Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg lurt på mange ganger. Hvorfor snurrer de den så inni hampen fast til kranene i badekaret? En må jo bruke lang tid på å snurre av den der lenka som holder proppen til badekaret fast... Kan de ikke bare la den henge????

Og det der første tørket på toalettpapirrullen.... Hvorfor brette det i spiss? Tror de vi tror at det er en ny rull?

Er det hele et triks for at vi ikke skal være i tvil om at rommet er rengjort?

Jeg må si: jeg blir mer i tvil når jeg finner hår i senga, og til og med snytepapir..... Da hjelper det liksom ikke med toalettpapir brettet i spiss...

Bare et lite hjertesukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
...og til og med snytepapir.....

:overrasket:

:tristbla:

Kan det være en ny form for service.... :overrasket:

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Er det noe jeg ikke klarer å irriterer meg over så er det over hva folk faktisk gidder å gjøre for meg i slike service-yrker! De har mye å gjøre og ikke den beste lønna i verden :)

Setter veldig pris på at noen diller med meg når jeg bor på hotell, rer opp senga og lager fine brettekanter på dorullen min! :)

Endret av CatPower
Gjest Jalileh
Skrevet (endret)

Jeg har vært stuepike. Har aldri snurra dusjlenka. Må være noe nytt de har begynt med tydeligvis. :ler:

Endret av Jalileh
Skrevet
Er det noe jeg ikke klarer å irriterer meg over så er det over hva folk faktisk gidder å gjøre for meg i slike service-yrker! De har mye å gjøre og ikke den beste lønna i verden :)

Setter veldig pris på at noen diller med meg når jeg bor på hotell, rer opp senga og lager fine brettekanter på dorullen min! :)

Helt enig! Å irritere seg over brettekant på dorull har jeg aldri tenkt over... (Synes det er litt koselig, jeg.)

Skrevet

Hmm.. Tror vel de har nok å drive med om de ikke skulle gjøre ting bare for å irritere gjestene.

Skrevet

De gjør nok bare det de får beskjed om av sjefen sin. De har nok tenkt seg ut at det er "best" på denne måten, og med mindre det er et bittelite familiedrevet hotell, har nok stuepikene pent lite de skulle ha sagt.

Jeg forstår at du irriterer deg over snytepapir i senga, men ærlig talt er det andre vel ikke noe å irritere seg over?

Skrevet

Jeg jobber selv som stuepike, og jeg snurrer ALDRI lenka. Men dersom jeg skulle finne på å gjøre det måtte det være KUN fordi det gjorde det enklere for meg når jeg vasker.

Og det med bretten på dorullen: for det første ser det penere og mer forseggjort (Og det tar overhodet ikke lang tid), for det andre er det enklere å se om badet er rengjort.

Hår i sengetøyet kan være et problem. Har ikke tall på alle de gangene jeg har funnet hår på sengetøyet som kommer fra renseriet. Du kan trøste deg med at de er godt vaska ;)

Men snytepapir - DET skal ikke finnes på et rengjort rom

Skrevet

Jeg lurer mer på hvorfor det er brettekant på dorullen det bare er èn snurr igjen på, jeg.

Gjest Jalileh
Skrevet

Når jeg var stuepike så lurte jeg på hvorfor gjestene ikke hang ut skiltet: "ikke forstyrr" når de hadde sex, jeg. :tunge1:

Gjest Stuepiken
Skrevet
Det har jeg lurt på mange ganger. Hvorfor snurrer de den så inni hampen fast til kranene i badekaret? En må jo bruke lang tid på å snurre av den der lenka som holder proppen til badekaret fast... Kan de ikke bare la den henge????

Og det der første tørket på toalettpapirrullen.... Hvorfor brette det i spiss? Tror de vi tror at det er en ny rull?

Er det hele et triks for at vi ikke skal være i tvil om at rommet er rengjort?

Jeg må si: jeg blir mer i tvil når jeg finner hår i senga, og til og med snytepapir..... Da hjelper det liksom ikke med toalettpapir brettet i spiss...

Bare et lite hjertesukk.

Jeg har jobbet på 3 forskjellige hoteller. På det ene hotellet ble vi opplært til å snurre alt av propper, fordi sjefen mente det var best og så penest ut.

Brette papiret i spiss gjør vi fordi det ser pent ut, og fordi da vet vi at rommet er rengjort. (Om vi finner ut at noe er galt med rommet og det ikke kan selges f.eks, da er det greit å vite at badet er rengjort når rommet plutselig er i stand igjen, slik vi slipper og ta det to ganger..)

Hår henger fast i sengetrekket selv etter en runde i vaskemaskinen, som noen over nevnte. Oppdager vi hår fjerner vi det selvfølgelig :)

Snytepapir må komme av en glipp eller en veldig sløv stuepike,... og oppstår det er det jo alltids mulig å klage...

Og hvorfor bruker ikke flere "ikke forstyrr"-skiltet?? :klø:

Stuepiken :)

Skrevet

Ser jo at jeg nok skulle lagt denne tråden på et annet forum.... men men..

til dere stuepiker: Det er nok å henge lenka èn gang over kranen.. trenger ikke å SURRE den fast. Kunne vaska håret på den tida det tar å surre den løs...

Gjest GreenSky
Skrevet
Når jeg var stuepike så lurte jeg på hvorfor gjestene ikke hang ut skiltet: "ikke forstyrr" når de hadde sex, jeg. :tunge1:

Det var sikkert nøye planlagt - var vel derfor de tok inn på hotell. :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Og jeg lurer på hvorfor stuepikene tror rommet er tomt når skiltet ikke forstyrr henger på døra........... :sjarmor:

*har blitt tatt på fersken* :ler:

Gjest Hubbis Bubbis
Skrevet

Det var helt sikkert gjesten som hadde rommet før da vettu, som hadde snurret lenken sånn. ;)

Og jeg lurer på hvorfor stuepikene tror rommet er tomt når skiltet ikke forstyrr henger på døra........... :sjarmor:

*har blitt tatt på fersken* :ler:

Jeg pleide å henge "do not disturb" skiltet på døra på rommet når jeg er på vei ned til resepsjonen for å sjekke ut. (Altså, når jeg forlater rommet) :ler::ler::ler:

hilsen,

Hubbis Bubbis

Gjest Gjest1
Skrevet
Det var helt sikkert gjesten som hadde rommet før da vettu, som hadde snurret lenken sånn.  ;) 

Jeg pleide å henge "do not disturb" skiltet på døra på rommet når jeg er på vei ned til resepsjonen for å sjekke ut. (Altså, når jeg forlater rommet)  :ler:  :ler:  :ler:

hilsen,

Hubbis Bubbis

Ja for de registrerer sikkert ikke at du har sjekket ut? :riste:

Skrevet

jeg og sambo fikk oss et skikkelig sjokk en gang!!

jeg og sambo hadde tatt inn på hotell en gang, vi låste døra og satt på ikke forstyrr skilt..

så mens vi hadde sex prøvde folk og ta seg inn på rommet vårt!

de kom seg ikke inn pga vi hadde låst (jeg har en låsemani, uanz hvor jeg er så jeg låste for guds skyld)

vi kledde på oss og lurte på hvorfor andre prøvde og a seg inn på rommet vårt..

de hadde dobbel-booket rommet vårt og hadde sendt noen andre opp på rommet vårt, så hvis de hadde komt seg inn på "sitt" rom så hadde de fått seg et sjokk med to som knagga som faen på "deres" rom i deres seng :ler:

vi la også merke til at etternavnet som sto på tv skjermen, ble omgjort til ett annen etternavn som var helt ukjent for oss...

da følte vi at vi var velkomne! :overrasket:

vi gikk, og da vi skulle inn på rommet vårt igjen, så fungerte ikke nøklene våre!!

de hadde gjort en feil der også..så de måtte registrere oss omigjen..koslig..

jaja, vi tok igjen med og ta oss en runde i boblebadet deres:)

Skrevet

Og jeg lurer på hvorfor den sikreste måten å få en stuepike til å åpne døren på er nettopp "Ikke forstyrr"-skiltet... Klok av skade bruker jeg alltid sikkerhetslenke/slå i tillegg der det finnes, men da røsker de i døren og roper "Hallo!"... Skulle tro skiltet og lenken talte sitt tydelige språk, men nei :ler:

Gjest Rannva i.i.
Skrevet

Her på "mitt" hotell er stuepikene livredde for disse "ikke forstyrr"-skiltene. De banker ikke på engang. Med mindre klokken er over 12 den dagen gjesten skal reise. Da ringer de først ned til resepsjonen for å høre om gjesten har avtalt sen utsjekk. SÅ banker de på, og låser seg inn dersom ingen svarer.

Voldsom surring av snor i dusjen tror jeg ikke de driver med, men det er vel for at den ikke skal være i veien når de vasker.

Skrevet

og en annen ting med stuepiker... har de ikke lært å banke på?

var på dfds båten i påska og på ettermiddagen mens båten lå i land lå vi på rommet å sov litt.. (vel sambo sov og akkruatt da var jeg på do en tur).. og pluslig kommer det en stuepike inn... ikke banket på en gang.. (sånn skilt var det ikke der).. hadde jo vært veldig fint å få en annen person inn dersom vi holdt på noe helt annet en soving

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...