Wonderwoman Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Lille gutten min har kastet opp i ca et døgn. Etter det har han vondt i magen, feber, diarè og slapp. Dette begynte natt til mandag. Han har fremdeles feber. Høres det ut som et vanlig sykdomsforløp for dere som har erfaring? Bør han ikke friskne til snart? Flink å få i seg væske. Klarer ikke å la være å tenke på e-coli og sånt jeg da.....
snøfnugg Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 Det er helt normalt med feber. Ikke tenk på e-coli ,det gir blod i avføringen.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 Lille gutten min har kastet opp i ca et døgn. Etter det har han vondt i magen, feber, diarè og slapp. Dette begynte natt til mandag. Han har fremdeles feber. Høres det ut som et vanlig sykdomsforløp for dere som har erfaring? Bør han ikke friskne til snart? Flink å få i seg væske. Klarer ikke å la være å tenke på e-coli og sånt jeg da..... ← Det her er sikkert ikke bakteriellt, men viralt. Vanligste virustypene for småttiser er Rotavirus, adenovirus, norwalk virus, mumps virus og astrovirus. Viktig er å passe på håndhygienen (skikkelig vasking) og å holde ungen din unna kjøkkenet. Er det adenovirus er inkubasjonstiden en uke, og det varer ofte en uke. Er det de andre er inkubasjonstiden sånn ca. 2 dager, og varer i et par-tre dager, sjelden lengre. Viktig med tilførsel av riktig mengde salt i tillegg til vann. Bare vann er ikke så supert.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #4 Skrevet 26. april 2006 Det her er sikkert ikke bakteriellt, men viralt. Vanligste virustypene for småttiser er Rotavirus, adenovirus, norwalk virus, mumps virus og astrovirus. Viktig er å passe på håndhygienen (skikkelig vasking) og å holde ungen din unna kjøkkenet. Er det adenovirus er inkubasjonstiden en uke, og det varer ofte en uke. Er det de andre er inkubasjonstiden sånn ca. 2 dager, og varer i et par-tre dager, sjelden lengre. Viktig med tilførsel av riktig mengde salt i tillegg til vann. Bare vann er ikke så supert. ← Bakterielt med en l forresten.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #5 Skrevet 26. april 2006 Det er helt normalt med feber. Ikke tenk på e-coli ,det gir blod i avføringen. ← Det er ikke alle e-coli typer som gir blod i avføringen, men det er de typene som gir blod i avføringen det er størst grunn til å frykte...
snøfnugg Skrevet 26. april 2006 #6 Skrevet 26. april 2006 Okei.. men det er vanlig med feber da i forb. m/omgangsyke. Min gutt hadde 39,7 i går og spydde. Idag var han fin.
Wonderwoman Skrevet 26. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2006 Ok, da kan jeg ta det med ro. Han har fått i seg litt mat også i dag, men feberen er der fremdeles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå