Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det som er så morsomt er at når jeg stiller et par av mine kristne kamerater spørsmålet: "Hvorfor er homofili feil?", svarer de: Jammen tenk deg da, 2 gutter eller jenter som, jaaa!!! Æsj!

De tenker jo kun sex de, når man nevner homofili. (jeg snakker da om disse personene jeg har spurt, jeg sier ikke at alle er sånn, men jeg tror det er endel som tenker på akkurat sexen deres)

Endret av d'Arc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg, som homofil, kan faktisk se hva kristne homofobe mener og sier. Jeg kan ikke akseptere at Gud ikke ser på meg som likeverdig. Men mennesker er smålige og tolker bibelen på sin måte og ofte slik de gjerne vil forstå den. I enkelte samenhenger ropes det høyt blandt selv kristne at enkelte kapittel i bibelen er gammeldags og ute av dato, med fordømmelse av menneskegrupper er alltid et populert tema. Å debatere homofili vs kristendom er bare sunt, men når kristne mennesker går ut og offentlig mobber og tråkker ned på homofile ser de ike sine egne feil i forhold til gud. For det er lettere å andres feilsteg en andres.

Dersom Gud skapte mennesket så måtte han da skape synden. Hvorfor straffer han da enkelte mennesker med å gi de medfødt synd som selv de kristne vil kjempe i mot? Jesus tok i mot med åpne armer, selv de kriminelle. Mens hans prester og undersåtter er fordømmende menn. Også de syndere.

Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet

Til noen som stolte på at de selv var rettferdige og så ned på alle andre, fortalte Jesus denne lignelsen:

10 «To menn gikk opp til tempelet for å be. Den ene var fariseer og den andre toller. 11 Fariseeren stilte seg opp for seg selv og ba slik: 'Gud, jeg takker deg for at jeg ikke er som andre mennesker, de som svindler, gjør urett og bryter ekteskapet, eller som den tolleren der. 12 Jeg faster to ganger i uken og gir tiende av alt jeg tjener.' 13 Tolleren sto langt unna og ville ikke engang løfte blikket mot himmelen, men slo seg for brystet og sa: 'Gud, vær meg synder nådig!'

14 Jeg sier dere: Tolleren gikk hjem rettferdig for Gud, den andre ikke. For hver den som setter seg selv høyt, skal settes lavt, og den som setter seg selv lavt, skal settes høyt.»

Luk 18.9-14

Skrevet
kan vi ikke bare sende alle homofile til Jan Mayen eller Svalbard så slipper vi og ha de på fastlandet

jammen da kan vi sende alle utlendinger ut av norge, for vi er et norsk land, og det er flere om misliker utlendinger enn homofile!

Skrevet (endret)
dust er du, er ikke mennesker som har makt over døden eller livet. skjønnner du?

vi forklarer opprinnelsen, men så kommer du med samme gamle kristne er så fordømmende. men kos deg du i din frydefulle verden hvor du har funnet den skyldige så du er uten skyld i noe. for all del, be ikke om unnskyldning,  du ser jeg ikke gjør det. bastos.

:legrine::legrine::ler:

Endret av Angelfairy
Skrevet
Det som er så morsomt er at når jeg stiller et par av mine kristne kamerater spørsmålet: "Hvorfor er homofili feil?", svarer de: Jammen tenk deg da, 2 gutter eller jenter som, jaaa!!! Æsj!

De tenker jo kun sex de, når man nevner homofili. (jeg snakker da om disse personene jeg har spurt, jeg sier ikke at alle er sånn, men jeg tror det er endel som tenker på akkurat sexen deres)

På tide å utvide den kristne vennekretsen?

Skrevet
hater var kanskje et sterkt ord, tror ikke han er i stand til å hate,men han liker det ikke. er sikkert en grunn til at vi ble skapt som mann og kvinne

Og hvem skapte så de dyr og mennesker som er homofile?

Gjest Gjest_d'Arc_*
Skrevet
På tide å utvide den kristne vennekretsen?

Jeg skrev "et par av dem".

Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet
Og hvem skapte så de dyr og mennesker som er homofile?

Hvem, hva og hvorfor, det er ikke enkelt å besvare for noen, for svarene er uten allmektig kunnskap, at jorden og solen henger ut i det tomme rom kan forklares, men så kommer hvorfor der igjen, sånn som hvem skapte Gud da.

Gud har gjort det sånn på en måte, skapelsen sånn den er nå, er som følger av syndefallet står det i bibelen, da Adam og Eva spiste av treet som ga kunnskap om godt og vondt, hvorfor det var der?, tror vi hadde vært ganske nær allvitende om vi visste hvorfor det finnes vondt, og det finnes godt, hvorfor vi har følelser og sånn.

Jeg er ikke fullt vitende om at Gud eksisterer, men om jeg tror Gud manifisterer seg gjennom skapelsen, så kommer denne troen ved noe jeg har hørt eller finner opp selv, men sånn Gud stemmer med bibelen av hva jeg opplever, mener jeg den er verd å holde fast på, tvile på Gud og gå egne veier kan jeg gjøre når som helst fordi jeg har valget, men jeg har fått en hjelp jeg trenger gjennom troen, og at den er god er det ingen tvil om fra min side, bare Gud blir forstått rett.

Vår Far som har skapt himmel og jord kaller jeg Ham, og Jesus viste oss hvem Han var, og at Han vil hjelpe meg fra ødeleggelsen som kommer som følger av syndefallet.

Det dumme er at forkynnere av Gud, forteller om rettferdiggjørelse og bytter ut en nådefull Gud med en streng Gud, Se jeg oppretter en ny pakt me dere står det i bibelen, det at Jesus skulle dø for våres synder. Bibelen er en bok du aldri blir ferdig med, den er full av åpebarringer. Som stråler fra en sol skyter den ut åpenbaringer ment for deg å oppdage, og de strider ikke mot sannheter du selv kan se, fordi du har ved troen sett at Gud er over naturlovene, opplevd manifestasjoner ved troen som er for deg personlig å oppleve.

Får Gud flytte inn i ditt hjerte vil denne kjærlighet etterkvart IKKE gi deg kraft til å holde bud, men den får deg lyst til å gjøre det gode, vanskelig å forklare mer til dere, men Gud vil så gjerne gi svarene til dem som leter etter svar. Homofil eller hoggtenner, Gud er glad i dere alle.

Gud velsigne dere atter igjen, for jeg vet ikke hva dere trenger, men det gjør Han jeg tror på. Gud vere med dere, for Gud er god å ha nær.

Guds fred, fordi dere trenger det.

• 2 uker senere...
Gjest Fru Pigalopp
Skrevet

Hei

Det er kanskje ikke så godt kjent, men Bibelen fordømmer faktisk homofili.

Sjekk f.eks ut følgende skriftsted om du har interesse for det:

1. Korinter 6:9,10

....verken utuktige eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere.....eller menn som ligger med menn.....skal arve guds rike...

Gud tilintetgjorde byene Sodoma og Gomorra. Hvorfor gjorde han det? Hovedsakelig pga de mange homoseksuelle handlingene som fant sted der.

Tydelig hva Gud mener om det...

Bare så det er sagt:

Gud ser på seksuell umoral i sin helhet på samme måte, dvs sex mellom noe annet enn en gift mann og kvinne.

Han fordømmer ikke det ene mer enn det andre, så der har disse såkalte kristne organisasjonene et problem...

Jfr. samme skriftsted.

Hvis man skal kunne kalle seg en kristen, bør man ikke etterleve alt det som står i Bibelen da? noe annet er vel hykleri?

mvh Kristen

Skrevet

Hvis man skal kunne kalle seg en kristen, bør man ikke etterleve alt det som står i Bibelen da? noe annet er vel hykleri?

mvh Kristen

Nei, å leve som en kristen handler ikke om å følge bud og regler, selv om veldig mange har den oppfatningen. Du skriver under som "Kristen". Etterlever du alt som står i Bibelen? Og i såfall, hvem sin tolkning av Bibelen har du valgt å følge?

Gjest Fru Pigalopp
Skrevet
Nei, å leve som en kristen handler ikke om å følge bud og regler, selv om veldig mange har den oppfatningen. Du skriver under som "Kristen". Etterlever du alt som står i Bibelen? Og i såfall, hvem sin tolkning av Bibelen har du valgt å følge?

God morgen!

Har vi en dårlig dag eller?

Jada, jeg er selvsagt syndfri.. NOT! Ingen er det.

Men jeg prøver så godt jeg kan faktisk. Heldigvis er det tilgivelse å få, for de som angrer oppriktig og ber om det.

Men det nytter ikke å kale seg en kristen og bevisst gå inn for å gå på tvers av det Bibelen sier, det gir jeg meg ikke på!

Du kan kanskje sammenligne det med en idrettsutøver. Han driver med doping, som ikke er tillatt i idretten. Tror du det ville ha blitt godtatt?

Like lite som drap, tyveri, fyll, homofili og utukt mm blir godtatt ab Bibelen.

Harde fakta.

;)

Skrevet
God morgen!

Har vi en dårlig dag eller?

Jada, jeg er selvsagt syndfri.. NOT!  Ingen er det.

Men jeg prøver så godt jeg kan faktisk. Heldigvis er det tilgivelse å få, for de som angrer oppriktig og ber om det.

Men det nytter ikke å kale seg en kristen og bevisst gå inn for å gå på tvers av det Bibelen sier, det gir jeg meg ikke på!

Du kan kanskje sammenligne det med en idrettsutøver. Han driver med doping, som ikke er tillatt i idretten. Tror du det ville ha blitt godtatt?

Like lite som drap, tyveri, fyll, homofili og utukt mm blir godtatt ab Bibelen.

Harde fakta.

;)

Hei igjen. Nei, jeg har ikke en dårlig dag. Litt influensasymptomer, men ellers veldig bra faktisk :) Det hørtes bare ut som om du mente at en kristen måtte følge bibelen til punkt og prikke for i det hele tatt å kunne kalle seg en kristen. Jeg kjenner ingen kristne som går inn for å gå på tvers av bibelen, men jeg tror ikke vi trenger å streve etter å leve etter den heller. Jeg tror at vi har fått et nytt liv på innsiden. Jeg tror at Gud vil veilede oss og vise oss hvordan vi skal leve, og jeg tror at han gjør viljen vår ny. Før strevde jeg og prøvde så godt jeg kunne å leve etter bibelen, eller andres tolkning av den. Det var slitsomt å hele tiden prøve å behage Gud og prøve å gjøre meg fortjent til hans kjærlighet og velsignelser. (Sier ikke at du har det sånn.) Men så fikk jeg se at han elsker meg sånn som jeg er. Og at han vil mitt beste og at han vet mitt beste. Jeg fikk se at han har tatt straffen for meg, en gang for alle. Det er fullbrakt, ferdig og oppgjort. Nå lever jeg et liv i takknemlighet til han. Gud er ikke lenger arbeidsgiveren min, han er faren min...

Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet
Hei igjen. Nei, jeg har ikke en dårlig dag. Litt influensasymptomer, men ellers veldig bra faktisk :) Det hørtes bare ut som om du mente at en kristen måtte følge bibelen til punkt og prikke for i det hele tatt å kunne kalle seg en kristen. Jeg kjenner ingen kristne som går inn for å gå på tvers av bibelen, men jeg tror ikke vi trenger å streve etter å leve etter den heller. Jeg tror at vi har fått et nytt liv på innsiden. Jeg tror at Gud vil veilede oss og vise oss hvordan vi skal leve, og jeg tror at han gjør viljen vår ny. Før strevde jeg og prøvde så godt jeg kunne å leve etter bibelen, eller andres tolkning av den. Det var slitsomt å hele tiden prøve å behage Gud og prøve å gjøre meg fortjent til hans kjærlighet og velsignelser. (Sier ikke at du har det sånn.) Men så fikk jeg se at han elsker meg sånn som jeg er. Og at han vil mitt beste og at han vet mitt beste. Jeg fikk se at han har tatt straffen for meg, en gang for alle. Det er fullbrakt, ferdig og oppgjort. Nå lever jeg et liv i takknemlighet til han. Gud er ikke lenger arbeidsgiveren min, han er faren min...

:klappe::)

Lever i samme troen, og har mindre hat til dem som ikke tror, for det hindrer dem å komme til Gud, Jesus tok på seg alle våre synder, under Jesu rettferdighet kommer vi til Gud som har sin lyst i å gi oss glede og innsikt i Hans kjærlighet til oss, den som har sin lyst i denne verden skal ikke arve Guds rike, nei, men er du et menneske som ikke vet bedre, så vil Gud lære deg hva som er bra, og du kommer til å like det gode Gud vil gi deg.

Prøv alt, ta vare på det gode.

Gjest Gjest_Ramboline_*
Skrevet

Alt i alt kommer det helt an på hvordan man tolker en gammel bok ...

:overrasket:

Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet
Alt i alt kommer det helt an på hvordan man tolker en gammel bok ...

:overrasket:

2kor 3,3-12

For dere viser at dere er Kristi brev, blitt til ved vår tjeneste. Det er ikke skrevet med blekk, men med den levende Guds Ånd, ikke på steintavler, men i hjerter, på tavler av kjøtt og blod.

4 Denne tilliten har vi til Gud ved Kristus. 5 Vi er jo ikke selv i stand til å tenke ut noe på egen hånd. Det er Gud som gjør oss i stand til det, 6 han som også gjorde oss til tjenere for en ny pakt som ikke bygger på bokstav, men på Ånd. For bokstaven slår i hjel, men Ånden gjør levende. 7 Selv dødens tjeneste, som bygde på bokstaver hogd i stein, var likevel omgitt av en slik herlighet og glans at israelittene ikke klarte å se på ansiktet til Moses. Så klart strålte det, enda glansen tok slutt. 8 Hvor mye klarere stråler da ikke glansen fra Åndens tjeneste? 9 For hadde den tjeneste som fører til fordømmelse, en herlig glans, så må den tjeneste som fører til rettferdighet, stråle med en enda rikere glans. 10 Ja, det som den gang strålte så klart, har nå helt mistet sin glans. For nå stråler en herlighet som er så uendelig mye klarere. 11 Men når det som tok slutt, strålte så herlig, hvor mye herligere er ikke da glansen av det som består?

12 Siden vi har et slikt håp, går vi fram med stor frimodighet.

• 1 måned senere...
Skrevet
hater var kanskje et sterkt ord, tror ikke han er i stand til å hate,men han liker det ikke. er sikkert en grunn til at vi ble skapt som mann og kvinne

og det er vel for at vi kan være frie for å kunne velge hvem man vil være sammen med!

Skrevet
begrunn.

homofili er jo en synd i følge bibelen, jesus misliker synden men han elsker synderne.

så hvorfor er homofili så galt da?

Skrevet
Jeg slutter meg til det syn Bibelen her gir uttrykk for. Jeg tror at det den sier, er viktigere enn hva mennesker måtte mene, for Bibelen forteller oss hvordan menneskenes Skaper tenker. (1. Kor. 6: 9—11)

mener du å si at mennesker ikke kan tenke for seg selv og at vi ikke kan ha egne meninger?

"biblen er viktigere enn hva mennesker måtte mene"

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...