Gjest Wiener Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Hva er "riktige" måten å koke pølser på? Legge pølsene oppi med en gang eller vente til vannet koker og så legge pølsene oppi? HVor lenge skal pølser koke?
Gjest Shadowlyn Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 Trodde ikke pølser skulle koke jeg? :klø: De sprekker bare når det koker her.. Jeg legger de i med en gang.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 riktig måte er og koke opp vannet til det koker. Så tar du og legger pølsene oppi. Men PØLSENE Skal IKKE kokes. Du skal ta vekk gryta fra den varme plata. Og bare la pølsene ligge i det varme vannet i 10 minutter. husk pølsene skal ikke kokes i vannet men skal legges oppi vannet når det begynner og koke. Så tar du vekk gryta fra plata som er varm. og så lar du bare pølsene ligge i vannet i ca 10 minutter King James II
Gjest Gjesta Skrevet 26. april 2006 #4 Skrevet 26. april 2006 Hvis pølsene blir lagt i det kalde vannet, varmes de opp langsomt, og holder visstnok bedre på varmen. Selv koker jeg opp buljongvann, har gjerne en oppkuttet løk i vannet også, og lar pølsene trekke, leeeeenge........... Gjerne en haltime
Gjest Gjest1 Skrevet 26. april 2006 #5 Skrevet 26. april 2006 Og de er ferdige når de flyter har jeg lært. Om det stemmer vet jeg ikke, spiser ikke pølser.
Gjest vimse Skrevet 26. april 2006 #6 Skrevet 26. april 2006 Jeg legger pølsene i kaldt vann, varmer opp vannet og tar pølsene opp når de flyter. Har jeg ikke stor nok gryte, tar jeg det på ¨feelingen¨...
*Doriz* Skrevet 27. april 2006 #7 Skrevet 27. april 2006 Bruka å gjere litt forskjellig.. Men det beste er jo å steike pølsene Men viss eg ska koke, so tar eg dei opp i vatn etter at vatnet er oppkokt,tar panna av, og har lokk på...
Grooo Skrevet 27. april 2006 #8 Skrevet 27. april 2006 Jeg legger dem i kaldt vann, gjerne med litt buljong og noen ringer med rå løk for å få god smak. Etter en stund er de varme, de skal ikke koke! (Skal jeg bare koke to-tre pølser koker jeg ofte i wok-panna jeg, den er vid og "enklere" å vaske opp enn den diiigre pølsekjelen vår...)
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #9 Skrevet 27. april 2006 koker opp vann med buljong, tar vannet av platen og slår av platen, har i pølsene, lar dem trekke. setter kasserollen tilbake på platen etter en liten stund, venter en stund etter at pølsene flyter. er kasserollen liten så venter jeg til jeg tror dem er ferdige, og så venter jeg litt til for å være sikker.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #10 Skrevet 28. april 2006 Man skal helst koke vannet først, legge pølsene oppi, ikke la det koke lenger da. Når pølsene flyter er de ferdige. Er jo super raskt. Pleier som regel legge de oppi kaldt vann jeg og bare koke opp, har alltid dårlig tid når jeg lager pølser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå