Gjest Jalileh Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Noen som har en huskeliste over ting man burde kjøpe inn før man får en valp i hus? Must-haves rett og slett?
Gjest Gjesta Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 Mat Et sted å sove, om det er bur eller hundeseng (ikke kurv den første tida, pga. tygging) Matskål+vannskål halsbånd+kobbel klotang Noen tyggeleker Børste og kam av riktig type Shampo?
Gjest Jalileh Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 Takk for tips Elphaba. Skal klippe og lime inn dette i Notepad slik at jeg har det liggende.
Titti72 Skrevet 26. april 2006 #5 Skrevet 26. april 2006 Det viktigste: Samme type for som oppdretter bruker. Du kan også levere et teppe/håndkle til oppdretter og be dem la mammaen ligge litt på det. Er sikkert godt for valpen å ha med seg en god og trygg lukt når han reiser til dere.
Gjest Jalileh Skrevet 26. april 2006 #6 Skrevet 26. april 2006 Det viktigste: Samme type for som oppdretter bruker. Du kan også levere et teppe/håndkle til oppdretter og be dem la mammaen ligge litt på det. Er sikkert godt for valpen å ha med seg en god og trygg lukt når han reiser til dere. ← Aha. Kjempe smart. Skal huske dette. Og takk for flere tips nessi.
Piff Skrevet 26. april 2006 #7 Skrevet 26. april 2006 Og det som ikke kan kjøpes - en stor dose med tålmodighet.
Gjest Jalileh Skrevet 26. april 2006 #8 Skrevet 26. april 2006 Og det som ikke kan kjøpes - en stor dose med tålmodighet. ← Jasså? Uff det visste jeg ikke.
Piff Skrevet 26. april 2006 #9 Skrevet 26. april 2006 Det viktigste: Samme type for som oppdretter bruker. ← Hvorfor det, forresten?
Titti72 Skrevet 26. april 2006 #10 Skrevet 26. april 2006 For at valpen ikke skal bli dårlig i magen ved forbytte. Den trenger å tilvennes til nytt for.
Piff Skrevet 26. april 2006 #11 Skrevet 26. april 2006 For at valpen ikke skal bli dårlig i magen ved forbytte. Den trenger å tilvennes til nytt for. ← Bare tull. Det kommer heller an på valpen.
Gjest Jalileh Skrevet 26. april 2006 #12 Skrevet 26. april 2006 Bare tull. Det kommer heller an på valpen. ← Hvordan kommer det an på valpen?
Piff Skrevet 26. april 2006 #13 Skrevet 26. april 2006 Hvordan kommer det an på valpen? ← Valper er individer de også, mao. så er ikke alle like, og det er ikke vi mennesker heller. Jeg kjenner flere som hadde valper som spiste ren chili og andre sterke saker uten å få problemer med magen. Utrolig hva de kan få tak i. Jeg, og mange andre har også byttet over på annet fôr som oppdretter ikke har brukt, uten problemer.
Gjest baby-E Skrevet 26. april 2006 #14 Skrevet 26. april 2006 (endret) det med å bruke samme for som tidligere eier har jeg også hørt. Slik at det ikke blir fler forandringer for valpen, enn det som er nødvendig + at noen valper (hunder) trenger lang tilvendings tid på nytt fôr, så kom ikke her og si at det er tull. Endret 26. april 2006 av baby-E
Gjest Jalileh Skrevet 26. april 2006 #15 Skrevet 26. april 2006 Delte meninger ang. fôret her ser jeg. tror jeg spør oppdretter om dette.
Titti72 Skrevet 26. april 2006 #16 Skrevet 26. april 2006 Selvom noen tåler det så er det ingen vits i å balage seg på det og lage større forandringer for valpen en man trenger. TS er en som ber om tips til til innkjøp og hvorfor ikke kjøpe samme foret for å skåne magen når hun alikevel må handle mat? Eller foreslår du at hun skal gå rett over på chilli?
Piff Skrevet 26. april 2006 #17 Skrevet 26. april 2006 noen valper (hunder) trenger lang tilvendings tid på nytt fôr, så kom ikke her og si at det er tull. ← NOEN, ja. Det blir jo som om alle barna i barnehagen skal spise knekkebrød med leverpostei på, "for sånn er det bare!".
Gjest baby-E Skrevet 26. april 2006 #18 Skrevet 26. april 2006 Eller foreslår du at hun skal gå rett over på chilli? ←
Gjest baby-E Skrevet 26. april 2006 #19 Skrevet 26. april 2006 (endret) NOEN, ja. Det blir jo som om alle barna i barnehagen skal spise knekkebrød med leverpostei på, "for sånn er det bare!". ← men om man kan unngå å skape problemer for valpen med å kjøpe inndet samme foret, så ser jeg liksom ikke grunnen til å ikke gjøre det. Du svarer her kun fordi du er ute etter å kverulere. og du kan ikke sammelikne bar og hunder.. Endret 26. april 2006 av baby-E
Lilith Skrevet 26. april 2006 #20 Skrevet 26. april 2006 NOEN, ja. Det blir jo som om alle barna i barnehagen skal spise knekkebrød med leverpostei på, "for sånn er det bare!". ← Men man kjenner jo ikke valpen før man får den i hus, og da er det vel greiest å være på den sikre siden og venne valpen til det nye fôret gradvis ...? Det kan jo være akkurat DEN valpen har en ømfintlig mage og blir dårlig av fôrbytte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå