Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Hei! Har "tvangs" trekk i lønn etter en inkassosak. Dette trekket skal dras hver måned i to år og jeg er snart ferdig med det. Men, det som er blitt trukket er ikke hele summen som jeg skylder. Hva skjer med resten? Og, hvorfor er det sånn- er det ikke lov å trekke i mer en to år? Kanksje litt dårlig forklart dette, men si at jeg tex skylder 10 000.- og det er blitt dom på trekk på 350kr i 24 måneder. Det er da 8400kr. Altså mangler det 1600kr.. Hva skjer med disse? Skal de betales på vanlig måte?
Skravla Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 Det er ikke lov for inkassoselskapene å trekke mer enn 24 måneder. Når disse månedene er ferdige kan saken igjen prøves for namsmannen og man kan få 24 nye måneder. Saken er at man må prøve saken annenhvert år.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 ok, takk! Men, etter 24 måneder når saken skal prøves igen- hvis jeg da er i en bedre økonomisk situasjon- kan jeg få velge å betale som vanlig på gjelden da, ev i noen avdrag?
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #4 Skrevet 26. april 2006 så vidt jeg vet kan du når som helst betale inn ekstra på slike ting. dermed blir du kjappere kvitt gjelda.
Skravla Skrevet 27. april 2006 #5 Skrevet 27. april 2006 Du kan når som helst ta kontakt med inkassobyrået for å betale inn hele eller deler av gjelden, evt. øke avdragene. Ved behandling hos namsmannen blir også skyldner innkalt og har mulighet til å avtale annen type nedbetaling. Men det greieste er jo å ta kontakt med inkassobyrået.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå