Gå til innhold

Hvor få tak i?

Anbefalte innlegg

Gjest kattunge
Skrevet

Vi har vært på utkikk etter en kattunge i Bergen, men finner ingen!

Det må da være noen i denne store byen som har kattunger :sur:

Har vært på dyrebeskyttelsen, kattens vern, omplassering.no, katterommet osv osv..

Eneste jeg har funnet er noen som er leveringsklare om 2 mnd..

Noen som vet om noen som har kattunger?

Vi vil ha en hunnkatt, helst grå eller svart, men det er ikke så farlig :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Kan du ikke vente i et par måneder på en katt som du skal ha i 10-15 år?

Endret av Elfrida
Gjest baby-E
Skrevet
Kan du ikke vente i et par måneder på en katt som du skal ha i 10-15 år?

det tenkte jeg også.

Virker som om det er en avgjørenlse uten særlig ettertanke. Ikke stess med å få katt. Husk at den vil være hos deg i mange, mange år!

Skrevet

kattunger er ikkeleveringsklare før de er ca 2 mnd, så det er ikke så rart at du må vente litt. Som de over her sier kan du ikke vente på en katt som skal være hos deg i 10-15 år, så la vær å få deg dyr.

Skrevet

Har du sjekket oppslagstavler i forskjellige forretninger?

Syns jeg til stadighet ser oppslag om kattunger som skal gis bort jeg.

Kanskje det ikke er slik i Bergen. :forvirret:

Skrevet

Får kanskje et inntrykk av at dette kan være en forhastet beslutning? Kjønn og farge er bestemt allerede...?

Kattunger skal være 12 uker gamle når de taes fra moren. Ja, du bør greie å vente til det, ellers kan kattene få adferdsvansker(som f.eks overdreven sutting på gensere og på sine egne patter).

Husk å sterilisere/kastrere og øremerke den, alt gjøres samtidig ved ca 6 mnd alder.

Skrevet

Må si jeg kjenner meg veldig igjen i trådstarters følelser her.. Da jeg skulle ha meg katt (5 år siden) så var det UMULIG å finne kattunger - og det var midt på sommeren. Var på besøk hos dyrebeskyttelsen i området, de hadde faktisk 23 kattunger inne (imponerende nok) men av dem var det èn hunnkatt og den var lovt bort...

Endte med å få verdens nydeligste pusekatt av en nabo av mamma, som hadde en helt annen farge enn samboeren min ville ha men som var så nydelig at han ikke klarte å si nei. Hun var 3 måneder da og fyller snart 5 år nå :)

Men: lykke til, du finner helt sikkert en snart :) Husk at det ikke er riktig årstid for kattunger nå, de fleste kattunger blir født på senvår / sommer.

Skrevet

Kontakt en seriøs oppdretter, sett deg på venteliste og vent. Slik alle andre må gjøre ;)

Skrevet

Har aldri i mitt liv hørt om seriøse oppdrettere av huskatter.

Såvidt jeg kan se ba ikke trådstarter om en rasekatt..

Men kontakt dyrebeskyttelsen, de videreformidler haugevis med kattunger hvert år. Eller heng opp lapp på nærbutikken.

Skrevet
Har aldri i mitt liv hørt om seriøse oppdrettere av huskatter.

Såvidt jeg kan se ba ikke trådstarter om en rasekatt..

Men kontakt dyrebeskyttelsen, de videreformidler haugevis med kattunger hvert år. Eller heng opp lapp på nærbutikken.

Nei huskatter finnes det neppe seriøse oppdrettere av. :ler: Siden han/hun ikke spesifiserte at h*n ville ha huskatt antok jeg at det var rasekatt det var snakk om jeg da vettu ;)

Skrevet

www.finn.no under gis bort spalten bør du kunne finne noen. Kan jo hende trådstarter vil ha litt tid med katten før det blir sommerferie og man kanskje må være fra den i 1-2 uker...

Gjest gjest1
Skrevet

Usj, noen andre som ikke klarer å se bilder av kattunger uten å :grine: ?

Gjest Sukkerert
Skrevet

Har du sjekket avisene for annonser om kattunger som gis bort?

Du kan også sette inn en annonse selv, men da vil du muligens bli nedringt?

Skrevet

Jeg syns ikke det er så rart at man gjerne vil ha katten nå når man først har bestemt seg jeg.

Da er man gjerne så oppspilt at man nesten ikke greier å vente på den lille, søte pusen - og vil helst ha noen som er leveringsklare fortest mulig.

Katten bør være min. 12 uker når den tas fra sin mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...