Karoline Skrevet 7. juli 2008 #281 Skrevet 7. juli 2008 Det er litt vanskelig for de som ikke kan få barn også. Mener du at man skal avstå fra sex hvis man ikke er fruktbar? Infertilitet er vel ingen grunn til ikke å ha sex, men kan jo allikevel ønske å "lage barn" - at man ikke får det til er jo noe helt annet....
Mann 42 Skrevet 7. juli 2008 #282 Skrevet 7. juli 2008 Å si at kristne er så mye mer fordømmende enn andre, er slik jeg ser det, veldig upresist. De har noen dogmer i eventyrbøkene sine som predisponerer for intoleranse, men det er ikke intoleranse i seg selv som kjennetegner dem. Mennesket er ikke i seg selv et tolerant dyr, vi er ikke laget tolerante, vi har i alle tider drept og myrdet våre egne om de har vært på et annet lag, eller gått imot våre interesser. At du mener jeg er på jordet, tar jeg ikke så tungt. Du er bare en sykepleier, og jeg er kirurg. Du er ikke på jordet. Sammenligningen din er. Doktor.
Furstina Skrevet 7. juli 2008 #283 Skrevet 7. juli 2008 tråden rydded. Se reglerne /Furstina (moderator)
Gjest Mannen med Mindreverdighetskompl Skrevet 7. juli 2008 #284 Skrevet 7. juli 2008 Hvorfor rydde? Det er da interessant å se hvordan Mann42 svarer. Og han gjør en god jobb. (Er allikevel ikke enig i konklusjonen hans denne gangen)
Mann 42 Skrevet 7. juli 2008 #285 Skrevet 7. juli 2008 (endret) Hvorfor rydde? Det er da interessant å se hvordan Mann42 svarer. Og han gjør en god jobb. (Er allikevel ikke enig i konklusjonen hans denne gangen) Que? Gikk jeg glipp av noe? Damn, woman!! Let me answer before you pull the plug! På den positive siden: Jeg har sett Black Snake Moan i kveld. Bra film. Jeg vil gjerne benytte anledningen til å takke alle nerder som ofret sitt sosiale liv for at vi andre skulle få DVD. Dere aner ikke hva det betyr for meg. Endret 7. juli 2008 av Mann 42
Gjest Ea Skrevet 12. april 2009 #286 Skrevet 12. april 2009 Jeg er lesbisk og jeg er kristen. Jeg leser bibelen innimellom , og når jeg leser det om homofili i bibelen vet jeg at det ikke er sant. For Gud har skapt alle mennesker og er elsker alle LIKE MYE så hvorfor skulle han da være mot homofili? Han har skapt homofile også! Jeg syns det er veldig diskriminerende av noen kristne her som angriper homofile! Dere burde virkelig lese igjennom bibelen en gang til å se at det står at man ikke skal dømme hvarandre og at Gud er glad i alle!! Ps: Jeg velger ikke at jeg er lesbisk selv!!!!!!!!!
KR-øst Skrevet 12. april 2009 #287 Skrevet 12. april 2009 Jeg er lesbisk og jeg er kristen. Jeg leser bibelen innimellom , og når jeg leser det om homofili i bibelen vet jeg at det ikke er sant. For Gud har skapt alle mennesker og er elsker alle LIKE MYE så hvorfor skulle han da være mot homofili? Han har skapt homofile også! Jeg syns det er veldig diskriminerende av noen kristne her som angriper homofile! Dere burde virkelig lese igjennom bibelen en gang til å se at det står at man ikke skal dømme hvarandre og at Gud er glad i alle!! Ps: Jeg velger ikke at jeg er lesbisk selv!!!!!!!!! Nå vet jeg at Gud har skapt både mordere, pyromaner, kvinnemishandlere og pedofile, men jeg er ikke så sikker på at han er enig med dem i det de gjør. Er du?
Gjest Ea Skrevet 12. april 2009 #288 Skrevet 12. april 2009 Jeg er 15 år å ikke særlig glad for å ikke være lesbisk.. men jeg kan ikke noe for det selv!! Mordere og alt det der har et valg! Men det du tydeligvis ikke har skjønt er at homofile/lesbiske bestemmer det ikke selv! Det er gud som har bestemt at jeg skal være lesbisk! Og forrsten hva gjør homofile deg? Gjør de deg noe vondt? Det er forskjell på å være en morder og å være homofil skjønner du
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #289 Skrevet 12. april 2009 Jeg er lesbisk og jeg er kristen. Jeg leser bibelen innimellom , og når jeg leser det om homofili i bibelen vet jeg at det ikke er sant. For Gud har skapt alle mennesker og er elsker alle LIKE MYE så hvorfor skulle han da være mot homofili? Han har skapt homofile også! Jeg syns det er veldig diskriminerende av noen kristne her som angriper homofile! Dere burde virkelig lese igjennom bibelen en gang til å se at det står at man ikke skal dømme hvarandre og at Gud er glad i alle!! Ps: Jeg velger ikke at jeg er lesbisk selv!!!!!!!!! Om du leser Bibelen så ser du at. Homofili er en synd og at alle homofile ( som er være en pedofili ). Vil brenne i helvete hvor de hører hjemme
Gjest Ea Skrevet 12. april 2009 #290 Skrevet 12. april 2009 Om du leser Bibelen så ser du at. Homofili er en synd og at alle homofile ( som er være en pedofili ). Vil brenne i helvete hvor de hører hjemme Så hvis du hadde fått barn selv, og de hadde kommet til deg og sagt: jeg er lesbisk/homofil ville du da sagt: gå til hælvete???????????
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #291 Skrevet 12. april 2009 Nå vet jeg at Gud har skapt både mordere, pyromaner, kvinnemishandlere og pedofile(..) Og allikevel er Gud god.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #292 Skrevet 12. april 2009 Så hvis du hadde fått barn selv, og de hadde kommet til deg og sagt: jeg er lesbisk/homofil ville du da sagt: gå til hælvete??????????? Jeg ville sagt dra til helvete. Du er ikke mitt barn jeg hadde nektet all bekjenskap til barnet. Det ville vært død for meg
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #293 Skrevet 12. april 2009 Og allikevel er Gud god. Vel Gud har ihvertfall skapt noe. Hva har du gjort i det siste ?
Erle84 Skrevet 12. april 2009 #294 Skrevet 12. april 2009 Har ikke orket å lese gjennom alt her. Nåvel; evangeliene forteller om en mann som tok inn i varmen alle de som var religiøst utstøtt. Denne mannen er liksom det største forbildet for kristne. Hvordan kan man kalle seg kristen og samtidig fordømme homofile mennesker?? Å synes at homofili i seg selv er en uting er noe annet enn å fordømme homofile, å gi homofile færre rettigheter enn heterofile, selvom det å være opptatt av en legning er bak mål i seg selv. Det er bare Paulus i NT som snakker om homofile handlinger. Jeg velger å kalle det homofile handlinger, for han fordømmer menn som har sex med menn - og det er ikke nødvendigvis det samme som å fordømme homofili i seg selv. Er det handlingen eller legningen han fordømmer? Og hvorfor hører man mer på Paulus enn på Jesus, trodde Jesus var det største forbildet?? "La den som aldri har syndet, kaste den første stein" sier nå jeg. Blir mektig provosert av mennesker som kaller seg kristne og samtidig våger å sette en hel gruppe mennesker utenfor det aksepterte i samfunnet. Jesus er veien liksom. Hva med å gå den selv da?? Forresten; på Paulus' tid var det faktisk vanlig med orgier i sosiale sammenkomster. Og Paulus' brev er skrevet i en kontekst, nemlig til bestemte menigheter i bestemte situasjoner. Kanskje vi har å gjøre med noen som hadde misforstått det som ble oppfattet som god kristen moral? Sånn by the way
Gjest burdeikkebrymeg Skrevet 12. april 2009 #296 Skrevet 12. april 2009 Hvordan kan man kalle seg kristen og samtidig fordømme homofile mennesker?? Å synes at homofili i seg selv er en uting er noe annet enn å fordømme homofile, å gi homofile færre rettigheter enn heterofile, selvom det å være opptatt av en legning er bak mål i seg selv. Fordi en synes homofili er ekkelt. Derfor. Det er bare Paulus i NT som snakker om homofile handlinger. Jeg velger å kalle det homofile handlinger, for han fordømmer menn som har sex med menn - og det er ikke nødvendigvis det samme som å fordømme homofili i seg selv. Er det handlingen eller legningen han fordømmer? Og hvorfor hører man mer på Paulus enn på Jesus, trodde Jesus var det største forbildet?? Man velger å høre på den som har det budskapet en tror en kommer til å like. "La den som aldri har syndet, kaste den første stein" sier nå jeg. Blir mektig provosert av mennesker som kaller seg kristne og samtidig våger å sette en hel gruppe mennesker utenfor det aksepterte i samfunnet. Jesus er veien liksom. Hva med å gå den selv da?? Jeg vet ikke om det er det å sette en del mennesker utenfor du ikke liker, eller om dette er knyttet spesielt opp til at det er homofile de setter utenfor. Vi setter jo alle en spesiell del mennesker utenfor, og synes det er greit, f.eks pedofile, og mordere. Forresten; på Paulus' tid var det faktisk vanlig med orgier i sosiale sammenkomster. Og Paulus' brev er skrevet i en kontekst, nemlig til bestemte menigheter i bestemte situasjoner. Kanskje vi har å gjøre med noen som hadde misforstått det som ble oppfattet som god kristen moral? Sånn by the way Det er en annen forklaring som passer bedre, også innad i Bibelen. Det er en kolleksjon av tekster, skrevet av mennesker med forskjellige verdier og forskjellig ståsted innad i den religiøse kulturen de var en del av. Jesus valgte å komme med sitt nye budskap på en allerede bestående religion, fordi det på den måten var lettere å vinne innpass hos folk. Men fordi det da eksisterer to diametralt forskjellige dimensjoner av religionen, så er det lett å finne noe som passer for enhver.
KR-øst Skrevet 12. april 2009 #297 Skrevet 12. april 2009 Jeg er 15 år å ikke særlig glad for å ikke være lesbisk.. men jeg kan ikke noe for det selv!! Mordere og alt det der har et valg! Men det du tydeligvis ikke har skjønt er at homofile/lesbiske bestemmer det ikke selv! Det er gud som har bestemt at jeg skal være lesbisk! Og forrsten hva gjør homofile deg? Gjør de deg noe vondt? Det er forskjell på å være en morder og å være homofil skjønner du Det var måten du skrev på. Du skrev det som om homofili måtte være ok, siden Gud har skapt dem. Hvis det er årsaken til at homofili er ok, da er det også ok uansett hva man gjør, fordi Gud har skapt alle. Nå vil jeg påstå at det ikke er Gud som har bestemt at du vil være lesbisk, men dine egne tanker og lyster. Men nå påstod du egentlig at du ikke var lesbisk, så da gjelder det vel ikke deg?
KR-øst Skrevet 12. april 2009 #298 Skrevet 12. april 2009 Og allikevel er Gud god. Riktig, fordi det er ikke Gud som har gjort dem til dette.
KR-øst Skrevet 12. april 2009 #299 Skrevet 12. april 2009 Jeg ville sagt dra til helvete. Du er ikke mitt barn jeg hadde nektet all bekjenskap til barnet. Det ville vært død for meg Dette tror jeg ikke ville være Guds vilje. Gud elsker menneskene, men ikke alle våre gjerninger.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #300 Skrevet 12. april 2009 Dette tror jeg ikke ville være Guds vilje. Gud elsker menneskene, men ikke alle våre gjerninger. Jeg bryr meg ikke om Guds vilje. Jeg bryr meg om min vilje og min vilje er større en Guds vilje
Fremhevede innlegg