Gå til innhold

Vindusvaskertips

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hva er ditt stalltips for skinnende rene vinduer?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Jeg har en sånn nal med microfiberklut på fra Enjo tror jeg det er. Tar kun på kaldt vann så den kluten blir litt fuktig, drar over vinduene og deretter med nalen. Vinduene blir skinnende rene uten varmt vann og såperester.

Helt utrolig men sant. :tommelsmil:

Endret av Heidi76
Skrevet

Først Jif vindusspray, tørk av med kopphåndkle.

Deretter Nylonvask, tørk av med avispapir.

Puss ekstra med pusseklut.

Det gjør bestemor, og hun har tidenes reneste vinduer til tross for at hun bor rett ved en motorvei.

Skrevet

Såpevann og nal. Ellers er jif vindusspray og vanlig tørkepapir veldig enkelt da (blir noe støv igjen etter papiret, men det forsvinner vanligvis). Huff, nå minne du meg på at vinduene burde vært pusset. Æsj!

Gjest gjesta
Skrevet
Først Jif vindusspray, tørk av med kopphåndkle.

Deretter Nylonvask, tørk av med avispapir.

Puss ekstra med pusseklut.

Huff, det hørtes ut som MYE jobb.

Hos meg holder det heldigvis med Nylonvask!

Gjest Gjesta
Skrevet
Huff, det hørtes ut som MYE jobb.

Hos meg holder det heldigvis med Nylonvask!

Men hva gjør du med nylonvasken?

Skrevet

Zalovann med litt salmiakk. Bruker Jordan mikrofiber vindusklut og så nal. Skinnende rene vinduer! Nylonvask er også veldig bra ( du klemmer bare ut en god klatt i en bøtte med varmt vann og "visper" litt med hendene slik at det løser seg opp), men jeg holder likevel en knapp på zalo + salmiakk. Er det bare en liten flekk som skal bort bruker jeg bare Jif Universal og kjøkkenpapir.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jo jeg vet at det skal løses opp i vann, men jeg tenkte mer på type klut, nal eller ikke nal, avispapir eller andre hemmeligheter....

Skrevet
Jo jeg vet at det skal løses opp i vann, men jeg tenkte mer på type klut, nal eller ikke nal, avispapir eller andre hemmeligheter....

Jeg bruker klut og nal uansett hva slags vaskemiddel jeg har i vannet.

Gjest gjesta
Skrevet
Men hva gjør du med nylonvasken?

1) Spruter noen cm nylonvask i en bøtte, fyller på vart vann.

2) Vasker vinduene med pusseskinn dyppet i overnevnte bøtte.

3) Tørker av vinduene med koppehånkle.

Ferdig.

Skrevet

Pusseskinn med zalo og salmiakkvann. Dra av med nal og tørk av med glasshåndkle rundt kantene. :)

Skrevet
Pusseskinn med zalo og salmiakkvann. Dra av med nal og tørk av med glasshåndkle rundt kantene.  :)

fint å tørke av med mikrofiber klut også, men ikke vask disse med skyllemiddel. Da mister de effekten sin.

Dessuten vil jeg si at sånn jif-spray er noe dritt, for det legger igjen ett belegg på vinduet som er støvsamler. Dette belegget er ikke lett å få av.

Nei salmiakk og zalo er det beste:-D

Skrevet

Her i huset er det mannen som vasker vinduer (han er så flink atte). Bruker salmiakk og zalo på svanm først, deretter blå jif og nal..

Gjest Gjesta
Skrevet
Her i huset er det mannen som vasker vinduer (han er så flink atte). Bruker salmiakk og zalo på svanm først, deretter blå jif og nal..

kan jeg få låne han? :)

Skrevet

Varmt vann, mikrofiberklut og nal. Blir helt rent og blankt uten verken Zalo, almiakk eller Nylonvask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...