Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Jeg er sammen med en fyr på 5. året nå. Vi er ganske forskjellige som personer. Han er snakkesalig. Veldig. Skravler i vei om alt og ingenting, liker bedre å prate enn å lytte (men kan lytte innimellom også), underholder gjerne et middagsselskap med historier i timesvis og har alltid noe å si om hva som helst. I tillegg har han en naturlig mørk, høy og skarp (faktisk litt gnålete) stemme som bærer langt, så å si.. Litt for intens av og til, synes jeg. Han avbryter ofte. Har satt ham på plass mht det mange ganger når han snakker til meg, og han har begynt å si unnskyld for at jeg avbrøt deg.. forbedring. Likevel opplever jeg oftere og oftere at ting han sier går meg hus forbi- fordi han snakker så mye og ofte og om alt mulig at viktige ting drukner i uviktige ting, som går inn mitt ene øre og ut det andre... Jeg er litt motsatt. Snakker gjerne, men er bedre til å lytte enn det han er. Er ikke den som kan "dra" historier på løpende bånd i festlige lag, men pyttsann. Er heller ikke så veldig høyrøstet av meg. Venter på min tur i en samtale, avbryter sjelden. Her i huset er det ikke jeg som sier denne setningen mest: "Hva tenker du på?" For jeg vet stort sett alltid hva han tenker på. Nå har han vært bortreist noen dager, og det har vært en lettelse mht lyd. Synd å si det, men sånn er det. Har vært godt å slippe "gnålet". Hva gjør jeg med dette? Synes det er så synd, skulle ønske han kunne moderert seg litt, men det er vel bare sånn han er som person.
Nabodama Skrevet 27. april 2006 #2 Skrevet 27. april 2006 Du har nok rett i at det er sånn han er, og da må du forholde deg til det. Enten ved å godta ham som han er, eller ved å avslutte forholdet. Du kan jo ikke forandre ham, kun deg selv. Og skal du ha en framtid med ham, må du endre holdning til væremåten hans. Prøv å se hans positive sider, i stedet for å fokusere på de negative, som du gjør nå. Jeg kan godt skjønne at dette irriterer deg, men det er alltid noe som vil irritere når man er så nær innpå en annen. Og så er det greit å huske at man ikke får alt i èn person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå