Gjest Rik Far Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Er en jente på 26 år med en datter på 7 år. Er ikke sammen med faren, og deler henne 50-50. Dette har vi gjort i 5 år. Problemet er at far er rik, og da mener jeg veldig rik. Han kommer fra en veldig rik familie, og slipper å bekymre seg for penger resten av livet. Han bor vanvittig flott og har råd til å gi henne ett helt annet liv enn meg. Ikke at han gir henne masse ting for å få barnet til å like ham, han er en kjempe god far, har ikke noe å utsette på ham der. Nå nærmer sommeren seg og de skal til Usa og disney world og sea world og hele pakka i 3 uker, en slik ferie koster jo en tredjedel av årsinntekten min på jobben med tanke på hvordan de lever når de er der. Jeg høres kanskje litt sjalu ut, kanskje jeg er det og, men det er bare litt frustrerende å se hvor flott de har det når jeg bor i en leilighet på 70kvm som jeg sliter litt med og og til for å klare avdragene på. Jeg vet at penger ikke er alt, men fy f... det fjerner en del bekymringer Må innrømme at jeg blir litt sjalu ja når jeg tenker på at det eneste jeg har råd til og gi henne i sommer er 1 uke på hytta til foreldrene mine, jeg vet at hun er glad i meg uansett, men alikevel er jeg redd for at hun skal bli mer glad i pappa og vil komme til å bo der fast når hun blir eldre. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men måtte bare få ut litt frustrasjon når jeg sliter selv med og få endene til å møtes... Jaja, god natt fra sliten mor som nettopp kom hjem fra nattskift på sykehuset..
Titti72 Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 En uke på hytta er da ingen ting å klage over. De feriene jeg husker best fra min barndom er med mine besteforeldre på en øy ytterst i havgaper uten andre mennesker en slektninger. De feriene er mine viktigste minner som tar fram rett som det er og mimrer over. Ikke temk på det du. Utrolig hva unger lærer seg til. Og at far drar rundt på "spennende" steder er en berikelse for din datter og ikke et tegn på at han er vellykket og du misslykket. Sol, krabber, fisking, tre bær på strå, løpe på jordet, gå i fjellet.... *mimrer tilbake*
Lula Skrevet 26. april 2006 #4 Skrevet 26. april 2006 Tid og kjærlighet er alltid gratis ← Godt sagt!!! Og veldig sant og viktig å huske på for ALLE. Både de som har mye penger og de som kanskje ikke har så mye... Det er faktisk disse to tingene barnet ditt ALLER HELST vil ha av begge sine foreldre, og der stiller du ikke dårligere enn faren. Jeg skjønner tankene dine, og det er ikke lett å innrømme at man kjenner litt på de "smålige" og "sjalu" følelsene. Men jeg synes det virker som om du har et veldig greit forhold til dette. Faren virker også som en fornuftig mann og da kan du jo ikke annet enn å glede deg på barnets vegne. Tenk så bra at jenta di har mulighet til å oppleve så mye!! Vis henne at du virkelig unner henne det. Da vil ikke hun føle skyld for at du ikke kan være med eller ta henne med på lignende ting. Det er utrolig hva barn plukker opp av signaler og tar på seg "skylden for"... Og gled deg til tur på hytta. Det er jeg sikker på at jenta di gjør også! Jeg husker ihvertfall med stor glede hytteferie og besøk hos besteforeldre fra min egen barndom!
Gjest Elfrida Skrevet 26. april 2006 #5 Skrevet 26. april 2006 Hun blir ikke mere glad i pappan sin fordi han er rik! Du kan gi henne flotte opplevelser med hyttetur og frie dager, som kan være like bra som reiser verden rundt. Hvis du blir sjalu og viser det til henne kan det hende at det blir vanskelig for dere i lengden. Jeg syns du skal prøve å glede deg over at hun har en far som bryr seg og som i tillegg har en god økonomi som gjør at din datter kan få andre opplevelser enn du er i stand til å gi henne.
Lemming Skrevet 26. april 2006 #7 Skrevet 26. april 2006 Godt sagt!!! Og veldig sant og viktig å huske på for ALLE. Både de som har mye penger og de som kanskje ikke har så mye... Det er faktisk disse to tingene barnet ditt ALLER HELST vil ha av begge sine foreldre, og der stiller du ikke dårligere enn faren. Jeg skjønner tankene dine, og det er ikke lett å innrømme at man kjenner litt på de "smålige" og "sjalu" følelsene. Men jeg synes det virker som om du har et veldig greit forhold til dette. Faren virker også som en fornuftig mann og da kan du jo ikke annet enn å glede deg på barnets vegne. Tenk så bra at jenta di har mulighet til å oppleve så mye!! Vis henne at du virkelig unner henne det. Da vil ikke hun føle skyld for at du ikke kan være med eller ta henne med på lignende ting. Det er utrolig hva barn plukker opp av signaler og tar på seg "skylden for"... Og gled deg til tur på hytta. Det er jeg sikker på at jenta di gjør også! Jeg husker ihvertfall med stor glede hytteferie og besøk hos besteforeldre fra min egen barndom! ← Støtter denne! Hvis jeg var i din situasjon ville jeg helt sikkert vært litt sjalu, og tenkt for meg selv hvor urettferdig det er "at jeg må slite for å få endene til å møtes, mens han er så stinn av penger at han aldri trenger bekymre seg.." Men prøv å legge bort de følelsene, og vis datteren din at du virkelig er glad på hennes vegne, som får oppleve så mye! Min familie dro aldri på slike turer på ferie da jeg vokste opp. Hvert år var vi på hytta og/eller hadde "bilferie", kjørte rundt i Norge og besøkte slektninger. Det var kjempekos, det!
Far til 2 Skrevet 26. april 2006 #8 Skrevet 26. april 2006 Våre barn flyttet etter eget ønske fra mor til meg. Men IKKE pga penger. Mor med samboer har pr i dag langt mer penger enn det jeg har, så barna valgte å flytte FRA pengene og til meg. Det barn vil ha er et fang å krabbe opp på. Få omsorg, kjærlighet og trygghet. Dyre gaver eller reiser vil aldri kunne veie opp for dette og et barn vil neppe la seg kjøpe slik du antyder. Men jeg forstår godt at du gjerne vil tilby barnet noe tilsvarende av det faren kan.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #9 Skrevet 26. april 2006 Faren prøver ikke å kjøpe henne, det har han aldri gjort. Det er bare det at det er lett å bli litt sjalu i en sånn situasjon når bare bilen hans er nesten 4 års lønninger for meg. Men vi samarbeider godt, og har vel aldri egentli aldri kranglet, og det er vel han som alltid har tatt seg av barnehage regninger og nå SFO. Vet at det kanskje er litt dumt av meg å la han gjøre det, men han er villig til det, og vet at han aldri hadde brukt det mot meg, for det er en kjempe ålreit fyr selv om han bare er 26 år og har ufyselig mye penger...:=) Og rikere blir han hvert år..
Gjest Gjest1 Skrevet 26. april 2006 #10 Skrevet 26. april 2006 Sjalusi og misunnelse er ikke det samme. Det du føler er vel misunnelse, ikke sjalusi.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #11 Skrevet 26. april 2006 Du har vel rett det VIOLETTA..:=) Men jeg liker ikke å ville ha det andre har..
Gjest Gjest1 Skrevet 26. april 2006 #12 Skrevet 26. april 2006 Du har vel rett det VIOLETTA..:=) Men jeg liker ikke å ville ha det andre har.. ← Nei det er ikke noen kjekk følelse, men vi er da alle mennesker.
Gjest gjesta Skrevet 26. april 2006 #13 Skrevet 26. april 2006 Synes det er flott at dere samarbeider! Det er viktigere enn alle pengene i verden. At barnet kan ha et trygt og godt oppvekstmiljø uten stridende foreldre som bare krangler. Klart det stikker litt når han kan øse om seg med penger, mens du ikke kan. Men se lyst på det. Din datter får se to sider av livet. Hun lærer at penger må jobbes for, og hun lærer at de som er rike ikke nødvendigvis er bedre.
Mini_me Skrevet 26. april 2006 #14 Skrevet 26. april 2006 Jeg er sikker på at din datter syns det er vel så gøy på hytta med mor og hennes familie. Det er ikke hvor en reiser og hvor mye det koster som ungene tenker på. Det er sånt vi voksne bryr oss om... ...unger syns som regel fisketurer, turer i skog og mark eller en grilltur på stranda er vel så bra som all verdens fornøyelsesparker... ....gled deg over at din datter får oppleve begge deler....
Gjest gjesta Skrevet 26. april 2006 #15 Skrevet 26. april 2006 Skjønner godt følelsene dine.. men jeg kan jo fortelle om min barndom. Vi var på et par fine turer til eksotiske strøk, og jeg synes det var flott. Ellers har vi i alle år vært på en hytte 1-2 uker per sommer, og hvis foreldrene mine prøvde å foreslå at vi skulle gjøre noe annet enn å dra til den hytta hvert år: ikke snakk om! Jeg elsket (og elsker fremdeles) å være der. Har så mange flotte minner fra feriene der, med fisking, turer og brettspill
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #16 Skrevet 26. april 2006 Barn gjennomskuer utrolig fort om moren oppfører seg kramaktig merkelig for å liksom kompensere for at "far har mer penger". Jeg tror at man som foreldre vinner sitt barns tillit og kjærlighet ved å være tilstede, gi det tid, oppmerksomhet og gode samtaler om livet generelt. Det er opp til deg hva du ønsker å lære din datter og hvordan dere begge som foreldre vil "påvirke henne" mht. verdier og synsvinkler. De aller, aller fleste barn elsker sine foreldre for hvem de er sp, personer og hva de kan bidra med / gi av seg selv - ikke så mye ut fra verdien på gavene.
J.K. Rowling Skrevet 27. april 2006 #17 Skrevet 27. april 2006 Det er sikkert veldig sunt for datteren din å oppleve en mer gjennomsnittelig hverdag også Mange barn i dag lærer ikke å sette pris på enkle ting, turer i skogen, hytteturer etc. De blir også vant til å sitte på hvert sitt svære rom med tv, stereo, egen data og alt mulig. Det høres ut som om datteren din får i pose og sekk - hun opplever et normalt liv, hvis jeg kan ordlegge med slik,og i tillegg får hun opplevelser som den turen til USA. Hun høres ut som en heldig jente
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #18 Skrevet 27. april 2006 kjekt for henne uansett, hun skal vel arve en dag
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #19 Skrevet 27. april 2006 Er en jente på 26 år med en datter på 7 år. Er ikke sammen med faren, og deler henne 50-50. Dette har vi gjort i 5 år. Problemet er at far er rik, og da mener jeg veldig rik. Han kommer fra en veldig rik familie, og slipper å bekymre seg for penger resten av livet. Han bor vanvittig flott og har råd til å gi henne ett helt annet liv enn meg. Ikke at han gir henne masse ting for å få barnet til å like ham, han er en kjempe god far, har ikke noe å utsette på ham der. Nå nærmer sommeren seg og de skal til Usa og disney world og sea world og hele pakka i 3 uker, en slik ferie koster jo en tredjedel av årsinntekten min på jobben med tanke på hvordan de lever når de er der. Jeg høres kanskje litt sjalu ut, kanskje jeg er det og, men det er bare litt frustrerende å se hvor flott de har det når jeg bor i en leilighet på 70kvm som jeg sliter litt med og og til for å klare avdragene på. Jeg vet at penger ikke er alt, men fy f... det fjerner en del bekymringer Må innrømme at jeg blir litt sjalu ja når jeg tenker på at det eneste jeg har råd til og gi henne i sommer er 1 uke på hytta til foreldrene mine, jeg vet at hun er glad i meg uansett, men alikevel er jeg redd for at hun skal bli mer glad i pappa og vil komme til å bo der fast når hun blir eldre. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men måtte bare få ut litt frustrasjon når jeg sliter selv med og få endene til å møtes... Jaja, god natt fra sliten mor som nettopp kom hjem fra nattskift på sykehuset.. ← Bli voksen.................penger er ikke det avgjørende for et barn...........
Litt Lost Skrevet 28. april 2006 #20 Skrevet 28. april 2006 Jeg skjønner misunnelsen! Kan ikke være lett å se at pappan kan gi henne hva som helst, alle ting du ønsker å selv gi henne. Og du skulle ønske du kunne nå opp på samme nivå. Men som de andre sier her, andre ting betyr mer enn penger! Gled deg over godene jenten deres får! Nyt å se at hun får gode opplevelser, store eventyr. Del disse gledene med henne, se på bilder sammen med henne og la henne fortelle. Det verste som kan skje er at hun føler din misunnelse og hun begynner å "skjule" ting, lar være å fortelle ting for å skåne deg. La henne få vokse opp med en mamma som åpenlyst nyter at hun får kjekke opplevelser sammen med sin far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå