Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #1 Skrevet 25. april 2006 Lurer jeg på Skriver med en kusine på msn, og hun vil bo på østkanten, noe som i og for seg er helt i orden, men selv er det endel steder jeg ikke ville bodd. jeg er mer redd for gutter med pannebånd og jenter med diorvesker enn litt sæggebukser sa hun blant annet...
Gjest GreenSky Skrevet 25. april 2006 #2 Skrevet 25. april 2006 Hvis jeg hadde bil med privatsjåfør kunne jeg bodd hvor som helst. Orker ikke sitte driiiiitlenge på t-banen, bruker 40 min til majorstua fra der jeg bor nå, og det er nok.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #3 Skrevet 25. april 2006 Lurer jeg på Skriver med en kusine på msn, og hun vil bo på østkanten, noe som i og for seg er helt i orden, men selv er det endel steder jeg ikke ville bodd. jeg er mer redd for gutter med pannebånd og jenter med diorvesker enn litt sæggebukser sa hun blant annet... ← Scweigaardsgate eller gatene rundt der. grønland.
Abr@xas Skrevet 25. april 2006 #4 Skrevet 25. april 2006 (endret) Det er mange steder jeg ikke ville bodd i Oslo, for eksempel:Jeg ville ikke bodd i Holmenkollen (skulle jeg bodd der måtte det ikke blitt lengre oppover enn Slemdal), og heller ikke langt oppover Groruddalen, heller ikke på Holmlia og ikke på Grønland eller Tøyen. Fordi jeg er avhengig av kollektivtrafikk bør det ikke være for langt til sentrum, og fordi jeg ikke trives med å bo helt midt i byen, bør det være litt tilbaketrukket fra den verste bystrømmen av folk. Endret 25. april 2006 av Abr@xas
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #5 Skrevet 25. april 2006 Jeg ville ikke bodd i Groruddalen eller på Grønland.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #6 Skrevet 25. april 2006 Jeg ville ikke bodd i Groruddalen eller på Grønland. ← Og for all del - ikke på Holmlia eller Bjørndal heller.
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #7 Skrevet 25. april 2006 Scweigaardsgate eller gatene rundt der. grønland. ← Hun hadde funnet en leilighet i Schweigaardsgate Men pappaen hennes jobber i Oslo-politiet, så regner med at han har noen tanker om hvor hans eneste datter skal bo og
Abr@xas Skrevet 25. april 2006 #8 Skrevet 25. april 2006 Det får vi håpe, for jeg hadde vært svært skeptisk til å bo der.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 25. april 2006 #9 Skrevet 25. april 2006 jeg er mer redd for gutter med pannebånd og jenter med diorvesker enn litt sæggebukser sa hun blant annet... ← He he... jeg er tibøyelig til å være enig med kusina di, og jeg har bodd både på beste vest og indre øst. Oslo indre øst har blitt vesentlig bedre de siste årene, noe jeg opplever selv og som også støttes av en ny levekårsundersøkelse. Til syvende og sist handler det imidlertid om to ting for de aller fleste - preferanser og penger. Noen ønsker nok å flytte til "bedre" områder av byen om de får råd, mens andre trives best med å ha det litt mer fargerikt og folkelig rundt seg. Selv trivdes jeg greit nok på Frogner, men trives bedre på Tøyen, og hadde nok holdt meg på denne sida av byen også om jeg plutselig skulle få veldig god råd. For meg er det imidlertid et poeng å bo sentralt, og jeg kunne ikke tenkt meg å bo i Groruddalen og de andre typiske drabantbyene. Har imidlertid ingen betenkeligheter med å anbefale folk å flytte til "skumle" indre Øst, men for noen hadde det vært helt feil, og de hadde trivdes bedre på f.eks. Majorstua eller Røa. Kusina di høres imidlertid ut som hun kan trives på min side av byen
Arwen Skrevet 25. april 2006 #11 Skrevet 25. april 2006 Dere som ikke vil bo i Grorudalen, er dere klar over hvor stor Grorudalen er?
Gjest Gjesten Skrevet 25. april 2006 #12 Skrevet 25. april 2006 Alt som ikkje er Etterstad, Vålerenga, Kampen, Tøyen, Grønland, Løkka, Carl Berner, Rosenhoff, Torshov, Sagene... Okay, kanskje eg kunne sei alt som ikkje er sentralt øst for Youngstorget. Ikkje utanfor t- baneringen på østkanten er kanskje best. Skulle gjerne budd på Grønland eller i Gamlebyen om eg kunne hatt råd til ein like bra kåk der som eg har no. Vil bu i by'n ja.
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #13 Skrevet 25. april 2006 He he... jeg er tibøyelig til å være enig med kusina di, og jeg har bodd både på beste vest og indre øst. Oslo indre øst har blitt vesentlig bedre de siste årene, noe jeg opplever selv og som også støttes av en ny levekårsundersøkelse. Til syvende og sist handler det imidlertid om to ting for de aller fleste - preferanser og penger. Noen ønsker nok å flytte til "bedre" områder av byen om de får råd, mens andre trives best med å ha det litt mer fargerikt og folkelig rundt seg. Selv trivdes jeg greit nok på Frogner, men trives bedre på Tøyen, og hadde nok holdt meg på denne sida av byen også om jeg plutselig skulle få veldig god råd. For meg er det imidlertid et poeng å bo sentralt, og jeg kunne ikke tenkt meg å bo i Groruddalen og de andre typiske drabantbyene. Har imidlertid ingen betenkeligheter med å anbefale folk å flytte til "skumle" indre Øst, men for noen hadde det vært helt feil, og de hadde trivdes bedre på f.eks. Majorstua eller Røa. Kusina di høres imidlertid ut som hun kan trives på min side av byen ← Joda, hun er mer typen til det enn meg, men hun argumenterte blant annet med at hun pleide å gå ut på østkanten. Da jeg spurte HVOR hun pleier å gå ut og la til at de sæggebuksemenneskene (hip-hoperne) jeg kjenner går ut i sentrum og på vestkanten, var det plutselig ikke så viktig mer liksom Og da tenker jeg at det blir litt kvasi liksom...
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #14 Skrevet 25. april 2006 Dere som ikke vil bo i Grorudalen, er dere klar over hvor stor Grorudalen er? ← Jada, og jeg kunne som jeg skrev ikke tenkt meg å bo der.
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #15 Skrevet 25. april 2006 Alt som ikkje er Etterstad, Vålerenga, Kampen, Tøyen, Grønland, Løkka, Carl Berner, Rosenhoff, Torshov, Sagene... Okay, kanskje eg kunne sei alt som ikkje er sentralt øst for Youngstorget. Ikkje utanfor t- baneringen på østkanten er kanskje best. Skulle gjerne budd på Grønland eller i Gamlebyen om eg kunne hatt råd til ein like bra kåk der som eg har no. Vil bu i by'n ja. ← Carl Berner og Sagene kunne jeg bodd på, men resten er jeg enig med deg i.
Arwen Skrevet 25. april 2006 #17 Skrevet 25. april 2006 Jada, og jeg kunne som jeg skrev ikke tenkt meg å bo der. ← fan av Grorudalen jeg, hvertfall deler av den. Vet at mange bruker begrepet feil. Derfor jeg lurer. For eksempel Årvoll ligger i Grorudalen, der er det fantastisk fint Drømmer om å bo i enebolig der.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #18 Skrevet 25. april 2006 fan av Grorudalen jeg, hvertfall deler av den. Vet at mange bruker begrepet feil. Derfor jeg lurer. For eksempel Årvoll ligger i Grorudalen, der er det fantastisk fint Drømmer om å bo i enebolig der. ← Er flotte eneboligstrøk på feks Høybråten også, men kunne ikke tenke meg å bo der heller.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 25. april 2006 #19 Skrevet 25. april 2006 Hun hadde funnet en leilighet i Schweigaardsgate Men pappaen hennes jobber i Oslo-politiet, så regner med at han har noen tanker om hvor hans eneste datter skal bo og ← Jeg sjekket også med en del venner i politiet før jeg flyttet til Tøyen, for det var et område jeg hadde hørt mye negativt om - fra folk som sjelden eller aldri var der selv, men som "hadde hørt" ymse. Vennene min i politiet svarte generelt at det er en del kriminalitet i sentrumsområdene, både på øst og vest, men at det suverent verste området er midt i sentrum, altså rundt Karl Johan og Rosenkrantzgt. Oslo indre øst har i tillegg et problem med gjenger, men på det drøye året jeg har bodd her, har jeg verken sett eller opplevd ubehageligheter rundt dette, kun lest om det i avisene som alle andre. Indre øst er annerledes nå enn hva det var for 5-10 år siden, men mytene lever like sterkt. Hvis en imidlertid synes at store menger mørke mennesker er skummelt, så vil nok bydelen kunne oppleves som skummel. Selv synes jeg guttegjenger med pannebånd og fjortisjenter med Dior-vesker er skumlere
Arwen Skrevet 25. april 2006 #20 Skrevet 25. april 2006 Selvfølgelig er vi forskjellige. Og Høybråten kan ikke akkurat samenlignes med Årvoll med tanke på avstand til Sentrum o.l. Mangler sjøutsikt, kollektivtilbudet og andre ting jeg vil velge å prioritere hvis jeg flytter tilbake til Oslo igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå