Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2002 #1 Del Skrevet 29. november 2002 Håper noen kan hjelpe meg med et lite dilemma som har oppstått. Var i dag på Elkjøp og kjøpte ny mobil telefon. Kom hjem, satte den i laderen og ladet opp batteriet slik at telefonen var klar til bruk. Begynnte å kikke på menyen på telefonen for å se hvordan oppsetett på telefonen var. Telefonen har en funksjon som heter "samtale info", og da jeg gikk inn på denne funksjonen var det alledere flere mottatte og ubesvarte anrop. Jeg kunne også se at det var sendt over 70 meldinger allerede, men jeg hadde jo nettopp skrudd telefonen på!Sjekket datoen på noen av anropene og så at disse gikk tilbake til september og oktober. Til sammen hadde telefonen vært i bruk i over en halv time sammenhengende taletid. Det jeg lurte på er om jeg har krav på ny telefon. Jeg vet jo ikke hva denne telefonen har vært utsatt for før. Har ganske dårlig erfaring med mobiler som etter en stund må inn på service, og reperasjonene ikke blir dekkes av garantien. Hva ville dere ha gjort?? Føler at når jeg kjøper en ny mobil så vil jeg ha en som ikke er brukt. Da kunne jeg like gjerne kjøpt en av en privat person... Håper noen kan svare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 29. november 2002 #2 Del Skrevet 29. november 2002 Har du kjøpt og betalt for en telefon som om den var ny? Også er den brukt? Gakk hen og si takk for lånet - nå vil jeg ha en ny telefon. Ikke fin deg i det. Det må være en spøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2002 #3 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg kjøpte det som jeg trodde var en ny Ericsson R600, men det viste seg at noen har brukt den før meg Ikke bare prøvd den, men brukt den!! Tror jeg skal ta en tur til Elkjøp i morgen å kreve ny telefon eller heve kjøpet. Føler meg litt snytt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 29. november 2002 #4 Del Skrevet 29. november 2002 Du burde føle deg veldig snytt. Og spørre om dette er vanlig praksis? Om det er en telefon de har fått inn for å reparere? Og finn ut hvem som har hatt den (nr på www.telefonkatalogen.no) eller sjekk opp noen som har sendt meldinger og spør om det er noen av betjeningen som kjenner dem. Stå på, drit dem ut og lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 29. november 2002 #5 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg har hørt om lignende tilfeller tidligere, så jeg er redd du ikke er den eneste som har opplevd dette. Jeg hadde truet med TV2 hjelper deg og lokalaviser mm. hvis det var det som skulle til for å få en ny telefon! Betaler man full pris for et "nytt" produkt, skal man ha et nytt produkt! Ingen diskusjon! Det at det faktisk ligger datert dokumentasjon på din telefon fra lenge før du kjøpte den, er jo i seg selv bevis nok! Lykke til, ikke gi deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 29. november 2002 #6 Del Skrevet 29. november 2002 :o SÅ frekt! Ikke glem forbrukerlovene. Du har 14dagers ubegrunnet angrefrist. Dette kan du bruke hvis de nekter å ta telefonen tilbake! Tenk å selge deg en slik mobil da!? Det er jo toppen av frekkheter! Blir nesten sinna.. Bruke masse penger på noe nytt.. bæh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2002 #7 Del Skrevet 29. november 2002 Glemte visst å logge meg inn tidligere...(Det var jeg som var gjest) Tusen takk for svar! Visste ikke om det bare var meg som var prippen. Skal ta turen til Elkjøp på mandag å kreve ny mobil. Jeg kan jo bevise at det ikke er jeg som har ringt nummerene på telefonen, for de er jo ringt 1 mnd eller 2 før jeg kjøpte mobilen. Syns dette er sinnsykt dårlig av Elkjøp! :evil: Kommer hverfall til å tenke meg om en gang til før jeg går der og handler igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hungle Skrevet 29. november 2002 #8 Del Skrevet 29. november 2002 Fikk ikke helt til den innloggingen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 29. november 2002 #9 Del Skrevet 29. november 2002 Tillater meg å invadere denne tråden med en annen "case"... Jeg kjøpte meg en nokia3410 på elkjøp i sommer. Det var et tilbud med ett års bindingstid til netcom youngtalk. Jeg fikk med meg sim-kort, med beskjed om når jeg skulle bytte kort. Den dagen kommer, jeg bytter kort, og.. Intet. Jeg ringer netcom, og får beskjed om at de ikke har mottat noe registrering på meg fra elkjøp. De fikk navnet på butikken, og sa de skulle ordne saken, jeg ville snart få et nytt simkort tilsendt. Mer hørte jeg ikke fra den kanten... Med andre ord, så fikk jo jeg meg en ganske så billig mobil da? Eller bør jeg være forberedt på at jeg når som helst kan få en hilsen fra netcom om at jeg nå er youngtalk kunde? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 29. november 2002 #10 Del Skrevet 29. november 2002 Hups... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. november 2002 #11 Del Skrevet 30. november 2002 Og jeg som tenkte meg på elkjøp for å kjøpe ny telefon på mandag. Nå vet jeg jammen at jeg skal være obs på forskjellige ting. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en ny 3410 istedet for min 3310 som er ganske klar for pensjonering stakkars. Er det bra telefoner forresten? Jeg er meget fornøyd med min 3310, men føler liksom ikke at det er behøvelig med telefon til flere hundre kroner. Men tilbake til det tråden opprinnelig handla om: Hadde jeg vært deg hadde jeg labba tilbake til elkjøp og klaska telefonen i bordet med beskjed om ny telefon eller betydelig avslag i prisen. Det hadde ikke vært noe å diskutere en gang. Så lenge du har kvittering og kan bevise at samtaler er gjort lenge før du kjøpte telefonen mener jeg at du absolutt har retten på din side. Snakk om frekkhet da. Selge en brukt telefon som ny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bitten242002 Skrevet 30. november 2002 #12 Del Skrevet 30. november 2002 Hei Monja, 3410 er en bra mobil ja...Er ihvertfall fornøyd med den jeg... :D Kjøpte den på nettet kr 577 med youngtalk abonnement... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megan Skrevet 30. november 2002 #13 Del Skrevet 30. november 2002 Selvsagt har du krav på ny mobil- eller et kraftig avslag på den du fikk! Det er utrolig frekt å videreselge noe som er brukt, til full pris! Men har også hørt om en del slike tilfeller, og det pleier å ordne seg uten problemer. Uansett må du bare stå på ditt, og dersom de ikke går med på en rettferdig avtale hadde jeg begynt å "advare" venner og kjente mot servicen- det er effektiv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 30. november 2002 #14 Del Skrevet 30. november 2002 Her er en interessant link om mobiltelefoner: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/2337444.html Nokiatelefonene er de det er mest problemer med, og aller verst er det med 3410. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 30. november 2002 #15 Del Skrevet 30. november 2002 3410-en min har funka fint til nå ihvertfall.. Jeg betalte 5-eller 699,- med et youngtalk abonnement som jeg altså aldri fikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå