Ekko Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Vi skal male stuen og jeg trenger tips til farge! Vi har kraftige bord i antikkbrun beiset/vokset treverk og mørke brune skinnsofa/stoler.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 (endret) Jeg elsker fargene Dun, nord og skygge. Dun og nord har litt brunskjær, mens skygge er litt mer gul. Dun er hakket mørkere enn nord. Men det er relativt lyse farger. Minner kanskje litt om bakgrunnen på KG Endret 26. april 2006 av KATTAstrofe
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 Ikke glem noen fargeklatter for å friske det hele litt opp!
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2006 #4 Skrevet 26. april 2006 Foreslår f.eks. Never, som har litt rosatoner. Rosa nyanser er veldig fint mot brunt.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #5 Skrevet 26. april 2006 Foreslår f.eks. Never, som har litt rosatoner. Rosa nyanser er veldig fint mot brunt. ← Å grøss og gru - never (også kalt cappucino) er helt grusom. Malt den i et rom her - den ble iskald - helt grusom både i dagslys og i lampelys. Jeg malte om hele rommet i fargen bast - en farge med mye færre røde impulser, og istedenfor rødt så er det rødbrunt i den.
Gjest -eline- Skrevet 26. april 2006 #6 Skrevet 26. april 2006 Å grøss og gru - never (også kalt cappucino) er helt grusom. Malt den i et rom her - den ble iskald - helt grusom både i dagslys og i lampelys. Jeg malte om hele rommet i fargen bast - en farge med mye færre røde impulser, og istedenfor rødt så er det rødbrunt i den. ← Hvordan slike lyse farger opptrer i rom har mye med fargene på møbler/bilder/etc å gjøre og...
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #7 Skrevet 26. april 2006 Eggehvit har jeg. En varm hvitfarge. Har også mørke farger på møbler. Beige sofa. Nå har jeg kjøpt inn turkise duker,pynteputer og lys. Har blitt så fint. Koser meg veldig
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2006 #8 Skrevet 26. april 2006 Vi har en som heter gul sandstein i stua vår. Den endre seg litt med hensyn til lyset men er veldig lys og trivelig i dagslys og varm og fin på lampelys om kvelden når det er mørkt.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #9 Skrevet 26. april 2006 Jeg ville ikke valgt rosa toner i fargen. Vi har cafelatte, den er fin, men kunne godt hatt en farge som var litt mørkere..
Gjest vimse Skrevet 26. april 2006 #10 Skrevet 26. april 2006 Jeg har Nora, den er det litt rosaskjær i, og den passer pent til mine mørke møbler og gulv. Men det er som gjest sa tidligere her, pent å putte inn noen fargeklatter, så det ikke blir alt for blasst.
monja Skrevet 26. april 2006 #11 Skrevet 26. april 2006 Vi har antikkhvit på stua. Passer godt i vårt rom, men kan fort virke litt kald noen steder.
Gjest Godjenta79 Skrevet 27. april 2006 #13 Skrevet 27. april 2006 Har også sandsten i stua vår - malt panel - er veldig fornøyd med den. Vi har også nesten bare mørke møbler, så vi har en del bilder med farge i og sånn for å få det litt "sprekere". Skygge er også ei fin farge. Har ei nydelig varm,lys grønnfarge på soverommet som heter sarepta , passer perfekt til mørkebrun seng og gardiner med litt brunt i, men den kan vel bli litt voldsomt på ei stue?
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #14 Skrevet 27. april 2006 Jeg har Skygge i stua. Den er helt lys, men med et gult/kremfarget skjær. Nok kontrast mot hvite lister. Tidligere hadde jeg Lys Toscana. Likte den også. Skygge er lysere. Oppfatter den som nøytral. Har gardiner/tilbehør i Aqua/turkis og det er bare lekkert Har ikke mørke møbler, men det ville ha blitt fint til. Har brun sofa da...
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #15 Skrevet 27. april 2006 Jeg har Lys Provence i stua. Passer veldig godt til eiekparketten og er en veldig elegant farne. Helt nydelig!
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #16 Skrevet 27. april 2006 Anbefaler egghvit 0502Y. Samme farge som ferdigmalte produkt blir levert i. Den har bittelitt oker og litt svart i seg. Vi malte stuen vår forrige uke i den fargen. Hadde tidligere Skygge. Ble lei av den fargen etter ett år. Fargen ble for gul mot eikegulvet vårt, som også har gult i seg. Ble for liten kontrast i mine øyne, men dette kommer an på smaken. Egghvit har vi brukt ulike plasser i huset - i forhold til ulik lysforhold, og den har passet inn over alt. Når man skal male er det viktig å male oppstrøksprøver, dvs. male på løse plater (ca. 1 x 1 meter). Se fargen man vurderer i ulike lysforhold - på dagtid og kveld. Flytte fargen rundt i rommet osv. Her kan man lese mer om hvitfarger: http://ez.kvinneguiden.no/article/articleview/1098/1/41/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå