Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #141 Skrevet 8. mai 2006 Gud skapte oss for at vi skulle tilbe Ham, men gjør vi det? ← Bevis, takk!
KR-øst Skrevet 8. mai 2006 #142 Skrevet 8. mai 2006 Bevis, takk! ← Mener du at jeg skal bevise om du tilber Gud eller Ikke?
KR-øst Skrevet 8. mai 2006 #143 Skrevet 8. mai 2006 (endret) Les: 2 Mosebok 24,1 2 kongebok 17,36 Salme 22,30 og 66,4 Jesaja 66,23 Esekiel 46,3 Matteus 4,10 og 22,37 Lukas 4,8 Johannes ev. 4,23 Åpenbaringen 14,7 og 15,4 og 22,9 Endret 9. mai 2006 av Furstina
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #144 Skrevet 8. mai 2006 (endret) Les: 2 Mosebok 24,1 2 kongebok 17,36 Salme 22,30 og 66,4 Jesaja 66,23 Esekiel 46,3 Matteus 4,10 og 22,37 Lukas 4,8 Johannes ev. 4,23 Åpenbaringen 14,7 og 15,4 og 22,9 ← Kan jeg slippe? Endret 9. mai 2006 av Furstina
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #145 Skrevet 8. mai 2006 Les: 2 Mosebok 24,1 2 kongebok 17,36 Salme 22,30 og 66,4 Jesaja 66,23 Esekiel 46,3 Matteus 4,10 og 22,37 Lukas 4,8 Johannes ev. 4,23 Åpenbaringen 14,7 og 15,4 og 22,9 ← Hearsay! Gjelds ikke, jeg vil ha bevis. Er det bevist ut over enhver tvil at Gud finnes? Hvis ikke, er jeg tilbøyelig til å betrakte alt som er skrevet om dette fenomenet som sprøyt inntil nye fakta dukker opp.
KR-øst Skrevet 8. mai 2006 #146 Skrevet 8. mai 2006 (endret) Kan jeg slippe? ← Er du redd for å finne bevis? Endret 9. mai 2006 av Furstina
KR-øst Skrevet 8. mai 2006 #147 Skrevet 8. mai 2006 Hearsay! Gjelds ikke, jeg vil ha bevis. Er det bevist ut over enhver tvil at Gud finnes? Hvis ikke, er jeg tilbøyelig til å betrakte alt som er skrevet om dette fenomenet som sprøyt inntil nye fakta dukker opp. ← Bevis at han ikke finnes.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #148 Skrevet 8. mai 2006 Bevis at han ikke finnes. ← Det er du som påstår at de matematiske og fysiske lover ikke holder vann, og at verden egentlig ble til på 6 dager. Bevis at Gud er en gud og Allah ikke. Eller for den saks skyld, G-d ;-)
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2006 #149 Skrevet 8. mai 2006 Er du redd for å finne bevis? ← Det er en varm vårkveld. Pilsen er kald. Du foreslår at jeg skal lese om Jeremiah den hardbalne. Legg sammen to og to.
Angelfairy Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #150 Skrevet 8. mai 2006 Du sa det vel ikke direkte, men du presiserte at vannet kom FØR menneskene. Da virket det som om du mente at jeg hadde sagt at menneskene hadde skapt vannet. Du kan jo forklare hva du mente med det. ← trenger ikke å forklare noen ting.... jeg mente det jeg skrev.... enklet og greit
Angelfairy Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #151 Skrevet 8. mai 2006 Det er nok en viss forskjell. Alle vet at jøder er jøder fra fødselen av. Personlig kjenner jeg en som var gift og fikk barn, men som siden skilte seg og ble homofil. Ser du forskjellen? ← man BLIR ikke homofil.... det er noe med å leve i sjul for å ikke vise at man er den han er... nettopp fordi kristne prakker ned på dem..... skal man leve i sjul resten av livet da??? og likevel, har det kanskje noe med å finne seg selv i løpet av livet!!?? gjør ikke kristne det???
Angelfairy Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #152 Skrevet 8. mai 2006 kan vi ikke bare komme med bevis på han han FINNES??? skrive om ting han har gjort og ikke har gjort for denne syke syke verden han nettopp har skapt??? om vi har fri vilje som dere sier gud har skapt oss..... hvorfor kan ikke homsene leve som homser da? uten at dere prakker på dem????
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 8. mai 2006 #153 Skrevet 8. mai 2006 Les: 2 Mosebok 24,1 2 kongebok 17,36 Salme 22,30 og 66,4 Jesaja 66,23 Esekiel 46,3 Matteus 4,10 og 22,37 Lukas 4,8 Johannes ev. 4,23 Åpenbaringen 14,7 og 15,4 og 22,9 Hva var meningen med å lese dette? Det med bevis, Jesus snakket med de som krevde tegn så de kunne tro Ham. matt 12.39-40 Men han svarte dem: «En ond og utro slekt krever tegn, men den skal ikke få noe annet tegn enn Jona-tegnet. For slik profeten Jona var i den store fiskens buk i tre dager og tre netter, slik skal Menneskesønnen være i jordens dyp i tre dager og tre netter. matt 16,1-4 Fariseerne og saddukeerne kom til ham. De ville sette ham på prøve og ba ham vise dem et tegn fra himmelen. Men han sa til dem: *«Om kvelden sier dere: 'Det blir godvær, for himmelen er rød', og om morgenen: 'I dag blir det uvær, for himmelen er rød og mørk'. Himmelens utseende vet dere å tyde, men tidenes tegn kan dere ikke tyde.† En ond og utro slekt krever tegn, men den skal ikke få noe annet tegn enn Jona-tegnet.» Dermed gikk han fra dem og dro bort. Men siden vi ikke har sett, må jeg legge til de som tror. 1pet 1.7-9 Slik blir troen deres prøvet. Selv forgjengelig gull blir prøvet i ild. Troen, som er mye mer verd, må også prøves, så den kan bli til pris og herlighet og ære for dere når Jesus Kristus åpenbarer seg. Ham elsker dere, enda dere ikke har sett ham; ham tror dere på, enda dere nå ikke ser ham. Og dere jubler og er fylt av en glede så herlig at den ikke kan rommes i ord, for dere når troens mål: frelse for deres sjeler. Så var det trådstarten da, passer støpselet med støpselet, eller kontakten med kontakten, nei støpselet med kontakten. Jeg er ikke fordømmende for homofili, det er vondt å være annerledes, man skjenner vel ikke på en som har det vondt. Men jeg mener det er seksuell umoral, som strekker grensene for verdens store synder som er drepende og ødeleggende. Om to homofile elsker hverandre, så er det vel ingen heterofil som kan ødelgge, det blir vel heller utroskap med en annen homofil som ødelgger. Je ger fullt og fast troende til at bibelens ord er noe vi kan legge på hjerte uten at det skal ta skade, å være religiøs er heller det som ødelgger, ikke å tro. så jeg legger ved et bibelsitat om hvordan paulus sier homofili er blitt til, jeg har limt det inn før. Det er Rom 1.18-32 Gud fortsatt velsigne dere og Norges land. Jeg håper Kristin Halvorsen skjønner hva hun gjør når hun støtter palestinere istedetfor det lille israelke folk. Palestinere er muslimer, Israelere er jøder, det finnes over en milliard muslimer og mange muslimske land. Hvorfor kan ikke palestinere støttes av andre muslimske land. Måtte bare få det ut, er ikke særlig politisk av meg.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #155 Skrevet 15. mai 2006 Den homofile praksisen i Sodoma og Gomorra er også noe av grunnen til at han ødela disse to byene. ← Her er historien - laget i Lego. http://www.thebricktestament.com/genesis/
Isowen Skrevet 16. mai 2006 #156 Skrevet 16. mai 2006 Det er nok en viss forskjell. Alle vet at jøder er jøder fra fødselen av. Personlig kjenner jeg en som var gift og fikk barn, men som siden skilte seg og ble homofil. Ser du forskjellen? ← Mange skeive lever i fornektelse av egen legning. En godvenninne av meg nektet lenge ovenfor seg selv at hun var lesbisk, helt til hun endelig klarte å innrømme at hun var det. Nå er hun totalt ute av skapet, og har det veldig mye vedre. Andre av oss "svinger begge veier", som noen sier. Det kan medføre at man en lengre periode i livet er sammen med ett kjønn, mens man siden kan ende opp med noen av et annet kjønn. Selv har jeg vært forelsket i både kvinner og menn, uten å se at det er noen forskjell på de følelsene (for meg).
Fant ikke på no' bedre Skrevet 21. mai 2006 #157 Skrevet 21. mai 2006 Grunnen til at homofili regnes som synd, er at 1. Mosebok sier at Gud skapte menneskene som mann og kvinne og at de skulle formere seg og bli mange. ← Men nå har de formert seg og blitt mange. Er det synd å ha sex uten å få barn også da? Så de som fordømmer homofili kan heller ikke ha sex med mindre det blir barn av det? Det er mange nok folk nå, så vær så god og pul!
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #158 Skrevet 22. mai 2006 man BLIR ikke homofil ← Det vet du ikke noe om lille, søte deg. For meg spiller det ingen rolle, jeg synes ikke det er interessant å diskutere på de kristnes premisser. Det heter forresten å prakke på noen (sleip selger), og rakke ned på noen. Uansett hva som er grunnen til at folk velger å ha sex med noen av samme kjønn, får de det ikke noe bedre av at andre legger seg opp i hva de velger (heller motsatt). Det er ikke et element av hjelp i forkynnelsen de kristne utøver, heller et element av intoleranse. Denne intoleransen skaper hat mot kristne.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #159 Skrevet 28. mai 2006 Kristendom og homofil praksis er en veldig rar debatt. Man forstår at homofile møter fordommer i kirken, det gjør de jo ellers i samfunnet også. Det er vel ikke noe merkelig i seg selv, endring av holdninger tar jo tid. Det jeg ikke skjønner er hvorfor homofile på død og liv skal tvinge seg inn på områder de ikke kan være seg selv helt og fullt ? Vil man seg selv så vondt eller er det så ille i dag at det ikke kan bli verre ? Blir du en dårligere kristen selv om du ikke går i kirken eller ikke får være prest - presteskapet er vel ikke et kall lengre, og det er vel som på andre områder i arbeidslivet - man velger noe fremfor noe annet. Noen yrker kan du velge å ha, mens andre ikke passer for deg og din personlighet. Ikke alle er de "fødte selgere", noe kan sitte på en kontor hele livet, mens andre aldri finner seg til rette i arbeidslivet. Noen velger karriere fremfor barn, frihet til å reise stedet for betale seg i hjel på boliglån, venner istedetfor familie osv. Hele livet består av valg, og ved å velge en ting velger man bort noe annet. Jeg forstår at man ikke kan velge bort sin seksuelle legning, den må hver og en leve med og gjøre valg ut fra det. Og så leve med konsekvensene. Det er i hvertfall hverdagen for de aller fleste, og det å si at homofile skal ha noen spesielle rettigheter eller unntaksbestemmelser på grunn av sin legning, blir veldig vanskelig å finne en god (rasjonell) begrunnelse for.
Prinsesse på erten Skrevet 29. mai 2006 #160 Skrevet 29. mai 2006 Det jeg ikke skjønner er hvorfor homofile på død og liv skal tvinge seg inn på områder de ikke kan være seg selv helt og fullt ? Vil man seg selv så vondt eller er det så ille i dag at det ikke kan bli verre ? ← Du kan sikkert forstå at det er tøft for en kristen homofil å bli kjeppjaget fra sin menighet pga sin legning. Jeg kjenner noen som mistet hele sitt sosiale nettverk da han fortalte hemmeligheten sin. Prøv å forestille deg hvordan det er å være helt alene i verden... Ikke engang foreldrene dine vil ha noe med deg å gjøre... Det handler ikke om å tvinge seg på. Det handler om å bli akseptert. En homofil er ikke nødvendigvis en dårlig prest - det er det andre deler av personligheten/egenskapene som vil avgjøre. Å si at en homofil vil være en dårligere prest er som å si at en svart vil være en dårlig brannmann. Et viktig fundament i vårt samfunn er at alle skal ha like muligheter. Det er det de homofiles kamp handler om: De vil bli akseptert og behandles på samme måte som alle andre. For en kristen homofil inkluderer det å ha muligheten til å bli prest. Religion betyr ikke noe mindre for en som er homofil.
Fremhevede innlegg