Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har følt seg eller føler seg skikkelig lurt av noen som man trodde var en ekte venn? Det er så skuffende og irriterende at folk gir seg ut for noen man ikke er, at de går for å være skikkelige venner, og så går de bak din rygg og sverter deg. Man føler seg rundlurt når man finner det ut, og når vedkommende blir konfrontert med dette, så kommer de med en lam unskyldning som ikke hører hjemme noe sted. Det er noen venner, eller snarere, eks-venner av meg, som måler menneskers verdi i materielle goder. Hvor stor og dyr leilighet de har, hvor mange steder i verden de har vært, hvor mange ferier de kan ta på et år, hvor ofte de er ute på byen, verdi av inventar i huset og så videre. Jeg kunne vel fortsatt i en hel evighet. Det som skuffer meg aller mest er at jeg rett og slett ikke hadde den fjerneste anelse om hvordan de egentlig var. Når jeg tenker over det har de aldri åpnet seg for meg, mens jeg har gjort nettopp dette, og får nå svi for det. Nå får jeg høre ting osm kun er fortalt til dem, i ytterst fortroelse.

Joda, jeg har prøvd å snakke med dem. Men det hjelper ikke, har vel kommet til den løsning at jeg har det bedre uten dem. Hvem trenger vel falske venner som måler vennskap i materielle goder og penger? Ikke jeg i alle fall. Det er bare så vondt at jeg ikke har gjennomskuet dem tidligere. Etter 7 år. 7 år som bare har vært en fleip for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...