er ikke alltid gitt at det er sammenfallende med når jeg har el. I en hektisk og stressende hverdag, er det ikke alltid det faller seg naturlig å ville ha sex, når man kommer sliten hjem fra overtid kl 22 om kvelden.

Men har man el, så har man el. Og da må jeg jo si ifra om at jeg har det, ellers vil han antakelig si nei. Og vips, så var litt av romantikken ødelagt, og el-temaet kom på banen igjen.

Skrevet
Han tar gjerne initiativ til sex (og vi har selvsagt se utenom el også), men det er ikke alltid gitt at det er sammenfallende med når jeg har el. I en hektisk og stressende hverdag, er det ikke alltid det faller seg naturlig å ville ha sex, når man kommer sliten hjem fra overtid kl 22 om kvelden.

:klem: Jeg skjønner godt hvordan det er. Det er slitsomt å tenke på EL-timing mens man har en hektisk hverdag.

Skrevet
I denne syklusen hadde vi samleie hver dag fra dag 10-14, deretter annenhver dag noen dager til.

:ler: Jeg leste: "..hadde vi samleie hver dag fra (klokken) 10 - 14..."

Ja, her går det over stokk og stein! ...hvem trenger jobb når man prøver å få barn? :ironi::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...