Gå til innhold

FUKTfattig eller FETTfattig hud..?:forvirret:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tørr hud:ja,flasser lett og avhengig av fuktighetskrem,men vet sannelig ikke om jeg har det ene eller det andre..Hjelp?Finnes jo prod for alle slags hudtyper,drukner i jungelen jg ;)

Tusen hjertelig for et tips eller to!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper noen kan tipse meg litt her..Ingen som kan si meg forskjellen?

Gjest Gjesta
Skrevet

Huden min trenger mer fukt enn fett ...

Om jeg bruker for fete kremer får jeg urenheter..Og også om jeg ikke får nok fukt får jeg urenheter.

Den føles stram om jeg ikke har noe krem på etter en dusj, og flasser og blir rødflammete lett om vinteren.. :

Dette har fungert bra for meg :

Dermalogica ultracalming cleanser

Dermalogice toner i spray ( men jeg har den på bomullspad og drar den over.. klarer ikke spraye det i ansiktet)

Dermalogica skin smoothing cream ( denne gir mye fukt uten og være fet)

Tror du nesten må forklare litt mer om din hud for at man skal klare hjelpe deg med dine behov, evt ta en dyprens hos en hudpleier.. Det får du for rundt 500 kr.. Da ser de hva slags behov huden din har, og gir deg tips om produkter deretter.

Skrevet

Hei!

Mira: Tusen takk for langt og rådende svar",) :klem: *gla*

Når det gjelder min hud,er jeg ikke helt klok på den igrunn ;) Kan plustelig få oppblomstring av små kviser(T sone,mest hake/kjeve),men om det er hormonelt eller om det er pga dårlige hudprod,aner jeg ikke..?!

Som hos deg føles huden stram etter dusj/vask uten ansiktskrem,hele året,og kan ikke klø meg litt i fjeset uten at det beg flasse.Urk,såå irriterende!Jeg ønsker meg en sunn og velbalansert hud! :ler:

Har prøvd en rekke kremer,men enten har de vært for fet som da gir en ekkel klam følelse på huden samt kviser,eller så har de vært for tynn og lett i konsistensen.Kan dette tyde på noe?Ka tror du?masse fukt og litt fett?Hadde vært knall å fått bukt m problemet,så jeg suger til meg ethvert tips!",)

En del av de som bruker Dermalogica som du..Stive priser!men verdt det?drøy?Gode ingr. i disse prod så regner med de er fri for alkohol,paraffin ol..?

Ska sjekke ut hupleier,synd jeg ikke kjenner til noen som virkelig kan faget sitt og setter kundeservic høyt.(Det motsatte har jeg derimot vært borti,men da ikke for hudanalyse/rens..)Hørt om noen på disse vestlige kanter??

Takker og bukker for en kommentar på denne! :)

Tjohei!

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)
Hei!

Mira: Tusen takk for langt og rådende svar",) :klem: *gla*

Når det gjelder min hud,er jeg ikke helt klok på den igrunn ;) Kan plustelig få oppblomstring av små kviser(T sone,mest hake/kjeve),men om det er hormonelt eller om det er pga dårlige hudprod,aner jeg ikke..?!

Som hos deg føles huden stram etter dusj/vask uten ansiktskrem,hele året,og kan ikke klø meg litt i fjeset uten at det beg flasse.Urk,såå irriterende!Jeg ønsker meg en sunn og velbalansert hud! :ler:

Har prøvd en rekke kremer,men enten har de vært for fet som da gir en ekkel klam følelse på huden samt kviser,eller så har de vært for tynn og lett i konsistensen.Kan dette tyde på noe?Ka tror du?masse fukt og litt fett?Hadde vært knall å fått bukt m problemet,så jeg suger til meg ethvert tips!",)

En del av de som bruker Dermalogica som du..Stive priser!men verdt det?drøy?Gode ingr. i disse prod så regner med de er fri for alkohol,paraffin ol..?

Ska sjekke ut hupleier,synd jeg ikke kjenner til noen som virkelig kan faget sitt og setter kundeservic høyt.(Det motsatte har jeg derimot vært borti,men da ikke for hudanalyse/rens..)Hørt om noen på disse vestlige kanter??

Takker og bukker for en kommentar på denne! :)

Tjohei!

Hmm.. jeg har ikke så mye urenheter selv, men får lett urenheter om jeg bruker fete kremer ( som dermalogica intensive moisture balance).

Skin smoothing cream funker bra for meg.. Den skal gi mer fukt enn fett.

Du får den får en 550 kr tror jeg på strawberrynet.. Men jeg hadde prøvd en mindre tube først for å se om den funker for deg. Men den største holder brått i 5-6 mnd

Tollen får du jo refundert av Strawberrynet.

Om vinteren kan skin smoothing cream bli litt i minste laget så det hender jeg må bruke et fuktserum under.

Når det gjelder rens har jeg med hell brukt både ultracalming cleanser og essential cleansing solution. Rensen fra dermalogica er drøy da.. Så det holder hvertfall 2 mnd, og da blir det ikke stort dyrere enn dagligvareproduktene i Norge,

Ultracalming cleanser er det litt gelekonsistens på , essential er litt mer kremete.

I tilegg bør du peele kun engang i uken. Jeg bruker en peeling fra estee lauder.. (en turkis farget..so clear ..tror jeg den heter, eller noe i den duren)Men har vært fornøyd med dermalogica sine også.. Selvom man egentlig ikke skal blande, synes jeg det blir dyrt med full pakke fra dermalogica

Jeg tror nok at det bare er så som så hva hudpleieprodukter kan gjøre om problemet kommer innenifra.

Men i tilegg til hudpleieprodukter utenifra ville jeg anbefalt deg og spise 1 til 2 ss olje om dagen , eller evt ta omega 3 i kapselform om du ikke klarer oljesmaken.

Udos choice gir bra effekt, men du får like bra effekt av oljen "rapunzel" som er linfrøolje (med bedre smak enn udos og mye billigere enn udos) koster vel en 50-60 kr på helsekosten.

Effekten merkes fortere og er bedre med ren olje kontra kapsler. O

Er du plaget med sprukne blodkar kan dette også gi god effekt sammen med c og e-vitamin.

Men det må tases over lengre perioder da.. Og ikke bare når du har problemer med tørr hud .

Endret av Mira
Skrevet

Takk takk snille deg!",)full pakke er dyrt ja,så jeg saster nok selv på miks av noen få ulike merker",)Blir spennedne å teste ut D.,nytt for huden min blir det.Har daglig svelgt unna omega3 kapsler i månedsvis uten å kjenne merkbar bedring når det gjeld huden min.(Nå:1morgen+1kveld)Men jeg lever i den tro at den har noe effekt og er jo dessuten godt for hjerte og blodet,så jeg kjører kapsler fortsatt",)

Vil prøve essential cleansing solution,denne skal skylles av m vann ik sant.Ikke rensemelk og pads?

Gjest Gjesta
Skrevet
Takk takk snille deg!",)full pakke er dyrt ja,så jeg saster nok selv på miks av noen få ulike merker",)Blir spennedne å teste ut D.,nytt for huden min blir det.Har daglig svelgt unna omega3 kapsler i månedsvis uten å kjenne merkbar bedring når det gjeld huden min.(Nå:1morgen+1kveld)Men jeg lever i den tro at den har noe effekt og er jo dessuten godt for hjerte og blodet,så jeg kjører kapsler fortsatt",)

Vil prøve essential cleansing solution,denne skal skylles av m vann ik sant.Ikke rensemelk og pads?

Omega 3 hjelper godt på tørr hud, men jeg har mer virkning av olje som sagt.

Essential cleansning solution pleier jeg bare vaske av med vann... også bruker jeg heller pad med toneren etterpå for å få bort siste rest.

Gjest Gjest
Skrevet

sov med en fukt maske. anbefaler den fra Matis. veldig bra. 2-3 ganger i uken isteden for fuktighetskrem.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette var nyttig for meg også! Mira, har du kjøpt disse produktene over nett? Har du link til siden?

Mari

Skrevet

Sjekk ut www.strawberrynet.com

www.lookfantastic.com

Nettet er rimeligere enn hudpleiesalonger,så her er det penger å spare!Ska kjøpe fra en av de selv imorgen!

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei!

Jeg handler alt av hudpleie på www.strawberrynet.com.

Når det gjelder olje og vitaminer får man god hjelp på helsekosten... :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Apropos dermalogica hudpleier så tror jeg hun som driver minhud.no er fra Bergen.

Kanskje hun kan være av hjelp?

Gjest Gjest
Skrevet

Om du får utbrudd så kan du fortsatt ha en fettfattig hud.... Det kommer helt an på hvilket produkt du bruker.

Bruker du gode produkter høres det ut som du har en fuktfattig hud.

Essential cleansing solution er for en fettfattig hud, så den ville jeg ikke anbefalt deg i det hele tatt faktisk.

Alle rensene til Deramlogica tilfører fukt så jeg ville anbefalt enten ultracalming cleanser eller special cleansing gel...

Skin smoothing cream på dag og natt. Er veldig fin for fuktfattig hud. Intensive moisture balance er for en mer fettfattig hud igjen..

Ikek lett dette, men om du vil handle over nettet kan du jo fortsatt spørre en hudpleier ikke sant?

Jeg anbefaler riktignok ikek å handle over nettet da dermalogica selv har prøvd og fått en del bra ja selvfølgelig, men har også dumpet borti ting som har gått ut på dato, og som har vært etterlikninger med feil innhold i forhold til hva det skal være....

Bare så dere vet det så kan dere selv ta et valg...

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest_malin_*
Skrevet

er nok fuktfattig. siden du får kviser mener jeg :)

Skrevet

I det nye bladet makeup og hår så står det litt om fettfattig og fuktfattig hud. og om hvordan å ta vare på huden i vinter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...