Gå til innhold

Barnebidrag,noen som vet?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter samlivsbrudd for 6 år siden har jeg kun mottatt bidragsforskudd fordi far ikke betaler. Han har vært selvstendig næringsdrivende og har vel på denne måten lurt seg unna trekk i lønn.

Jeg hørte nylig av hans eks at den siste regningen hun så fra innkrevinssentralen var på rundt 160000,-

Jeg/barna skulle egentlig fått 4800,- pr mnd men får bare ca 2400,-

Er det noen mulighet for at pengene noen gang blir etterbetalt? Innkrevingssentralen burde da kunne tvangsinnkreve ved å selge b.l.a. bilen hans eller noe? Jeg skjønner selvsagt at staten uansett skal ha det de har lagt ut først.

Pengene er ikke så utrolig viktig for meg, men synes det er litt urettferdig at han bare sniker seg unna! Dessuten kunne det vært fint å f.eks sette disse pengen på konto til ungene blir eldre :)

Videoannonse
Annonse
Gjest allium
Skrevet
Jeg skjønner selvsagt at staten uansett skal ha det de har lagt ut først.

Det trodde jeg også, men da eksen min fikk igjen på skatten, var det jeg som fikk penger først. Fikk en oversikt i forbindelse med det, og han hadde uendret gjeld til staten, men redusert gjeld til barna.

Gjest Gjesta
Skrevet

Dersom exen din får utbetalt skattepenger, går de til deg før de går til staten. Jeg fikk pluteselig inn 14000 kroner helt uventet for et par år siden, innmari deilig og veldig overraskende... Nå har han opparbeidet seg like stor gjeld igjen, så om han får igjen penger på skatten nå... eller får etterbetalt en eller annen trygd....... :sjarmor:

Skrevet

Hvis det er snakk om at han har et "A/S" tror jeg myndighetene kan trekke det fra bedriftens overskudd (så fremt han sitter med aksjene selv).

Om han har et personlig firma, må han tjene såpass at han har "forsørgerevne." Dette bør du kunne finne ut mer om hos Likningskontoret tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...