Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest lurven
Skrevet

jg skjønner ikke hvorfor mange kristne har så overdrevet fokus på homofili, det står svært lite om det i bibelen i forhold til mange ting.

prøv heller å spre litt kjærlighet i stedet for å bekjempe homofili hele tiden

Skrevet

Tenkte bare å si til dere homofile: Stå på :) Kjemp for kjærligheten!

Jeg ser ingenting galt i homofili. Synes det er trist det er mange som skal ha så negativt syn på dette når alt handler om følelseslivet til oss mennesker.

Mange mener og tro at man velger slikt selv, men jeg er uenig i det.

P.g.a man ikke velger følelser som dukker opp av seg selv.

Hvem har vel ikke følt sjalusi, blitt lei seg, såret, glede osv? Noen av oss har kanskje blitt forelska i feil person. Osv.. Men det betyr ikke at vi presser frem disse følelsene bevisst.

Det finnes også i dag homofili i dyreverden som er helt normalt.

Det er Homoseksualitet hos 1 500 dyrearter.

Eksempel; Blandt annet de japanske makak-apene går inn i lesbiske parforhold. De oppdrar også barn sammen.

:)

Gjest Samme for oss!
Skrevet
jg skjønner ikke hvorfor mange kristne har så overdrevet fokus på homofili, det står svært lite om det i bibelen i forhold til mange ting.

Fordi Bibelen sier at "Menn som ligger med menn,eller lar seg bruke til dette SKAL IKKE ARVE GUDS RIKE".Det betyr selvsagt ikke noe for dem som skal dø for alltid likevel,men betyr jo tap av evigheten for de kristne.Nokså vesentlig med andre ord.Men kjære vene,bare vær homoseksuelle dere som vil.Det betyr lite for oss kristne hva dere gjør,bortsett fra at dere oppfyller profetiene om slike.Lykke til!

Skrevet

Det hadde vært lettere å overse disse, om det ikke var slik at de går helhjertet inn for å demonstrere sine begjær i medier og over alt. Ved å kle seg ut som idioter (eller er det slik de virkelig er?)og gå i tog for å vekke oppmerksomhet over alt. De kommer også med krav som andre ikke kunne tenke seg engang, og får dem innvilget.

Be heller disse om å redusere sin PR-kåthet.

Gjest Døm ikke verden!
Skrevet
Det hadde vært lettere å overse disse, om det ikke var slik at de går helhjertet inn for å demonstrere sine begjær i medier og over alt. Ved å kle seg ut som idioter (eller er det slik de virkelig er?)og gå i tog for å vekke oppmerksomhet over alt. De kommer også med krav som andre ikke kunne tenke seg engang, og får dem innvilget.

Nei,her tar du helt feil KR-Øst! La hedningene få holde på.Eller tror du kanskje at du kan redde verden? Døm ikke verden",sier Bibelen."Er det ikke blant dere selv dere skal dømme".Så la de gjøre akkurat det de vil.Akter du på deres sted er de en dag borte.For alltid.Det er de som VIL høre vi går til.Vil de ikke er det bare å "riste støvet av føttene og gå til neste by",som Jesus sa.

Gjest Riktig Kristen
Skrevet
Fordi Bibelen sier at "Menn som ligger med menn,eller lar seg bruke til dette SKAL IKKE ARVE GUDS RIKE".Det betyr selvsagt ikke noe for dem som skal dø for alltid likevel,men betyr jo tap av evigheten for de kristne.Nokså vesentlig med andre ord.Men kjære vene,bare vær homoseksuelle dere som vil.Det betyr lite for oss kristne hva dere gjør,bortsett fra at dere oppfyller profetiene om slike.Lykke til!

Det står ikke det.

Det står: Menn som ligger med menn slik som de ligger med kvinner i levitcus.

Som skikkelig bokstavtro kristen, som ikke plukker fra Bibelen etter bekvemmelighet, slik f.eks pinsevenner gjør, så vil jeg da framholde at du kan pule jenter i dåsa og menn i rassen, og alt er OK.

Gjest Ludovie
Skrevet

Langt fra alle homofile er outrerte. Eksempler fra kjente personer: Per-Kristian Foss, mannen hans, Erling Lae, Tom Sterri, Sturla Berg-Johansen. Man kan ikke se på noen av disse at de er homofile.

Jeg liker for øvrig også outrerte homofile. Hvis jeg hadde vært homofil, ville jeg trolig vært slik selv. Det handler om å vise hvem man er, stå for det, samt selvfølgelig å tirre slike som KR-øst.

Skrevet

Bibelen har ikke noe imot at en jente ligger med en annen jente.. de nevner bare mann med mann :P

Så bibelen godtar ikke homofile, men de godtar lesbiske!

Gjest Ikke nevnt nei...
Skrevet
Bibelen har ikke noe imot at en jente ligger med en annen jente.. de nevner bare mann med mann :P

Nei,kvinner og dyr er ikke nevnt der...

Gjest Ludovie
Skrevet

Hehe. Det er sant! For øvrig var det vel også bare sex mellom to menn (og ikke kvinner) som var forbudt i Norge frem til 1972, eller husker jeg feil? :klø:

Jeg lurer på hva dette kommer av? Er det:

1) Kvinner er uansett ikke seksuelle vesener

2) Sodomi er forferdelige greier (langt fra alle homofile praktiserer dette for øvrig, så sånn sett er det ikke et gyldig argument)

3) Mange menn synes at lesbesex er opphissende

Merkelige greier er det uansett.

Skrevet
Hehe. Det er sant! For øvrig var det vel også bare sex mellom to menn (og ikke kvinner) som var forbudt i Norge frem til 1972, eller husker jeg feil? :klø:

Jeg lurer på hva dette kommer av? Er det:

1) Kvinner er uansett ikke seksuelle vesener

2) Sodomi er forferdelige greier (langt fra alle homofile praktiserer dette for øvrig, så sånn sett er det ikke et gyldig argument)

3) Mange menn synes at lesbesex er opphissende

Merkelige greier er det uansett.

Tror ikke Gud og Jesus hadde noe imot homofili men de hadde noe imot at de homofile mennene stikker tissen i feil hull.

Når to jenter har sex har fingrer de i det hullet gutte tissen egentlig skulle være i.

Så konklusjon:

1) Gud har ikke noe imot homofili i seg selv.

2) Gud har ikke noe imot lesbe sex, men har noe imot homse sex pågrunnav hvilket hull det er i.

3) så Gud respekterer altså lesbiske men ikke homofile

4) Så gud respekterer heller ikke hetrofile som har anal sex.

Skrevet
Tenkte bare å si til dere homofile: Stå på :) Kjemp for kjærligheten!

Jeg ser ingenting galt i homofili. Synes det er trist det er mange som skal ha så negativt syn på dette når alt handler om følelseslivet til oss mennesker.

Mange mener og tro at man velger slikt selv, men jeg er uenig i det.

P.g.a man ikke velger følelser som dukker opp av seg selv.

Hvem har vel ikke følt sjalusi, blitt lei seg, såret, glede osv? Noen av oss har kanskje blitt forelska i feil person. Osv.. Men det betyr ikke at vi presser frem disse følelsene bevisst.

Det finnes også i dag homofili i dyreverden som er helt normalt.

Det er Homoseksualitet hos 1 500 dyrearter.

Eksempel; Blandt annet de japanske makak-apene går inn i lesbiske parforhold. De oppdrar også barn sammen.

:)

De har vel adoptiv barn da?

Skrevet
Langt fra alle homofile er outrerte. Eksempler fra kjente personer: Per-Kristian Foss, mannen hans, Erling Lae, Tom Sterri, Sturla Berg-Johansen. Man kan ikke se på noen av disse at de er homofile.

Nei, det kan nok ikke hverken leger eller forskere heller.

Jeg liker for øvrig også outrerte homofile. Hvis jeg hadde vært homofil, ville jeg trolig vært slik selv. Det handler om å vise hvem man er, stå for det, samt selvfølgelig å tirre slike som KR-øst.

Jeg blir nok mer kvalm enn tirret.

Skrevet

Rom.1,25-27: Fordi de har byttet ut Guds sannhet med løgn og æret og dyrket det skapte istedenfor Skaperen,han som er priset i evighet. Amen.

Derfor overgav Gud dem til vanærende lidenskaper.

Kvinner gav seg hen til unaturlig kjønnsliv isteden for det naturlige.

På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brente i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for at de var kommet slik på avveier.

Det ser ikke ut for at Gud er enig med dere her.

Skrevet

Det var ikke snilt sagt. Din gud har kun tillatt deg å spre ordet om hvilken levemåte som er den riktige, men du har ingen rett til å dømme de som ikke lever etter den riktige levemåten. Be om forlatelse.

Skrevet

Jeg blir ikke kvalm av å tenke på at to menn har sex. Men så tenker jeg heller aldri over det. Sært det der.

Gjest Ludovie
Skrevet

Desto bedre! :tommelsmil:

Skrevet

Og det igjen tyder vel på at du bruker bibelen til å kneble tanker, meninger og gjerninger som gjør at du må møte din egen redsel for de som er annerledes enn deg. :roll:

Gjest Riktig Kristen
Skrevet
Rom.1,25-27: Fordi de har byttet ut Guds sannhet med løgn og æret og dyrket det skapte istedenfor Skaperen,han som er priset i evighet. Amen.

Derfor overgav Gud dem til vanærende lidenskaper.

Kvinner gav seg hen til unaturlig kjønnsliv isteden for det naturlige.

På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brente i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for at de var kommet slik på avveier.

Det ser ikke ut for at Gud er enig med dere her.

Det står ikke at begjæret var det som utgjorde unaturlig kjønnsliv. Det kan tenkes det mer spesifikt mentes at det f.eks var vibratorbruken som var for eksessiv.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...