Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Vi skal i banken og få boliglån. Min samboer har jobb og fast inntekt, jeg er arbeidssøkende og har en del egenkapital. Vi skal i "min" bank, og da lurer jeg på, får vi lån sammen eller er det han som får lånet (siden han har inntekten)? For jeg har BSU konto, men ikke han... Har det noe å si om jeg har egenkapital, eller er det hans økonomi de ser på? Vil lånet stå på begge to? Synes dette er veldi innviklet, så trenger noen oppklarende svar
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 jeg var student, han hadde fast jobb. ingen av oss hadde egenkapital. Lånet vårt står på begge to.
IdaC Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 Det mest vanlige er at den står i begges navn. Siden dere skal kjøpe sammen så kommer de til å se helheten, det vil si din økonomisk situasjon og hans for seg selv først før de "setter det sammen". Håper du skjønner hva jeg mener. Sånn var det med oss i allefall.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #4 Skrevet 27. april 2006 Så da trenger vi ikke begge å ha BSU konto, det holder at jeg har, for alt skal jo gå i samme "potten" likevel?
IdaC Skrevet 27. april 2006 #5 Skrevet 27. april 2006 Det er noen banker som krever at begge to har BSU for at de skal innvigle lån. Men det er jo ikke verre for ham enn å åpne en dersom han er under 33 år. Men jeg tror at det gjelder kun hivs dere skal ha førstehjemslån og dermed lavere rente, hvis ikke så tror jeg ikke de er så nøye på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå