Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mens andre kristne er nok litt dypere og mener at det er synd fordi gud sa det, pluss at det kanskje er litt ekkelt å være nakne med folk av samme kjønn og det kan jeg jo godt forstå de synes er litt ekkelt da  :)

Om man er homofil så er det ikke BARE sex de driver med. Irriterer meg at folk som missliker homofile tror det.

De er akkurat som heterofil. De elsker hverandre. De gir kjærlighet, trofasthet og godhet mot hverandre. Hva er det som er så ufattelig galt med å elske ett annet menneske? Samme det om det er av samme kjønn.

Andre skal ikke bry seg med hva man bedriver med i sengen om de er heterofile eller homofile.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet

Homofili er en sekseuell umoral som bygger seg opp ved at verden er syk, et godt vennskap skal man ha med det samme kjønn, men når lyster og drifte blusser opp, da er du angrepet av det som er galt i verden.

Det går ikke en dag ifølge nyhetene at umoralisten i lyster slår til i verden, er andre sånn kan vel alle være det, hvor er sperren. Og når du er på denne siden, vil du ikke bli dømt for det, verden har oppdratt deg sånn, man er uskyldig. Og ikke faen om noen Gud skal få dømme meg, bort med Gud, Han har ikke noe med meg å gjøre, la oss skape oss selv til guder, for da kan vi være onde i det skjulte.

Hallo, jeg kjenner mennesker gjennom meg selv, og det å kaste bort vissheten om at vi har en Skaper, for å gjøre som vi selv lyster, bringer oss tilbake til edens hage. Alle vet hva som er ondt og hva som er godt, hva som er sykt, og hva som er friskt, det vi kan gjør er å fremskynde en av delene. Opp til hva du vil for deg eller de kommende generasjoner.

Og jeg mener fortsatt vi lever i de absolutt siste tider, men det er fordi jeg ser mennesker tillater ondskapen å komme, og hva kommer det av, for lite kunnskap om det gode, og en egenrettferdighet som kan gjøre at du selger ditt eget barn for noen lusne penger til ondskapen.

Det samme var på Jesu tid, og døperen Johannes hadde sikkert rett da han sa: "Vend om, ormeyngler."

Og Paulus som sier: "Ta deg i vare, for dagene er onde."

Og Jesus som sier: "Søk Guds rike" for denne verden står for fall.

Beklager for de dårlige nyheter, men gjør du det du kan, for den letteste veien er den bredeste.

Skrevet

å, for en rørende tale.

Hva bør de som homofile gjøre?

Gjest King James
Skrevet
.

Det samme var på Jesu tid, og døperen Johannes hadde sikkert rett da han sa: "Vend om, ormeyngler."

Og Paulus som sier: "Ta deg i vare, for dagene er onde."

Og Jesus som sier: "Søk Guds rike" for denne verden står for fall.

Beklager for de dårlige nyheter, men gjør du det du kan, for den letteste veien er den bredeste.

Og Jesus sa la den som er uten synd kaste den førte steinen..

Skrevet
de bør søke hjelp, eller leve i sølibat.

Såklart. Da ville verden blitt et bedre sted.

:ironi:

Gjest Grete (ikke innlogget)
Skrevet

Dårlige nyheter? Det kommer vel an på hva en legger vekt på. De gode nyhetene er at det er ikke det vi gjør som avgjør om vi får ha kontakt med Gud eller ikke. Jesus døde for oss, selv om han visste om alt det dumme vi gjør. Det er det jeg tror på. Han elsker oss på tross av alt. Og jeg vil ikke akkurat kalle det dårlige nyheter.

Skrevet

Jeg slutter meg til det syn Bibelen her gir uttrykk for. Jeg tror at det den sier, er viktigere enn hva mennesker måtte mene, for Bibelen forteller oss hvordan menneskenes Skaper tenker. (1. Kor. 6: 9—11)

"Hva? Vet dere ikke at urettferdige ikke skal arve Guds rike? Bli ikke villedet. Verken utuktige eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere eller menn som blir brukt til unaturlige formål, eller menn som ligger med menn, 10 eller tyver eller griske eller drankere eller spottere eller utpressere skal arve Guds rike. 11 Og likevel er det dette noen av dere har vært. Men dere er blitt vasket rene, men dere er blitt helliget, men dere er blitt erklært rettferdige i vår Herre Jesu Kristi navn og med vår Guds ånd."

Dere la sikkert merke til at noen av dem som ble kristne, tidligere praktiserte homoseksuelle handlinger. Men på grunn av sin kjærlighet til Gud og med hans ånds hjelp endret de sin livsførsel.

Skrevet

homofili er jo synd i følge bibelen, men vi har jo ikke rett til å dømme, jesus elsker også de homofile men han hater homofili

Gjest Turboguri
Skrevet (endret)

Men hvem har sagt at denne verden skal leve etter bibelen da? Og hvem skal nekte meg i bli forelsket i en dame? Jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk skal dømme meg, for noe som er helt normalt for meg.. Det går jo ikke utover noen..

Er akkurat som jeg skulle ha dømt kristne fordi kristendom er normalt for dem..

Og i følge bibelen lever jeg i synd, men hvorfor har jeg blitt skapt på denne måten da? En blir ikke homofil i 4 års alderen liksom..

Endret av Turboguri
Skrevet
Og jeg mener fortsatt vi lever i de absolutt siste tider

Du har rett. Og når baksmellen kommer kan du skylde deg selv, du og dine har selv plassert kristendommen i kategori med nazismen.

Gud som dere skal få blø for det :ler:

Skrevet
homofili er jo synd i følge bibelen, men vi har jo ikke rett til å dømme, jesus elsker også de homofile men han hater homofili

Homofili er å elske ett menneske av samme kjønn. Gjøre det samme mot sin kjære som en heterofil gjør. Er det dette Jesus hater?

Skrevet
Homofili er å elske ett menneske av samme kjønn. Gjøre det samme mot sin kjære som en heterofil gjør. Er det dette Jesus hater?

:klaske:

Skrevet

Virker sånn.

Det er godt at jeg og mine rundt meg ikke er kristenfundamentalister. Det holder med personlig kristen. Og leser bibelen som en rettningslinje i livet og ikke bokstavlig.

Skrevet

oi, jeg visste ikke at dette temaet skulle gå SÅ bra da.. hehe.. morsomt..

det er så morsomt og utrolig provuserende å lese dette som står her, at jeg blir kvalm... helt sykt!

hvordan kan kristne være så naive, og godtroende? fatter ikke det!

har ikke "jesus" sagt at man skal elske den neste som seg selv eller no?

det er så tull at kristne skal holde homofile utenfor..

da kan de likegjerne holde utlendinger utenfor også..

hva er det kristne er så redd for ang homofile??

er det fordi at de har sex sammen? eller fordi at man er redd for at en homofil skal komme å voldta dere? eller fordi man kanskje er redd for at de skal sjekke dere opp?

Gjest Jebediah
Skrevet

kan vi ikke bare sende alle homofile til Jan Mayen eller Svalbard så slipper vi og ha de på fastlandet

Skrevet

Jeg tror Jesus var litt ustabil.

Skrevet (endret)
Og så er det de som lever etter DET GAMLE TESTAMENTET. Bl.a jødene gjør det.

Shalom.

Nei, jødene lever ikke etter Det gamle testamentet. Noen, av de kristne, derimot, er svært fikserte på å leve etter Det gamle testamentet. Noen av jødene forholder seg etter de samme skriftene (stort sett) som finnes i det som kalles Det gamle testamentet, men disse religiøse jødene ville aldri finne på å kalle sine skrifter for Det gamle testamentet. De kaller sine skrifter for Tanakh (som bare er forbokstavene på de tre avdelingene som disse skriftene er delt inn i). Skal man først snakke om at de religiøse jødene lever etter noen skrifter, da må det bli de skrifter som finnes i den rabbinske tradisjonen, f.eks. talmud. Når dette er sagt, da kan det jo være greit å huske på at de aller fleste jøder ikke er troende. Så disse lever ikke etter noen religiøse skrifter i det hele tatt.

Når det gjelder trådens spørsmål om homofili, da er det mitt ståsted at det er helt greit. Den internasjonale unitarisme har lang erfaring med å støtte homofiles kamp og i de land der samme-kjønn-ekteskap er mulig, der vier unitarprester homofile hele tiden. Det har de gjort i meget lang tid. Og så snart slike vigsler er lagale her i landet også, skal det være meg en sann glede å vie både hetero- og homefile par. Svært mange unitarprester er også homofile.

Strengt tatt skjønner jeg ikke hva som skal være problemet med at noen er homofile og andre ikke. Har aldri forstått problemet - og kommer forhåpentligvis aldri til å fatte det heller. Kort sagt: jeg ser ikke noe problem. Har aldri sett noe problem. Kommer aldri til å se noe problem. Og hvis Bibelen har et problem med dette, da har Bibelen et problem som ikke klarer å forholde seg til dagen virkelighet. Ingen andre.

Endret av Pastor Knut
Skrevet
Det er det som er problemet: Man er ikke enige om hva Bibelen sier på dette punktet.

Det er nok mer pussig enn som så, for teologer og prester er enige om hva Bibelen sier om homofili. Det de ikke er enige om er hva som skal veie tyngst i tolkningsmetoden. Stridens kjerne står om det er Bibelens tekst som sådan som skal veie tyngst eller om det er Bibelens kjærlighetsbud (det som kalles Bibelens kerygma) som her skal skjære gjennom teksten. Det interessante er at Lærenemnda som diskuterte skriftforståelse og homofil for ikke så lenge siden, delte seg i to som nevnt over. Det betyr at det nå er åpent for to syn på homofili i Statskirken. Det ene er mer positivt og inkluderende, mens det andre er negativt og ekskluderende.

Spør ikke meg hvordan en kirke mener å fremstå som seriøs og veiledende for mennesker med et slikt spaltet syn. Men det er statskirkens problem. Bare så synd at det går ut over homofile.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...