Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min blir ett år den 9 mai, og mannen min og jeg har tenkt å kjøpe noen leker til ham, i og med att vi aldri har kjøpt det til ham før. Alle lekene han har har han arvet, og leker egentlig like bra med en tre sleiv, som med en fancy leke. Men, nå vil vi kjøpe litt nye morsomme leker til ham. Har dere noen tips??Han er glad i å titte i bøker, og er også glad i å slå ting mot hverandre, eller kaste ting rundt så det blir lyder. Det er så mye leker der ute, att jeg ikke vet hvor jeg skal begynne!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klosser til å bygge tårn med.

Utrolig flott fødselsdato forresten.... :sjenert::sjarmor:

Skrevet
Lego gå vogn. En sikker vinner!!

Støtter denne! Tror brio også har de. Det er sånne som har ganske trege hjul, slik at den er ypperlig å gå med når man holder på å lære seg å gå, fordi den ikke "triller avgårde" med de, hvis du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

Men, han går nesten selv allerede. Er den morsom når man kan gå selv også?

Skrevet (endret)

Det er sikkert litt forskjellig fra barn til barn. Jeg likte den kjempegodt da jeg var liten, selv etter at jeg lærte å gå. Putta ting oppi, trilla den til et annet sted og plukka ut igjen. :)

Endret av Lemming
Skrevet

Ok, høres bra ut!

Skrevet

Vi regner med at gutten vår får leker av andre til ettårsdagen sin (som er i morgen :) ), så vi har kjøpt en fin kasse i tre til å ha lekene i, en liten "trappekrakk" og noen tøffe klær til våren/sommeren.

Men for å svare på spørsmålet...

Vår gutt elsker å leke med ting som "passer sammen":

Han har sånne stablebokser, og etter å ha revet ned tårnet kan han sitte lenge og putte de ulike boksene inne hverandre og ta dem fra hverandre igjen.

Vi håper derfor at han får en puttekasse (eller hva det heter) med figurer som passer inn i ulike hull (har tipset bestemor)

Biler viser han også interesse for, så det håper vi han får (har ingen nå, men stjeler fetteren sine når vi er der). Gutter får liksom alltid biler til bursdagen sin føler jeg så det skal vel ordne seg.

Leker med bevegelige deler er morsomt og tar laaaaaaaaaaaang tid å utforske (men det må være solide saker så det ikke går i stykker med en gang)

Bøtte, spann og vannkanne (evt andre ute/vannleker) er jo aktuelt nå som de er vår og de skal begynne å leke ute.

Eventyrbøker, sangbøker o.l. Dette er ting de kan ha glede av i lang tid.

Skrevet

Støtter gåvogn. Det er helt supert - lillegull går rundt med sin masse og plukker div ting hun finner oppi (elsker å gå tur med fjerkontrollen...)

Ellers er sånn bil som de sitter oppå veldig fint.

Skrevet

Vi köpte en bok till vår son på 1 års dagen men klossar som andra tipsar om är bra.

Vi köpte stora "mega blocks" som kom i en liten dragvagn - den har han haft mycket kul med. Både klossarna och vagnen.

Här om veckan skulle den med till "det stora innecentrumet" när vi skulle handla. Vi köpte äpplen som han körde i vagnen. Han är drygt 2 år nu.

Gjest Gjesta
Skrevet
Men, han går nesten selv allerede. Er den morsom når man kan gå selv også?

Ja, og særlig hvis du velger den typen som har et lokk slik at de kan gjemme ting oppi der...... Utrolig hvor mange ganger det er gøy å "lure" mamma ;)

Skrevet

Hva med en gåbil? De finnes i alle prisklasser med ulike knapper en kan trykke på, med sanger og ulike lyder osv.

Ellers syns jeg at en egen liten stol til barnet er også gøy. Enten det er et sett med stoler og bord, kurvstol, jærstol eller ørelappstol...

Skrevet

Alt som kan bygges med er pop her i heimen. Og biler, og uteleker er jo perfekt nå (stor lastebil, spader, bøtte), kanskje en sånn babyhuske du kan henge opp enten inne eller ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...