Gå til innhold

Ny bakt far på 76

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ¤_Fairytale_¤

Herregud!! :o :( Stakkars barn! Faren kommer jo ikke til å få oppleve så mye av livet til barnet.. Han der tenker visst bare på sin egen glede! Synes egentlig det er litt egoistisk, jeg.. Jaja.. Håper moren klarer seg fint alene, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gud trøste mæ!!!

Stakkars unge.

10 år fram i tid på foreldremøte: Næmen Ola da, har du med både mora de og oldefaren din i dag......... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud trøste mæ!!!

Stakkars unge.

10 år fram i tid på foreldremøte:  Næmen Ola da, har du med både mora de og oldefaren din i dag......... :hoho:

Utrolig bra sagt!

Herregud, bra å ha en 95 åring som far når man er 20 (hvis ikke faren er DØD innen den tid.....)

Lukter litt ego laaaang vei ja.

Jøjemeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars barn sier de fleste og det er jeg enig i.... syns dette er for drøyt.

Men jeg reagerer også på at noen sier at dette er utrolig egostisk av den gamle mannen..... for de er to om å lage barn her, og det er neppe bare han som ville ha dette barnet.

Og når flere sier stakkars barn.... hva da med kvinnen som velger å få et barn med en så gammel mann... har hun tenkt noe mer på barnet enn det han selv har gjort?

Hun tenker sikkert at jeg vil jo være der for barnet når han er død, men det samme tenker vel han at hun vil være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Men jeg reagerer også på at noen sier at dette er utrolig egostisk av den gamle mannen..... for de er to om å lage barn her, og det er neppe bare han som ville ha dette barnet.

?

Ok da.. Egoistisk av DEM! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun finner seg sikkert en ny, ung mann når den gamle dør.

Og da er hun rik og ungen får et fint liv med god økonomi og en ungdommelig stefar.

Så lever de lykkelige i alle sine dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Lurer på hva d er som foregår i hodet på kjerringer som får barn m slike gamle gubber.....

Jeg frykter sterkt d ikke skjer stort der oppe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk det er litt ekkelt jeg :(

Synes synd på ungen som kommer til å miste faren i svært ung alder ...og hvordan vil det føles å ha en far som er så gammel ...hva vil klasekammerater si når den tid kommer ...huff. Synes det er egoistisk av dem. Kan heller ikke se hvorfor hun vil ha barn med en så gammel mann. :(

Lille Meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gamle mannen kan umulig få med seg mange år av barnets liv. Kanskje han håper på at barnet skal lede han mot "ungdomskilden"? hi hi.

Jeg tror nok barnets mor må forberede seg på mange år som alene mamma om hun ikke gjør som tidligere nevnt her - finner seg en ung mann i ettertid.

*rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille Meg 2: Det kan jo være at hun elsker mannen sin, mener han har gode gener som burde videreføres og at han blir en topp far?

Lurer egentlig litt på hvor grensen for egoisme går, jeg.

Er det like egoistisk å bli alenemor/far fordi du ikke orker holde sammen et forhold etter at din mann/kvinne har vært utro f.eks? Eller andre grunner. Den andre vil jo mange ganger ikke være like mye tilstede som før.

Er det like egoistisk å få barn om du jobber i et risikoyrke som f.eks. sjåfør; når man tenker på alle dødsulykkene og alvorlige skadene det er i trafikken?

Hvem er egentlig ikke egoistisk i sitt ønske om barn? Med tanke på for en jævlig verden vi lever i, der barn sulter og dør som fluer...er det ikke egoistisk å sette enda et barn til verden i det hele tatt?

Vel, dette barnet omtalt i artikkelen opplever gjerne ikke å ha sin far i så mange år i tillegg.

Men for dem som har fedre/mødre over mange år, men far eller mor jobber gjerne mye og ser sitt barn lite likevel; h*n må gjerne skaffe familien tak over hodet og mat på bordet..er det like egoistisk av deres foreldre å ha satt dem til verden?

Jeg forstår absolutt tankegangen til dem som sier at 76 år er en drøy alder å bli forelder i. Synes bare det at det er ganske mange som egentlig blir rammet av hva som er "drøyt" hvis man skal ta ørten hensyn i øst og vest. Det spørs helt hva slags hensyn man synes er viktige og mindre viktige, og hvor mange hensyn man skal inkludere for å trygge barnets framtid.

Og nei, jeg mener heller ikke at man ikke skal ta noen hensyn i det hele tatt, tvert imot. Jeg tror bare at man tar svært så forskjellige hensyn.

Forøvrig er det nok av dem som opplever en eventuell stefar/stemor som sin ekte far/mor og får utmerket kontakt med h*n. Alle behov dekket..

Er det værste å ha en far/mor i levende live, men som ikke er der som forelder?

Eller ikke å ha en far/mor som lever, men en som like godt kan være tilstede på andre måter?

Det beste er jo en forelder som er der og som som i tillegg er tilstede; hvilken forelder kan med hånden på hjertet si at man gjør alt rett og riktig for barnet sitt?

Noen ganger minner slike diskusjoner om et kunngjøring for seg selv og omverden som noe a la "jeg ihvertfall gjør det riktige", i dette tilfellet: "fordi jeg gjør det i alle fall ikke slik denne 76 år gamle mannen gjør - eller slik hans 34 år gamle kvinne gjør"... og javisst; her kommer jeg med innlegg.. :roll:

Vi elsker å "gasse oss" i andres feil, dumheter og idioti; og nei, jeg kan aldri unnta meg selv her... Jeg har sagt det før og sier igjen; noen ganger synes jeg det skulle vært sertifikat på det å kunne ha barn :wink:

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest sexysadie
Man griper visst sjansen til å hevde at det foregår lite i hodet på damen som blir mor, likevel, SS.

Ja , jeg vil virkelig d, for hun kan ikke ha tenkt lenger enn til sengestolpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, SS, det er mange som ikke tenker "lengre enn til sengestolpen" (artig uttrykk forresten); det er også litt av poenget - det er mange som ikke skulle hatt barn.

Jeg synes imidlertid mannens høye alder ikke automatisk behøver å bety at han er uskikket til å bli pappa. Hvem kan si seg uenig i at det beste ville være om mannen var mange år yngre for dermed å ha større sjanser for å leve igjennom flest mulig av barnets år?

Men hvem er ikke egoistiske i sine ønsker om å få barn?

Hva vet vi egentlig om disse menneskene sine motiver for å få barn?

Er betingelsene de kan tilby sitt barn nødvendigvis så ufattelig mye dårligere enn de du, jeg og andre kan tilby våre (eventuelle) barn?

Hvem er perfekt? Værsågod; kast første sten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Synes ikke argumentasjonen din holder her Vibeke.

Kan ikke sammenligne en 25 årings ønske om ett barn m en 76 årings.

vi vet begge hvem som vil være d beste for barnet og d er jo d som ligger meg på hjertet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg her, Sexysadie.

Selv om det å få barn er en egoistisk handling, bør man vel vurdere barnets mulighet til å få oppleve sine foreldre (i dette tilfelle sin far) i live litt lenger enn til skolealder..

Jeg har selv 3 barn og kunne gjerne tenkt meg å oppleve den første lykken om og om igjen....men jeg ser at for min del ville jeg ikke klart og fulgt opp flere barn enn 3 på en tilfredsstillende måte.

Da får jeg heller låne andres babyer og kose meg med dem.

:lol:

Påstår ikke at jeg har mer selvinnsikt enn andre når det gjelder dette, det er da naturlig at man ser sim begrensning og ønsker det beste for sine barn.

Lisa-Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...