Gå til innhold

Hvor i Bergen ville du ikke bodd?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Inspirert av Oslo-tråden synes jeg det er på tide at vi bergensere også får en slik tråd.

Så hvor vil du ikke bo?

Selv vil jeg ikke bo:

- de fleste steder på "feil" side av Puddefjordsbroen (det vil si Loddefjord, Vadmyra, Olsvik, Melkeplassen, Nipedalen, Damsgård... - men jeg kunne bodd flere steder i Fyllingsdalen)

- hele Løvstakksiden egentlig - fra Puddefjordsbroen til Langeskogen sånn ca.

- nede i "dumpen" i Åsane - rundt om Liafaflaten og de områdene der

- lengre sør enn Nordås

- Natlandsfjellet (hvis / når de får bedre busstilbud kunne jeg vurdert det - for det er jo ganske fint der)

- langt opp i Øyjorden (samme grunn som Natlandsfjellet)

- for høyt opp i området rundt Mulen. Det er fint der, men altfor langt opp å gå

- Møhlenpris

- for nært utestedene i sentrum. Greit med gåavstand - som fra Nordnes, Skansen, Høyden osv. Men er ikke så fristet til å være så nærme at en blir holdt våken av alt bråket.

Endret av Titta
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hmmm :forvirret:

Jeg tror det hadde vært lettere om du sa hvor du kunne tenke deg å bo... :sjenert:

Skrevet

Jeg ville ikke bodd i de skråningene som er rundt byen eller i området rett nedenfor. Kan ikke si navn, for jeg er ikke kjent der - har bare lest at fjellet der er porøst.

Gjest gjest1
Skrevet

Hm, jeg ville ikke bodd i

-åsane, arna

-fyllingsdalen, egentlig hele bergen vest

-laksevåg, solheimsviken eller fjøsanger

-rådalen, sandsli, kokstad

Jeg tror også det ville vært lettere å ramse opp steder jeg ville ha bodd! :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Hehe - en kan da alltids skrive hvor en kunne tenke seg å bo også. En pleier da vel ikke å være så streng her på KG? ;)

Helst kunne jeg tenke meg å bo i områdene rundt Storetveit/Fantoft/Paradis. Men jeg kunne også bodd i ytre Sandviken - Eidsvåg og muligens så langt ut som Tertnes og Morvik, og kanskje også enkelte steder langs Kalfaret og oppover langs Ulriken mot Landås. Men det må ikke bli for langt opp - som Ole Irgensvei eller Øvre Kolstien.

Skrevet

Hmm... interessant tråd.. Jeg er jo på flyttefot... I Bergen.

Men vi er ganske så åpne for forslag vi da, det er egentlig få plasser vi ikke kunne tenkt oss å bo. Ikke i sentrum, rett og slett pga pris og tilgjengelighet (jeg ønsker meg aller helst noe med litt gress, eller i det minste en plass der jeg kan grille middag, og sole meg. Og dette uten at vi bryter bankens grense for lånet de vil tilby oss... Da må vi definitvt ut av sentrum. Men det gjør meg ingenting, jeg vil ikke bo for sentralt uansett.)

Tror SENTRUM er eneste plassen i Bergen jeg er definitivt negativ til.

Åpen for både, Åsane, Arna og Fyllingsdalen jeg, ja de fleste plasser egentlig, dersom jeg finner det rette hjemmet...

Skrevet

Kunne ikke på noen måte tenke meg å bo i Bergen i det hele tatt. Det er jo svimlende vakkert der da, men så er det en liten ting; BERGENSERE. Skrekk og gru!

Gjest gjest1
Skrevet

Er egentlig ikke noen steder i bergen jeg ikke kunne tenkt meg å bo. Eneste må være hjellestad /flesland området pga flystøyen.

Er forresten utrolig fint i området rundt siljustøl der de bygger masse nye hus. Kjenner noen som bor der og de syns de er kommet til paradiset

:ler:

Selv kunne jeg mer enn gjerne bodd i bergen vest, ut mot havet :hjerter_rundt:

Skrevet

Bor det eneste stedet jeg kunne tenke meg, nemlig sentrum. Nettopp flyttet fra Nordnes til Sandviken, er litt usikker om jeg egentlig vil tilbake, men det er miljøet som gjør, ikke beliggenhet.

Skrevet

Jeg bor der jeg har lyst til å bo jeg, og der er i Loddefjord. Ikke vadmyra og rundt vestkanten, men litt lengre ut og øde... :ler: Jeg ville nok ikke bodd i sentrum eller i Åsane. Fyllingsdalen har jeg bodd i, og der trivdes vi sånn litt i alle fall. Litt mye folk på små områder.

Ellers så ville jeg ikke bodd i Mathopen eller Drotningsvik/Oslvik, pga flystøy.

Tja, Sotra hadde gjort seg det med store tomter, store hus og masse sjø. *sukk*

Gjest gjest1
Skrevet

Åssen er Nesttun? Har familie der, så bare lurer...

Skrevet

Jeg kommer fra Fana (Nordås), og kunne egentlig ønsket å flytte dit igjen.. Eller kanske litt ut på Sotra slik at jeg kan få stort hus og sjøutsikt.. Eller Sandviken..

Men som tobarnsmor og student holder økonomien foreløpig til Loddefjord (Vadmyra). Har faktisk blitt svært positivt overrasket over Loddefjord. Her er kjempefint turterreng, masse sol, og gode lekemuligheter for barn.

Skrevet

Kunne aldri ha tenkt meg å bo i Bergen, uansett sted... :sjenert:

• Liker 2
Gjest gjest1
Skrevet
Åssen er Nesttun? Har familie der, så bare lurer...

Bo-områdene rundt nesttun er helt ok, rolige etablerte bo-områder.

Men ville tenkt meg om hvis jeg hadde ungdommer, nesttunsentrum er ikke et trivelig sted på kvelden natta. Så hadde jeg hatt ungdommer skulle jeg før teipet dem til sengestolpen før jeg lot dem dra nesttunsentrum på kveldstid...

Skrevet (endret)
Kunne ikke på noen måte tenke meg å bo i Bergen i det hele tatt. Det er jo svimlende vakkert der da, men så er det en liten ting; BERGENSERE. Skrekk og gru!

Også regner det så mye her. (Hysj! Vi må ikke fortelle at det er et rykte vi har startet slik at vi slipper de ekle turistene. Det blir mye kortere iskø dersom de ikke kommer hit fordi det regner)

Forøvrig bor jeg selv i Fyllingsdalen og trives utmerket der. Vi driver å holder et øye med indre arna, men det har med at det blir nærmere jobben min.

Endret av abelille
Skrevet
Jeg kommer fra Fana (Nordås), og kunne egentlig ønsket å flytte dit igjen.. Eller kanske litt ut på Sotra slik at jeg kan få stort hus og sjøutsikt.. Eller Sandviken..

Kanskje vi er dumme som ikke tar i mot tilbudet om gratis tomt med strandlinje på Sotra (På "innsiden", ja...) og bygger der i stedet for å bosette oss "langt inni skauen" på Østlandet... :klø: :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
Kanskje vi er dumme som ikke tar i mot tilbudet om gratis tomt med strandlinje på Sotra (På "innsiden", ja...) og bygger der i stedet for å bosette oss "langt inni skauen" på Østlandet... :klø: :ler:

Jeg er innflytter til Bergen vest.

Jeg stortrives. :) Jeg var veldig skeptisk etter å ha vokst opp i Åsane.

Jeg kunne ikke tenke meg å bo i Fana, Nesstun, hop, Sentrum, Arna,

Salhus...

Men jeg vet av tidligere erfaringer at de fleste steder er bedre enn sitt rykte.

Leo!!!!! Jeg vil ha gratis tomt på Sotra!!!!! Fortell :hoppe:

Skrevet

ytre sandviken er det eneste stedet jeg vil bo :)

Gjest gjest1
Skrevet
Men jeg vet av tidligere erfaringer at de fleste steder er bedre enn sitt rykte.

Støtter den. Jeg er oppvokst på Fantoft, men samboeren min klarte å "lure meg" ut i Åsane. Var ikke så veldig glad for det med en gang, kjente lite til bydelen og det lille jeg visste (trodde?) var ikke spesielt positivt - men etter å ha bodd der et års tid trives jeg godt. :) Bortsett fra at det blåser så mye mer her enn endel andre steder i byn.

Skrevet

Virker som de aller fleste foretrekker steder de selv har relasjoner til (som familie, oppvekst)

Er selv oppvokst på Landås og Storetveit og har alltid vært fast bestemt på å bo enten i fjellsiden/bynær del av Sandviken, eller området fra Fridalen, via Storetveit og Hop til Skjold/Lagunen. Har nå flyttet til Rå og er storfornøyd med det (etablert villa/rekkehusområde). Hadde ikke villet flytte lengre ut i Fana.

Områder som Loddefjord, Fyllingen, Arna og Åsane er relativt ukjente for meg, og ikke steder jeg ville flyttet til uten videre. Sikkert masse fine plasser der, men igjen spiller preferansene inn...

Skygger også unna store nybyggerfelt da det lett blir "ghetto"-dannelser der (som man har sett på Sandsli).

Sær jeg? Jadda... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...