Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #1 Skrevet 27. april 2006 Min svigermor ønsket meg ikke som svigerdatter. Hun ville se sin sønn sammen med eksen og deres to barn. Forståelig at det er sårt for henne, selv om jeg kom inn i bildet flere år etter at det ble slutt. Problemet mitt er at hun viser ingen interesse for våre barn. Ikke en gang har hun ringt for å høre hvordan det går. Ikke en tlf i løpet av mine svangerskap. Ikke en eneste gang har hun sagt at hun savner ungene våre og vil ha de på besøk. De gangene hun ringer er dagen før samværet med min manns to første barn, for å høre om han tar de med ut til henne..... Jeg forstår at enkelte barnebarn kan ligge nærmere et bestemorhjerte enn andre. Men jeg forstår ikke at det er mulig å vise det slik i praksis. Hva gjør jeg når barna mine blir eldre og legger merke til dette selv?
suzie Skrevet 27. april 2006 #2 Skrevet 27. april 2006 Jeg skjønner at dette føles trist og leit. Jeg tror jeg ville tatt opp dette med faren til barna, slik at han kunne tatt det opp med moren sin. Han bør foklare henne at han ikke kan akseptere slik forskjellsbehandling....
Gjest filsofia Skrevet 27. april 2006 #3 Skrevet 27. april 2006 Det trenger slett ikke være bevisst. Bestforeldreforhold bygger først og fremst på gode bånd og tillit til egne barn. Deretter respekt for svigerbarn. Hun kan føle seg klemt i forhold til den tidligere svigerdatteren, lojalitetsproblem ovenfor henne. Og redd for å ikke få se de barnebarna dersom hun viser at hun liker deg. Igjen, ikke nødvendigvis bevisst. Hun kan føle at familien "sviktet" i og med skillsmissen. Hun kan kort og godt ha et tettere bånd til exdamen enn deg. Og dermed føle seg friere i forhold til de barna. Hun kjenner på et vis de barna bedre. Det kan være ti tusen grunner, også det faktum at kjemi må stemme selv med barn...! (Om vi ikke synes det er politisk korrekt å si det så er det slik det er) Snakk med henne om det.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 27. april 2006 #4 Skrevet 27. april 2006 Hva mener mannen din om dette da? Det betyr jo at hans mor forskjellbehandler hans barn, og alle barna er stadig vekk like mye hans barn selv om de er med forskjellig kvinne. Dette må jo være veldig sårt for din mann og se at hans mor ikke er like glad i alle barna hans. Snakk med mannen din om dette, og få eventuelt ham til å ta det opp med sin mor.
Gjest Piper Skrevet 27. april 2006 #5 Skrevet 27. april 2006 Jeg hadde ikke vært ty på noe slikt, og hadde forlangt at han tok dette problemet opp med moren. Hadde også sagt at klarer hun ikke interessere seg for de andre barnebara, så får det heller være med alle. Barn merker dette, og jeg hadde ikke akseptert at noen gjorde slik forskjell midt foran øynene på de andre barna. Da fikk heller svigermor akseptert at hun ikke fikk besøk av noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå