Gå til innhold

Hvor stor kjøkkenvask ville du hatt

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Thalassa

det kommer jo helt ann på om du har oppvaskmaskin eller ikke.. i en hybel ville jeg nok foretrukket liten vask med avrenning, men det er jo alltid kjekt med avrenning da..

Går jo ann å ha to kummer også som ikke er så store men hvor den ene har løst stativ som man kan sette ferdig vasket oppvask til avrenning f.eks.

Men jeg ville nok gått for en stor kum med liten avrenning hvis det var mulig. (nå tenker jeg på disse store gammeldagse porselens kummene som er pop for tiden)

Jeg skjønner du har problemer med å velge, er så mye fint og rart at man kan bli litt rådvill.. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en liten Ole Brum

- Ja takk begge deler.

Har i dag dobbel vask og ganske så stort avrenning. Om dere husker slike som var topp på 70 tallet. Vanlig oppvaskkum og stor utslagskum og avrenning. Synes fremdeles den er topp.

Det gir meg godt plass til å vake opp kaseroller (spes de store) uten av det blir gris over alt ellers hvor jeg ikke vil ha vannsøl.

Tilbake til ditt spørsmål så er det bedre med stor vask om du må velge mellom avrenning og vasken.

Da kan du vaske opp en etter en og tørke etter hvert eller bruke kjøkkenbenken til å sette en av de avrenningsbrett på som en får kjøpt i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*
det kommer jo helt ann på om du har oppvaskmaskin eller ikke.. i en hybel ville jeg nok foretrukket liten vask med avrenning, men det er jo alltid kjekt med avrenning da..

Går jo ann å ha to kummer også som ikke er så store men hvor den ene har løst stativ som man kan sette ferdig vasket oppvask til avrenning f.eks.

Men jeg ville nok gått for en stor kum med liten avrenning hvis det var mulig. (nå tenker jeg på disse store gammeldagse porselens kummene som er pop for tiden)

Jeg skjønner du har problemer med å velge, er så mye fint og rart at man kan bli litt rådvill..  :smilbla:

Er snakk om hus, oppvaskmaskin og stort kjøkken. Og for all del - ikke porselensvask - blir stålvask. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en liten Ole Brum

- Ja takk begge deler.

Har i dag dobbel vask og ganske så stort avrenning. Om dere husker slike som var topp på 70 tallet. Vanlig oppvaskkum og stor utslagskum og avrenning. Synes fremdeles den er topp.

Det gir meg godt plass til å vake opp kaseroller (spes de store) uten av det blir gris over alt ellers hvor jeg ikke vil ha vannsøl.

Tilbake til ditt spørsmål så er det bedre med stor vask om du må velge mellom avrenning og vasken.

Da kan du vaske opp en etter en og tørke etter hvert eller bruke kjøkkenbenken til å sette en av de avrenningsbrett på som en får kjøpt i butikken.

Jeg har lyst på så stor vask at jeg glatt kan vaske stekebrett i vasken uten for mye søl, men ser egentlig også behov for et avrenningsbrett. Hvordan type avrenningsbrett er det du tenker på som du skriver en får kjøpt i butikken?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har denne: http://www.blanco.dk/images/search/01977009.jpg

Den er sveiset i stålbenkeplate som er ekstra dyp (70 cm).

Vasken er 40x40 + avrenning ved siden med glassplate over.

Akkurat stor nok til at bakeplatene får plass oppi vasken, samtidig som den ikke er for stor slik at det tar en evighet å tappe i vann. Veldig fornøyd.

(Har også såpedispenser - slipper zaloflasken...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har denne: http://www.blanco.dk/images/search/01977009.jpg

Den er sveiset i stålbenkeplate som er ekstra dyp (70 cm).

Vasken er 40x40 + avrenning ved siden med glassplate over.

Akkurat stor nok til at bakeplatene får plass oppi vasken, samtidig som den ikke er for stor slik at det tar en evighet å tappe i vann. Veldig fornøyd.

(Har også såpedispenser - slipper zaloflasken...)

Er en sånn modell jeg har festet meg ved - enten den fra Blanco eller en tilsvarende fra Franke. Aberet er at jeg vil ha en kum som er større enn 40x40. Jeg vet at jeg får stekebrett oppi en kum med de målene, men det blir akkurat og noe søl.

Hva synes du om avrenningsbrettet ditt, det er vel litt dybde på det også, så man kan ha vann oppi det?

Hvordan er såpedispenseren? Holder den tett, eller blir det søl på benken?

Jeg er litt skeptisk til det at armatur og såpedispenser ikke blir stående på stål, men rett på benkeplata. Hvordan ser benkeplata di ut rundt disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du god råd kan du jo ha benkeplate i Corian med avrenningsfelt rett på benkeplaten. Se her så finner du både enkle og doble vasker som er større enn 40 x 40.

For min egen del ville jeg hatt to kummer slik at jeg har muligheten til å helle ut "sølevann" samtidig som jeg vasker opp i den andre. Men de burde nødvendigvis ikke være like store.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor vask er noe herk synes jeg, så jeg ville hatt den så liten som mulig, uten brett på siden. (Forutsatt at man har oppvaskmaskin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du god råd kan du jo ha benkeplate i Corian med avrenningsfelt rett på benkeplaten. Se her så finner du både enkle og doble vasker som er større enn 40 x 40.

For min egen del ville jeg hatt to kummer slik at jeg har muligheten til å helle ut "sølevann" samtidig som jeg vasker opp i den andre. Men de burde nødvendigvis ikke være like store.

Hilsen Lille meg

Hmm - som jeg skrev, så vil jeg har stålvask. Benkeplaten er bare noen uker gammel, så det er vel i gunnen ikke veldig aktuelt å bytte ut dem. Vi vil heller ikke ha kunstmateriale i vask eller benkeplate.

Det jeg ønsker med denne tråden, er å få andres syn på størrelse på vask og eventuelt behov for avrenningsbrett - vareutvalget kan jeg nesten på rams. ;)

Det er heller ikke aktuelt med to vasker her, jeg har aldri skjønt visten med det - vi har oppvaskmaskin. Jeg vil kunne vaske store ting uten å søle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trpdstarter
Stor vask er noe herk synes jeg, så jeg ville hatt den så liten som mulig, uten brett på siden.  (Forutsatt at man har oppvaskmaskin)

Har oppvaskmaskin. Men hvor vasker du opp stekebrett, kakeformer, blomsterpotter, store kjeler osv. da?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte både og - eller alle tre. Stor avrenningsplass, med en liten avrenningsplass i bakkant i tillegg. En stor dyp kum pluss en liten rund en i midten. Og så har "vasken" oppkant (inntil veggen) bak. Herligheten kommer fra Franke og heter Active Kitchen ettellerannet.

Helst ville jeg hatt heldekkende benkebeslag, men det hadde vi dessverre ikke plass til.

Skjønner heller ikke de som bare vil ha en bitteliten vask, hvor vasker de alt hen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kum og stort avrenningsbrett på siden. Valgte avrenningsbrett istedetfor en kum til, da jeg synes det er mest praktisk. Og jeg har oppvaskmaskin. Ville aller helst hatt både avrenning og en kum til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trådstarter.

Det jeg vil ha er en vask som er 50 cm og et avrenningsbrett som er 30 cm, men det finnes visst ikke. Motsatt finnes, men jeg trenger ikke så stort avrenningsbrett - for det skal bare brukes til å hvelve store ting til tørk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville i alle fall hatt stor vask, med avrenningsplass, rett og slett fordi selv med oppvaskmaskin så er det en del store ting som ikke går inn der. De skal vaskes, helt uten for mye søl, og stå og renne av seg. typsik sett, i alle fall i mitt hjem, er det mer enn en av disse tingene samtidig, samt en del småting som håndvaskes av ulike grunner (som at jeg da ikke gidder å vente på at oppvaskmakina skal vaske litermålet, som brukes hver dag, mens oppvaskmasina bare går et par ganger i uka, vi er bare to voksne mennesker) så den kan ikke være for liten, denne avrenningsplassen.

Og jeg skjønner ikke de som vil ha liten vask, jeg vil ha STOR vask, for det er typsik de STORE tingene som ikke går i maskina....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er meg med Franke-vasken (Active Kitchen). Den er 43 x 32 cm, stekeplatene mine får god plass her. Og så er den dyp også, men her har jeg ikke målene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker vasken min! Den har en kum som er stor nok til at jeg får plass til stekebrett og en liten ved siden av. Den har ikke avrenningsbrett. Det ser veldig pent ut.

Blanco Viva 6

http://rpr.blanco.de/scripts/wgate/wpxp_ma...&wpxpdirecturl=

Fant den på nettsidene til Nibu. :)

Savner du avrenningsbrettet? Hvis ikke - hvordan løser du det når du f.eks. vasker store ting som skal renne av seg?

Synes du den lille kummen er ok, eller kunne du like godt vært den foruten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...