Gå til innhold

"Slankepiller"*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har no erfaring med slankepiller.. ? sånn for å gjøre så man ikke får så syykt stor appetit? noen vitaminbomber eller no?

Pris, navn på produktet.. funker det bra eller ikke?

Puss*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lot meg lure til å prøve ut såkalte slanke/forbrenningspiller for et par-tre år siden. Resultatet var at jeg ikke ble noe slankere, men fikk jævlig vondt i hele kroppen istedet :overrasket: Det verket over alt, i alle muskler, ledd, ja det virket som om det var vondt helt inn til beinet! Fikk ikke sove om natta faktisk pga. at det var så vondt. Jeg slutta ganske fort med dem for å si det sånn.... Har ingen tro på de har blitt noe bedre med åra heller!

Råder deg til å legge om kosten og være mer i aktivitet. Kjedelig råd kanskje, men det funker iallfall og gir deg større helsegevinst :)

Har ingen tro på slankepiller i noen form, og hvem vet hva de egentlig inneholder også. Er ikke bra. :riste:

Skrevet

Finens et piller som gjør så du ikke blir sulten?

Skrevet

Reductil demper sultfølelsen. Medisinen skrives ut av lege til folk med BMI minst over 30 (eller var det 35?). Den har endel bivirkninger. Har ikke prøvd den.

Skrevet

noen som har tips om letteste måte å få flat mage til sommeren på?

Skrevet

Wellex fungerte på meg. Gikk ned fra str. 40 til 36 for noen år siden, og har holdt meg der.

Trente litt i tillegg da.

Skrevet

Åj, såpass? Hvor lang tid tok det da?

Skrevet

oi, morsomt... på hvor lang tid, og hvor kjøpte du den, og til hvor mye???

Skrevet

En jente som jeg egentlig ikke kjenner så godt kom bort til meg på et utested og sa:" Jeg har kjøpt slankepiller i Sverige, jeg blir ikke sulten og har gått ned 5 kg siden søndag (dette var en fredag)....tror ikke det er så sunt jeg! Spis sunt og trim litt og evt ta CLA eller noe i tillegg...

Skrevet

Det er få slike piller som både har en virkning, og som er trygge å eksperimentere med uten at en vet hva en holder på med. Men det er et par produkter som er litt mindre risikable å prøve ut.

Krom kan dempe søthunger hos enkelte, og kan dermed gjøre det lettere å holde et sunt kosthold og rosenrot øker energien og gjør trening lettere. I tillegg kommer omega 3 (linfrøolje) som iverfall hos meg demper lysten på å spise annen fet mat. Mistenker at det har en sammenheng med at kroppen da får det den vil ha (omega 3) og slutter å lete etter det i andre fete matvarer.

Gjest Gjest
Skrevet

Ei jeg kjenner kjøpte en slags slankepiller over internett ( vet ikke hvor de var fra, men tror kanskje de var fra usa..).

Iallefall så gikk hun på de en måneds tid, da hun plutselig fikk sterke smerter i mageregionen. Hun ble innlagt på sykehus, og de fant etter hvert ut at hun hadde fårr en betennelse i leveren av disse pillene. Hun måtte slutte med disse, samt alle former for piller, også p-piller. Hun var visstnok helt gul over hele seg en periode på sykehuset p.ga stoffer som hadde blitt skilt ut av lever og galle. Hun ligger enda på sykehuset, men det går litt bedre med henne. Men det kan hende at hun må vente på levertransplantasjon, da leveren hennes er såpass ødelagt av disse slankepillenne.

Håper dette er en liten advarsel til dere som vurderer å begynne med diverse slankepiller. Det kan være sterke og direkte helsefarlige saker. Dere må vite hva som er i pillene. Hør med legen deres også, han/hun kan ha oversikt over hvilke piller eller ingrediensene i disse som er å anbefale, og hvem som ikkeer det.

Hilsen meg

Gjest Gjest
Skrevet

Leveren kan IKKE transplanteres!

De slankepillene må jo har vært livsfarlige! :frustrert:

hilsen Sykepleier

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg som skrev om Wellex. Husker ikke hva et glass koster jeg, men litt dyrt var det... Alt om produktet står her: http://www.wellex.no

Kjøpte en ergometersykkel samtidig som jeg begynte på Wellex. Trente vel ca.3 ganger pr.uke på denne (45 min. pr.gang). Vips! så gikk jeg ned maaange kilo :ler:

Skrevet

Til deg som brukte Wellex: Endret du kostholdet når du gikk på tablettene?

Skrevet
Leveren kan IKKE transplanteres!

De slankepillene må jo har vært livsfarlige!  :frustrert:

hilsen Sykepleier

Leveren kan transplanteres på lik linje med andre organer.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, de pillene var livsfarlige! Det viser bare hvor lite smart det er å bruke piller og andre midler uten å vite nøyaktig hva som er inni de, og hvordan kroppen kan reagere på stoffene. Ingen reagerer likt på noe. Det å bestille fra nettet er også noe man bør være ytterst forsiktig med. Det finnes mange kvakksalvere der ute som er ute etter å tjene raske penger på andre menneskers uvitenhet!

Hilsen Sykepleierstudent :)

Gjest Gjest
Skrevet

"Wellex-dama" her! :)

I begynnelsen forandret jeg ikke så mye på kostholdet, men etter hvert ble jeg "bitt av basillen", og kuttet ut en god del matvarer. Hvis jeg visste på forhånd at jeg skulle spise noe ekstra (f.eks i juleselskap), tok jeg wellex litt før.

Du går nok også ned uten å forandre kostholdet, men bruker sikkert litt lengre tid da.

Lykke til!

Skrevet

Man kan få gratis prøve på Wellex (20 dagers forbruk) på www. wellex.no

Skrevet

Jeg ville ikke anbefalt å kaste bort penger på et overpriset fibertilskudd.

Såkalte 'slankepiller' som virkelig er effektive, finnes, men de har betydelige bivirkninger og er enten ulovlige og/eller står på dopinglisten.

De mest populære er betaagonister, som virker mer eller mindre som hormonet adrenalin. De reduserer appetitten og øker forbrenningen marginalt. Imidlertid er de ofte svært ubehagelige å bruke og kan medføre potensielle helserisikoer. En annen 'slankepille' er tyroidhormoner, som gis til pasienter med hypotyroidisme. Hvis en vanlig person tar slike, får vedkommende transient forhøyet forbrenning. Helserisikoen er svært reell for slikt bruk.

Den mest potente og skremmende 'slankepillen', er en insektsgift som kalles dinitrofenol. Den kan øke forbrenningen svært mye, så mye at man kan gå i t-skjorte i minusgrader uten å fryse. Imidlertid kan den i verste fall være livsfarlig. En overdosering kan medføre at personen blir kokt levende (bokstavelig talt), og noen motgift eksisterer ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...