Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte jeg skulle beskrive litt om hvordan det var å ta min første karlaserbehandling i dag. Det er sikkert noen av dere som er nysjerrige på dette? :) De siste årene har jeg vært plaget av bittesmå (men tydelige) sprengte blodkar i ansiktet. Det begynte først med et lite sprengt blodkar, men etter en tid kom det frem mer på venstre kinn og rundt nesen. Det har ikke vært ekstremt tydelig og det dekkes godt med sminke, men for meg personlig har det vært plagsomt ;)

Hudlegen foreslo karlaserbehandling. Laseren "sprenger" blodkarene på en eller annen måte. Jeg måtte bruke briller og legen dekket huden med en kald gele. Deretter satte han i gang. Det gjorde faktisk gaaaaanske vondt!! Det føltes som små elektriske støt over et område på ca. en centimeter om gangen. Legen gikk over begge kinn, rundt nesen og rundt øynene to ganger. Støtet i seg selv var kanskje ikke så vondt, men såpass mye på en gang på et stort område kjentes veldig vondt etter hvert. Etter behandlingen måtte jeg sitte med en ice-pack i ansiktet for å kjøle ned huden.

Nå i kveld ser jeg faktisk tydelige resultater. Jeg er ganske hoven og litt rød noen steder, men det går visst over etter noen dager. Det er egentlig ganske greit fordi det er ikke så veldig merkbart. Ganske mye av de sprengte blodkarene er borte. Gleder meg til å få bort resten ved neste behandling :)

Så - sånn er det å ta en slik behandling! Koster ikke all verden og man ser resultater raskt (i hvertfall jeg). Jeg synes det i hvertfall var verdt å prøve og jeg kan godt anbefale det :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Thalassa
Skrevet

Fint med en beskrivelse av ting man ikke har vært borti :) Takk for det.

Ble dette gjort hos en privat hudlege eller gjennom fastlegen og videre i systemet?

Skrevet

Jeg tok det hos privat hudlege. Fastlegen min tilbød meg det på Rikshospitalet, men der er det et års ventetid... hadde ikke lyst til å vente så lenge! ;)

Skrevet

Oops, det var meg som ikke logget inn :)

Skrevet

Kan man få det dekket? Jeg har ganske mange sprengte blodkar på bena som er veldig skjemmende

Gjest Thalassa
Skrevet
Jeg tok det hos privat hudlege. Fastlegen min tilbød meg det på Rikshospitalet, men der er det et års ventetid... hadde ikke lyst til å vente så lenge!  ;)

Åkei, så det går ann å få gjennom systemet også, greit å vite. Ja de køene er jo altfor lange.. :overrasket:

Skrevet
Kan man få det dekket? Jeg har ganske mange sprengte blodkar på bena som er veldig skjemmende

Jeg er ikke sikker, men du kan sikkert få det dekket i og med at de gjør det på Rikshospitalet. Prøv deg frem! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...