Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 20. august 2006 #201 Skrevet 20. august 2006 det er så tull at kristne skal holde homofile utenfor.. da kan de likegjerne holde utlendinger utenfor også.. hva er det kristne er så redd for ang homofile?? er det fordi at de har sex sammen? eller fordi at man er redd for at en homofil skal komme å voldta dere? eller fordi man kanskje er redd for at de skal sjekke dere opp? dust er du, er ikke mennesker som har makt over døden eller livet. skjønnner du? vi forklarer opprinnelsen, men så kommer du med samme gamle kristne er så fordømmende. men kos deg du i din frydefulle verden hvor du har funnet den skyldige så du er uten skyld i noe. for all del, be ikke om unnskyldning, du ser jeg ikke gjør det. bastos.
Gjest d'Arc Skrevet 20. august 2006 #202 Skrevet 20. august 2006 dust er du, er ikke mennesker som har makt over døden eller livet. skjønnner du? vi forklarer opprinnelsen, men så kommer du med samme gamle kristne er så fordømmende. men kos deg du i din frydefulle verden hvor du har funnet den skyldige så du er uten skyld i noe. for all del, be ikke om unnskyldning, du ser jeg ikke gjør det. bastos. ← Du svarte nå ikke på spørsmålet til gjest. "Hva er det kristne er så redd for ang homofile"? Dust er h*n ikke.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #203 Skrevet 20. august 2006 Som sagt, i Mosebøkene står det mye rart. Folk må gjerne tolke homofili som synd ut fra at det står det i mosebøkene, men da bør de også mene det er synd å spise skalldyr, klippe håret i kantene eller gå med klær laget av 2 ulike stoffet. Les dette: Brevet til Dr. Laura Schlesinger Laura Schlesinger er en kjent radioperson i USA som gir råd til dem som ringer inn. For en tid tilbake svarte hun en av innringerne, med henvisning til Tredje Mosebok 8:22, at homoseksualitet er en vederstyggelighet, og under ingen omstendighet kan tolereres. Det følgende er et åpent brev til Dr. Laura ført i pennen av en amerikansk statsborger, hvis navn er ukjent. Kjære Dr. Laura. Takk for at du gjør så mye for å lære folk opp i Guds bud. Jeg har lært mye av deg, og jeg prøver å dele disse kunnskapene med så mange jeg kan. Dersom noen for eksempel prøver å forsvare homoseksualitet, så minner jeg dem bare om Tredje Mosebok 8:22 der det står klart og tydelig at homoseksualitet er en vederstyggelighet. Så er ikke det mer å snakke om. Men nå trenger jeg noen råd om hvordan jeg på best mulig måte kan leve etter Guds bud. Hver gang jeg brenner en okse som et offer vet jeg at dette gir en duft som behager Herren (Tredje Mosebok 1:9). Problemet er naboene. Jeg ønsker å selge min datter som slave (Andre Mosebok 21:7). Med det prisnivået vi har i dag, hva mener du er en kurant pris? I Tredje Mosebok 24:44 står det klart at jeg kan eie både mannlige og kvinnelige slaver så lenge de er kjøpt fra et naboland. En venn av meg sier at dette gjelder bare for meksikanere, og ikke canadiere. Her trenger jeg hjelp. Kan jeg eie canadiere? Jeg har en nabo som insisterer på at han skal arbeide på sabbaten. I Andre Mosebok 35:2 står det helt tydelig at han da skal drepes. Er jeg moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv? En venn av meg mener at selv om det er en vederstyggelighet å spise skalldyr (Tredje Mosebok 11:10), så er homoseksualitet verre. Jeg er uenig. Hvem har rett? I Tredje Mosebok 21:20 står det klart at jeg ikke må nærme meg Guds alter dersom jeg ser dårlig. Jeg må innrømme at jeg er nærsynt og bruker briller. Må synet mitt være helt perfekt, eller kan vi benytte litt slingringsmonn her? De fleste av vennene mine går til frisøren. De klipper håret på sidene og tar skjegget i kantene. Dette er tydelig en synd ifølge Tredje Mosebok 19:27. Hvordan bør de straffes? Jeg har lest i Tredje Mosebok 11:7-8 at jeg ikke må røre noen rester av en død gris fordi det gjør meg uren. Kan jeg allikevel spille (amerikansk) fotball dersom jeg har hansker på? Min onkel har en gård. Han synder mot Tredje Mosebok 19:19 fordi han planter to ulike avlinger på samme jorde. Kona er ikke noe bedre fordi hun går med klær som er laget av to ulike stofftyper (blanding av bomull og polyester). Han har også den uvanen at han banner mye. Er det virkelig nødvendig at vi samler hele byen bare for å steine dem (Tredje Mosebok 24:10-16)? Er det ikke like lett å brenne dem til døde i et familieselskap slik vi pleier å gjøre med mennesker som ligger med sine slektninger (Tredje Mosebok 20:14)? Jeg vet du har gått i dybden på denne type problemstillinger. Så jeg er sikker på at du kan hjelpe meg. Takk for at du stadig minner oss på at Guds ord er evig og uforanderlig. Med hilsen en trofast disippel og tilbedende fan
Angelfairy Skrevet 20. august 2006 Forfatter #204 Skrevet 20. august 2006 Jeg tror Jesus var litt ustabil. ← helt enig med deg!!!
Angelfairy Skrevet 20. august 2006 Forfatter #205 Skrevet 20. august 2006 Du svarte nå ikke på spørsmålet til gjest. "Hva er det kristne er så redd for ang homofile"? Dust er h*n ikke. ← tusen takk!
bob marley Skrevet 21. august 2006 #206 Skrevet 21. august 2006 Homofili er å elske ett menneske av samme kjønn. Gjøre det samme mot sin kjære som en heterofil gjør. Er det dette Jesus hater? ← hater var kanskje et sterkt ord, tror ikke han er i stand til å hate,men han liker det ikke. er sikkert en grunn til at vi ble skapt som mann og kvinne
bob marley Skrevet 21. august 2006 #207 Skrevet 21. august 2006 oi, jeg visste ikke at dette temaet skulle gå SÅ bra da.. hehe.. morsomt.. det er så morsomt og utrolig provuserende å lese dette som står her, at jeg blir kvalm... helt sykt! hvordan kan kristne være så naive, og godtroende? fatter ikke det! har ikke "jesus" sagt at man skal elske den neste som seg selv eller no? det er så tull at kristne skal holde homofile utenfor.. da kan de likegjerne holde utlendinger utenfor også.. hva er det kristne er så redd for ang homofile?? er det fordi at de har sex sammen? eller fordi at man er redd for at en homofil skal komme å voldta dere? eller fordi man kanskje er redd for at de skal sjekke dere opp? ← jeg er ikke redd homofile, har faktisk ingen problemer med de,men likevel ser jeg på homofili som unaurlig. dessuten finnes det ganske mange som ikke erkristne som har fordommer mot homofile også, akkurat som det finnes kristne som ikke har fordommer mot homofile.
bob marley Skrevet 21. august 2006 #208 Skrevet 21. august 2006 Jeg tror Jesus var litt ustabil. ← begrunn. homofili er jo en synd i følge bibelen, jesus misliker synden men han elsker synderne.
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 22. august 2006 #209 Skrevet 22. august 2006 jesus misliker synden men han elsker synderne. Fordi vi er ALLE syndere, det kommer av arvesynden, som vi ikke har så mye makt over, men det avgjør våre valg i livet. Uten Gud vil vi på en eller annen måte selv være guder for mennesker og bli tilbedt for det gode vi gjør, men da vil vi gjøre det gode uten å vite hvorfor det er nødvendig, og da vil makt, stolthet, berømmelse gjøre at det vi gjør, er for egen vinning. Men Gud vil forene oss til en enhet som vi er, menneskeheten. Vi har levd et liv i arvesynd, og er tynget av det om vi skulle tenke på Gud, men om deter noe Gud lenge har prøvd å si ved at vi lever her på jord er at Han elsker oss, om du føler du har vært et dårlig menneske vil Han tilgi oss, og hjelpe oss. Så er det det å finne Gud, først å fremst er Han å se ved skapelsen, gjerningene i skapelsen er følger av synden som har kommet i skapelsen, men i selve skapelsen er det mulig å se Gud som god. Prøv da gjerne alle fortellinger om Gud fra fortiden, men for meg har bibelen vært en av det mest enestående fortellinger om hvem Gud er, et bilde forteller mer en tusen ord, og bibelen er full av bilder, den blir levendegjort ved tro på at Gud finnes, og den kan aldri sluttes å leses, aldri sluttes å forstå. Når det gjelder dom, dømming og fordømming, så kan du lese i bibelen at Gud er full av nåde, la Ham få ta bolig i ditt hjerte ved tro, om du skulle være sinnsyk, så har du tanker som er sinte og fulle av hat, og lite med tilgivelse, men om Gud får ta bolig, får du kjenne en mild stemme som jeg mener vil gjøre deg sinnsfrisk. Så lenge vi lever er det nåde(hjelp) å få hos Gud. DEt finnes de som tåler en dose sinne og dumhet, og de som krever en intelligent unnskyldning. Jeg får si, beklager. Jeg er høy på pæra til tider.
Angelfairy Skrevet 22. august 2006 Forfatter #210 Skrevet 22. august 2006 jeg er ikke redd homofile, har faktisk ingen problemer med de,men likevel ser jeg på homofili som unaurlig. dessuten finnes det ganske mange som ikke erkristne som har fordommer mot homofile også, akkurat som det finnes kristne som ikke har fordommer mot homofile. ← jeg regner med at det skal stå "unaturlig" i deg du skrev? det er jo også unatulig å slenge på seg løs negler, farge håret, klippe håret kort på ei jente, så hvorfor skal det være så unaturlig å være homofil? de gjør jo ikke noen andre mennesker vondt, i motsetning til andre her i norge som ER hetro som skader med vilje!
Pastor Knut Skrevet 23. august 2006 #211 Skrevet 23. august 2006 Jeg slutter meg til det syn Bibelen her gir uttrykk for. Jeg tror at det den sier, er viktigere enn hva mennesker måtte mene, for Bibelen forteller oss hvordan menneskenes Skaper tenker. (1. Kor. 6: 9—11) ← Du er forhåpentligvis kjent med at det Bibelen måtte finne på å mene, det kan den bare mene fordi et menneske leser og tolker den. Hvis du er kjent med dette, da vet du oså at det er viktigere hva mennesket mener enn Bibelen.
bob marley Skrevet 23. august 2006 #212 Skrevet 23. august 2006 jeg regner med at det skal stå "unaturlig" i deg du skrev? det er jo også unatulig å slenge på seg løs negler, farge håret, klippe håret kort på ei jente, så hvorfor skal det være så unaturlig å være homofil? de gjør jo ikke noen andre mennesker vondt, i motsetning til andre her i norge som ER hetro som skader med vilje! ← det er unaturlig fordi alle arter er avhengig av reproduksjon for å overleve, likevel finnes det jo enkelte avvik fra dette blant mennesker og dyr. homofile er vel verken verre eller bedre enn hterofile i forhold til å skade andre, har aldri sagt at de skader noen heller jeg. sa bare at det var unaturlig.
Angelfairy Skrevet 23. august 2006 Forfatter #213 Skrevet 23. august 2006 men da er det vel heller ikke en grunn til å ikke like dem heller? verden er overbemannet, vi har for mange mennesker, så det gjør ingenting om vi har noen homofile her i verden!
bob marley Skrevet 23. august 2006 #214 Skrevet 23. august 2006 men da er det vel heller ikke en grunn til å ikke like dem heller? verden er overbemannet, vi har for mange mennesker, så det gjør ingenting om vi har noen homofile her i verden! ← har ikke sagt jeg ikke liker dem. mener du overbefolket
Angelfairy Skrevet 29. august 2006 Forfatter #216 Skrevet 29. august 2006 ja, jeg mener vi er overbemannet, og problemet er at jeg skjønner ikke hvorfor kristne ser så negativt på homofile! de har jo ikke gjort noe galt!
bob marley Skrevet 29. august 2006 #217 Skrevet 29. august 2006 ja, jeg mener vi er overbemannet, og problemet er at jeg skjønner ikke hvorfor kristne ser så negativt på homofile! de har jo ikke gjort noe galt! ← alle kristne ser da ikke negativt på homofile, akkurat som alle om ikke er kristne heller ikke er positive til homofile
Angelfairy Skrevet 30. august 2006 Forfatter #218 Skrevet 30. august 2006 men hvorfor har det seg sånn at man skal føle seg tråkka på av et kristent miljø når man er i det selv? det er jo så masse snakk om homofile og lesbiske prester, og kristne er jo så imot dem... hvorfor det?
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 2. september 2006 #219 Skrevet 2. september 2006 MÅ de være prester da? kan ikke de holde seg til å lytte, det er litt urettferdig, men Guds rike er ikke av denne verden, og det skal forkynnes. Homofile og lesbiske skal ikke fordømmes, men de skal få lytte til Guds uforanderlige Ord. Hvorfor de ønsker å bli prester vet jeg ikke helt. Dere sier homofili ikke er galt fordi det er gjensidig kjærlighet, ok, hva med bigami, hvorfor ikke innføre det om det er gjensidig kjærlighet. Aksepter alt, for det har blitt gjort før. Bryt ned lovene, se hvordan verden vil hamle opp med det. Nei, troen på Kristus gjør at vi er fri fra loven, men ved den nåde lærer vi ekte kjærlighet. Kan ikke sies ofte nok det jeg tror har gjort at seksuell umoral kom inn i verden. 24 Derfor overga Gud dem til urenhet, så de fulgte sitt hjertes lyster og vanæret kroppen sin med hverandre. 25 De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og dyrket det skapte istedenfor Skaperen, han som er velsignet i evighet. Amen. 26 Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. 27 På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse.
bob marley Skrevet 2. september 2006 #220 Skrevet 2. september 2006 men hvorfor har det seg sånn at man skal føle seg tråkka på av et kristent miljø når man er i det selv? det er jo så masse snakk om homofile og lesbiske prester, og kristne er jo så imot dem... hvorfor det? ← vet ikke hvorfor enkelte kristne er så imot dem, personlig velger jeg å fokusere på positive ting med kristendom, og bryr meg mindre om negative ting.
Fremhevede innlegg