Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Er det en god gjerning å advare?  Har dette noe med gode gjerninger å gjøre i det hele tatt?

:ler: Jeg tror ikke K.linux ser på homofili som å gå utfor et stup. Det gjør ikke jeg heller.

Nå var det dette generelle spørsmålet om det var en god gjerning å advare, jeg kommenterte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Man kan heldigvis være kristen og tenke selv samtidig. Ikke alle kristne er like!

Vil tro mange mener det er synd med homofili fordi det står i bibelen at menn ikke skal ha sex med menn.

(Hvorfor det har blitt en så enormt stor sak for mange kan jeg ikke svare på... Fordi det er spennende med andre menneskers sex-liv, kanskje?)

Fullt klar over at kristne kan tenke selv, noen av de mer oppegående menneskene jeg kjenner er religiøse. Men når det kommer til homofili diskusjonen virker det på meg som om de fleste legger hjernen til side og heller referer blindt til Bibelen. Og det til tross for at det når det gjelder andre temaer, Helvets eksistens, onanai etc er mer passende å si at Bibel teksten har mistet sin funksjon...

Hvorfor det har blitt en stor sak for mange? Vel, det kan jo ha noe å gjøre med at det er en del mennesker i dette landet som er homofile. Tre av mine beste venner er homofile, og å se hvilke problemer de sliter med i hverdagen er sårt. Derfor er jeg opptatt av dette temaet....

Gjest Anerikke
Skrevet

Jeg uttrykte meg nok litt klønete... Tror ikke vi er så uenige :ler:

Det jeg mente å si er at jeg ikke forstår hvorfor homofili er en så stor sak i mange kristne miljøer. Det har blitt så "blåst opp"!

Mange ting i samfunnet som vi heller burde hatt fokus på! Synd at homofili-debatten overskygger så mye av det som er fint i kristendommen, og i mange tilfeller skyver folk unna.

Flere av mine aller beste venner er homofile, noen bifile, og noen lesbiske. Og jeg syns det er fryktelig synd at noen bare ser på den seksulle legningen, ikke resten av mennesket.

Skrevet
Jeg uttrykte meg nok litt klønete... Tror ikke vi er så uenige :ler:

Det jeg mente å si er at jeg ikke forstår hvorfor homofili er en så stor sak i mange kristne miljøer. Det har blitt så "blåst opp"!

Mange ting i samfunnet som vi heller burde hatt fokus på! Synd at homofili-debatten overskygger så mye av det som er fint i kristendommen, og i mange tilfeller skyver folk unna.

Flere av mine aller beste venner er homofile, noen bifile, og noen lesbiske. Og jeg syns det er fryktelig synd at noen bare ser på den seksulle legningen, ikke resten av mennesket.

Det er de homofile selv som har gjort dette til en stor sak.

De vil tvinge igjennom en rett til å være ledere i kirke og bedehus og forkynne Guds ord. Dette tiltross for at de hverken forstår hva som står i Bibelen, eller ei heller tror jeg at de tør å forkynne alt som står der.

Det er ikke de kristne som har startet denne debatten.

Skrevet

Men kristne skiller mellom homofil praksis og et homofilt menneske. De fordømmer ikke mennesket i seg selv, men altså praksisen.

Det blir jo det samme, om de ikke dømmer menneske i seg selv, men praksisen, blir det akkurat det samme!

Kristne dømmer satanister, for både dem som mennesker fordi de tror på det de gjør, og de dømmer dem for praksissen!

"Gud" sier lixom i et eller annet vers at h*n har skapt mann og kvinne for at vi skal formere oss, men er vi ikke ganske mange på denne j**** kloden da? ikke rart at det kommer homofile inn i bilde her.........

Merkelig at en homofil prest ikke dømmer seg selv.....

hadde jo nesten vært litt artig å sett en homofil satanist og sett hvordan dere dømte da!!!

Skrevet
:Nikke:

Noe av poenget er vel at sex egentlig skulle være forbeholdt det å lage barn, og det kan jo bli litt vanskelig for homofile..

Man må jo ikke ha sex KUN for å lage barn.... det finnes oxo noen som har sex for bare å ha det gøy, vise sin kjærlighet til andre, og nettopp fordi de liker det!!!

Skrevet (endret)
Jeg synnes vi skal sende alle homofile til Dronning Mauds land. Så slipper vi og ha dem her i Norge.

Gjelder det dere så til de grader manipulerte kristne også???!!! hva med alle utlendingene som ikke har noe her å gjøre da????

vi sender dem hjem igjen, også tar vi alle de anti kristne til et annet land, så tar vi alle narkomane til et annet land....... er tydeligvis det du sier her!!!!

Endret av Furstina
Gjest Anerikke
Skrevet

De vil tvinge igjennom en rett til å være ledere i kirke og bedehus og forkynne Guds ord. Dette tiltross for at de hverken forstår hva som står i Bibelen, eller ei heller tror jeg at de tør å forkynne alt som står der.

De vil tvinge gjennom en rett til å bli behandlet på lik linje med andre mennesker.

Hvis bare dem lever et plettfritt liv skal forkynne Guds ord, blir det fryktelig stille fra talerstolen!!!

Skrevet
Hvis du er kristen burde du skamme deg. Jeg tolker nemlig gud dithen at han mener det er synd at en heterofil mann tar en dame i toer'n. Gud mente nok at det var diskriminerende og syndig. Hvis man er kristen og mener homofili er synd, burde man også mene at det å stikke kjønnsorganet sitt inn i rompehullet til en dame er like syndig. Man kan ikke gjøre hva som helst av bestialiteter bare fordi man er heterofil.

Randi, ikke-kristen, 35

Da skulle heller ikke gud skapt mennesket iført med 2 hull heller.........

OG hvertfall ikke en mann som har g-pungtet sitt i 2ern.... så jaggu er det gud som har driti seg ut! Det er jo faktisk den eneste måten en mann kan få g-pungt orgasme på..... hadde jo nesten vært bedre om man ikke var født med 2 hull da.....

Skrevet

Det jeg missliker med de som blir "over kristne", kristendommen motsir seg selv. Du skal elske din neste. Men man kan ikke elske homofile?!

Kristendommen kan være ondskapsfull.

Men heldigvis begynner disse dårlige sidene å viskes mere ut av dagens kristne. Noe som er veldig flott :D

Skrevet
Jeg synnes vi bare skal senne alle norske homofile og lespiske til

Jan Mayen så kan de lage sin egen koloni der så kan Jan mayen bli de homofiles amerika.

eller så kan til alternativ bare respektere dem for det de er..

Da sender vi ut alle kristne også da, så kan de lage sin egen koloni..... sitt eget land...

Skrevet

Hvordan kan du si at de ikke forstår hva som står i biblen???

Selvfølgelig forstår de det som står om de har lest biblen! Så det er bare teit å si!

OG jo, det var nok de kristne som startet debatten om at en homofil kan ikke være kristen, eller en kristen kan ikke være homofil....

En homofil vil bare godt i verden, og hva i all verden skulle vi gjort uten homsene?

De er enkle å prate med, de forstår og bryr seg med hva man sier.

Det er ingen som vil tvinge seg igjennom en rett til å være ledere i kriske, eller bedehus. og i allefall ikke forkynne guds ord... Homofile er ikke de som bryr seg om andre og dømmer dem for den de er!

Skrevet
De vil tvinge gjennom en rett til å bli behandlet på lik linje med andre mennesker.

Er det så veldig rart? de vil jo bli behandlet som andre...

Ikke så veldig rart syns jeg, for de blir dømt for den de er, de blir baksnakket, spyttet på, banket opp, og nektes adgang på div utesteder, nettopp fordi dem er homofile.... hvorfor det? kan ikke folk bare være seg selv!

man velger ikke om man vil være homofil, man velger ikke å være kristen! man velger ikke å bli manipulert av kristne!

Skrevet

Hvis bare dem lever et plettfritt liv skal forkynne Guds ord, blir det fryktelig stille fra talerstolen!!!

Det er nok så, men de bør iallfall tro på det de forkynner. Det er det dessverre ikke alle som gjør i dag. Ei heller tidligere, tror jeg.

For meg virker det helt idiotisk at de som ikke tror på Bibelen, skal undervise andre om det som står der.

Nå finnes det nok dessverre mange andre typer mennesker som samfunnet ikke kan behandle på lik linje med andre mennesker.

Dette fordi "alle andre" som vi kaller dem, også har sine rettigheter.

Og i de fleste av disse tilfellene vil også de homofile være blant "alle andre".

Skrevet

samboeren min, hadde en arb.kollega.. vi festet og drakk og koste oss masse på den tiden, og hadde det kjempe gøy..

Så møtte han kollegaen en fyr i oslo, som fikk han med til amsterdam.

Da han kom hjem til norge igjen, hadde han sluttet å røyke, drikke, feste, og være sosial.

Kollegaen til samboeren min fikk med seg flere til amsterdam, og det skjedde det samme med de..

Til slutt tok han med seg samboeren min til amsterdam... de dro dagen etter det ble sagt han måtte bli med..

Jeg visste hva som skulle skje der nede, og likte det ikke i det hele tatt!

Jeg prøvde å ringe gubben min dagen etter men fikk ikke kontakt... han var der nede i 1 uke, og jeg hørte ikke noe fra han.....

Han fikk ikke lov til å ringe hjem å si at flyturen var gått bra, at han hadde det bra, og at han savnet meg! han fikk ikke lov til å ringe familien sin for å fortelle at alt var bra....

han fikk heller ikke lov til å røyke der nede, og ikke drikke...

han ble spandert på turen 1 klasse på flyet, og mat, opphold, klær osv....

Da han kom hjem igjen fortalte han meg alt som var skjedd der nede, og grunnen til at han ikke fikk lov til å ringe var fordi vi var djevler i de kristenes øyne... vi var djevler som røykte, drakk, hadde sex og faktisk levde et normalt liv....

Jeg har sett hvordan folka som har vært der nede er blitt på veldig kort tid, og det er ikke bra i det hele tatt....

Det var norske folk som drev denne sekten i amsterdam, så de var norsk-kristne...

Gubben min fortalte der nede hvordan han hadde det, og han hadde det ikke bra i det hele tatt..... han måtte bli der, han skulle forlate meg, og selge alt han eide og hadde for å gi dem penger til oppholde hans..

Mange av de som var der nede hadde faktisk gjort dette, og da også kuttet all kontakt med sin egen familie, for å bli hjernevasket!!!

hva slags kristendom er dette`???? er dette noe "jesus" og Gud har sagt vi skal gjøre??!!??!! hallo... hvor f*** er logikken hen?

og er vi djevler vi som ikke er kristne`?????

hilsen DJEVLEN!!!!

Skrevet

er ikke dette manipulering, så vet ikke jeg.....

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article623356.ece

i allefall kan noen forklare meg hva som skjer her i verden og hvor mye religion ødelegger mennesker....

eller kanskje det rett og slett var GUD som gikk inn i kroppen til 32 åringen og fortalte han hva han skulle gjøre..................................... :ler:

Gjest Anerikke
Skrevet

Er det så veldig rart? de vil jo bli behandlet som andre...

Ikke så veldig rart syns jeg, for de blir dømt for den de er, de blir baksnakket, spyttet på, banket opp, og nektes adgang på div utesteder, nettopp fordi dem er homofile.... hvorfor det? kan ikke folk bare være seg selv!

man velger ikke om man vil være homofil, man velger ikke å være kristen! man velger ikke å bli manipulert av kristne!

Nei, jeg har ikke sagt at det er rart? Det er en selvfølge!

Kanskje ikke ta alt i verste mening? ;)

Skrevet
samboeren min, hadde en arb.kollega.. vi festet og drakk og koste oss masse på den tiden, og hadde det kjempe gøy..

Så møtte han kollegaen en fyr i oslo, som fikk han med til amsterdam.

Da han kom hjem til norge igjen, hadde han sluttet å røyke, drikke, feste, og være sosial.

Kollegaen til samboeren min fikk med seg flere til amsterdam, og det skjedde det samme med de..

Til slutt tok han med seg samboeren min til amsterdam... de dro dagen etter det ble sagt han måtte bli med..

Jeg visste hva som skulle skje der nede, og likte det ikke i det hele tatt!

Jeg prøvde å ringe gubben min dagen etter men fikk ikke kontakt... han var der nede i 1 uke, og jeg hørte ikke noe fra han.....

Han fikk ikke lov til å ringe hjem å si at flyturen var gått bra, at han hadde det bra, og at han savnet meg! han fikk ikke lov til å ringe familien sin for å fortelle at alt var bra....

han fikk heller ikke lov til å røyke der nede, og ikke drikke...

han ble spandert på turen 1 klasse på flyet, og mat, opphold, klær osv....

Da han kom hjem igjen fortalte han meg alt som var skjedd der nede, og grunnen til at han ikke fikk lov til å ringe var fordi vi var djevler i de kristenes øyne... vi var djevler som røykte, drakk, hadde sex og faktisk levde et normalt liv....

Jeg har sett hvordan folka som har vært der nede er blitt på veldig kort tid, og det er ikke bra i det hele tatt....

Det var norske folk som drev denne sekten i amsterdam, så de var norsk-kristne...

Gubben min fortalte der nede hvordan han hadde det, og han hadde det ikke bra i det hele tatt..... han måtte bli der, han skulle forlate meg, og selge alt han eide og hadde for å gi dem penger til oppholde hans..

Mange av de som var der nede hadde faktisk gjort dette, og da også kuttet all kontakt med sin egen familie, for å bli hjernevasket!!!

hva slags kristendom er dette`???? er dette noe "jesus" og Gud har sagt vi skal gjøre??!!??!! hallo... hvor f*** er logikken hen?

og er vi djevler vi som ikke er kristne`?????

hilsen DJEVLEN!!!!

Jeg vet ikke om du skriver dette bare for å sverte kristendommen, eller om du ikke har peiling på hva kristendom er for noe.

Dette har iallefall ikke noe med kristendom å gjøre.

Disse menneskene er ikke fornøyde med å herske over kone og barn, men trenger mange undersåtter for å kunne være fornøyd.

Jeg tror de fleste har forstått dette etter hvert.

Alt som kan kalles innelukkede sekter, styres av herskesyke mennesker.

Skrevet
Jeg vet ikke om du skriver dette bare for å sverte kristendommen, eller om du ikke har peiling på hva kristendom er for noe.

Dette har iallefall ikke noe med kristendom å gjøre.

Disse menneskene er ikke fornøyde med å herske over kone og barn, men trenger mange undersåtter for å kunne være fornøyd.

Jeg tror de fleste har forstått dette etter hvert.

Alt som kan kalles innelukkede sekter, styres av herskesyke mennesker.

Alle kristne hevder at sin måte å tolke Bibelen på er den rette, og at alle andre har tatt feil. Hvem av dere som tar mer feil enn de andre det vet ikke jeg, men jeg lurer på hvorfor Bibelen åpner for så mange forskjellige måter å tolke den på hvis den er det eneste rette?

Skrevet
Alle kristne hevder at sin måte å tolke Bibelen på er den rette, og at alle andre har tatt feil. Hvem av dere som tar mer feil enn de andre det vet ikke jeg, men jeg lurer på hvorfor Bibelen åpner for så mange forskjellige måter å tolke den på hvis den er det eneste rette?

Jeg tror at grunnen til at Bibelen blir tolket på forskjellig vis, er at ikke alle liker det som står der. Derfor brøver de å tilpasse skriften slik at det passer bedre for deres egen livsførsel. Etter min mening så står mye av det som tolkes, i klartekst og bør oppfattes som det står.

Og så er det de som lever etter DET GAMLE TESTAMENTET. Bl.a jødene gjør det.

Og så er det disse som en ser hver Påske, som pisker seg selv til blods, og trur at de tilfredsstiller Gud med å pine seg selv. Men dette ser jeg på som en hån mot det jesus led på korset for oss. Det han gjorde var fullstendig nok for oss alle.

Ingen trenger hverken å piske seg, eller henge på noe kors for å tilfredsstille Gud.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...