Gå til innhold

Drikke til konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier man å servere til drikke i en konfirmasjon? Det er jo på formiddag og med koldtbord.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde brus, farris og så tror jeg at jeg hadde lettøl. Ikke "vanlig" alkohol iallfall. Synes personlig at dette ikke passer sammen med et konfirmasjonsselskap.

Gjest gjesta
Skrevet

Vi hadde eplesaft fra Askim frukt- og bærpresseri.

Skrevet

Vi hadde mineralvann og lettøl.

Skrevet

jeg hadde brus, vann og lettøl i min konfirmasjon.

Flaske brus er jo dekorativt på et bord f.eks. Og mange av mannfolka forventer nesten å få lettøl, det er kos for dem.

Skrevet
jeg hadde brus, vann og lettøl i min konfirmasjon.

Flaske brus er jo dekorativt på et bord f.eks. Og mange av mannfolka forventer nesten å få lettøl, det er kos for dem.

mente GLASS flaske brus.. all brus er jo på flaske ;)

Skrevet

Brus/vann i ulike varianter.

Og til koldtbord er det i alle fall i alle de konfirmasjoner jeg har vært i en selvfølge med kaffe. Og i noen tilfeller (dvs, der de som arrangerer konfirmasjonen selv drikker det, ellers tenker få på det) te. Koldtbord er jo i det store og hele egentlig snakk om brødmat, og til det drikker jo svært mange voksne mennsker ordinært kaffe eller te.

Skrevet

Brus, vann og rødvin til de voksne som ikke kjørte. Ingen ble fulle, og konfirmanten fikk selv bestemme om selskapet skulle være alkoholfritt eller ikke.

Skrevet

Fra min familie (meg selv, søsken, fettere og kusiner) Farris, brus, øl, vin. Konjakk / likør til kaffen utover ettermiddagen for de som var gamle nok. Kan godt hende det var noen drinker etterhvert også, men det husker jeg ikke helt nå. Siden alle i min familie vet hva som er nok så har dette aldri vært noe problem.

Ikke noe problem med f.eks hvitvin til koldtbord med sjømat og rødvin til kjøttmat.

Skrevet

Blir nok både brus og øl i min søsters konfirmasjon. Ingen hos oss drikker mye selv om man setter fram litt øl i en slik setting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...