Gå til innhold

Kriminalitet blant deg og meg...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet
Det største skillet går nok ett sted mellom 30 og 40, etter min erfaring. Blant folk på min alder (25-30) er det så vanlig at jeg ikke tenker på det som "ulovlig" til daglig.

Jasså.....

Det må jo være i enkelte omgangskretser det da...... Jeg kjenner ingen IRL som syns at det å røyke hasj er helt vanlig.... og jeg anser meg selv for å være rimelig normal..........

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet
Jasså.....

Det må jo være i enkelte omgangskretser det da...... Jeg kjenner ingen IRL som syns at det å røyke hasj er helt vanlig.... og jeg anser meg selv for å være rimelig normal..........

Jeg kjenner bare en som mener hasj er helt greit, så jeg må være unormal jeg da. :ironi:

Gjest Jalileh
Skrevet
En del av de jeg hengr med røyker hasj daglig, og de ser nok ikke på det som lovbrudd ;)

Er skremmende mange som røyker det

:Nikke:

Jeg har inntrykk av at det er overalt. Man kommer seg ikke unna det. Ikke at jeg røyker det, men jeg har gjort det før. Og nå, flere år senere så ser man det overalt.

Gjest Jalileh
Skrevet
Jasså.....

Da er du enten veldig naiv/lukker øynene, for realiteten i samfunnet...hvis du følger med på nyheter hvor lærere f.eks uttaler seg om skoleelever og hasjrøyking, arbeidsplasser som vurderer å ta prøver for å se om arbeidere bruker div. stimuli, den "vanlige" mannen i gata som går forbi deg og røyker seg en "vanlig" røyk (city-joint), pluss pluss pluss.

Lever du et veldig beskyttet liv?

Dette er ikke et forsvar ang hasjrøyking, men få opp øynene. Det er mye mer utbredt enn hva du tror, og jeg omgåes i "normale" miljøer.

Gjest Gjest1
Skrevet
Da er du enten veldig naiv/lukker øynene, for realiteten i samfunnet...hvis du følger med på nyheter hvor lærere f.eks uttaler seg om skoleelever og hasjrøyking, arbeidsplasser som vurderer å ta prøver for å se om arbeidere bruker div. stimuli, den "vanlige" mannen i gata som går forbi deg og røyker seg en "vanlig" røyk (city-joint), pluss pluss pluss.

Lever du et veldig beskyttet liv?

Dette er ikke et forsvar ang hasjrøyking, men få opp øynene. Det er mye mer utbredt enn hva du tror, og jeg omgåes i "normale" miljøer.

Jeg sier som Evelina. Jeg vet ikke om at noen som jeg kjenner røyker hasj. Men så kjenner jeg ikke mange som går på skole heller.

Gjest Jalileh
Skrevet
Jeg sier som Evelina. Jeg vet ikke om at noen som jeg kjenner røyker hasj. Men så kjenner jeg ikke mange som går på skole heller.

Nei, dere er vel tydeligvis av den eldre generasjonen? :tunge1:

Jeg nevnte arbeidsplasser og media i tillegg. Hvordan klarte du å overse det? :klø:

Kanskje dere har barn som går på skolen? Så: OBS, OBS!!

Skrevet

Nedlasting av musikk, filmer og spill fra internett (som det ikke betales for eller er lagt ut lovlig).

Kjøpe piratkopier av CDer, vesker etc på gata.

Skrevet

Ei jeg kjenner fikk plutselig vite at 5 av hennes venner røyka hasj. Hun ble helt sjokka. De ville skjule det, for de visste at hun syntes all narkotika var forkastelig. Så mange røyker uten å være åpne om det, selv for gode venner.

Gjest Gjest1
Skrevet
Nei, dere er vel tydeligvis av den eldre generasjonen? :tunge1:

Jeg nevnte arbeidsplasser og media i tillegg. Hvordan klarte du å overse det? :klø:

Kanskje dere har barn som går på skolen? Så: OBS, OBS!!

Jeg tviler på at femtiåringene på min arbeidsplass røyker hasj.

Heller ikke min niåring.

Skrevet

- Laste ned musikk/film

- Bruke piratkopiert programvare

- drikke på offentlig sted

- urinere på offentlig sted

- Publisere bilder man finner på nettet på egne nettsteder

Gjest Gjest_KR-øst_*
Skrevet

Om jeg kommer tilbake til bilen 5 minutter etter at tiden for parkeringsavgiften jeg har betalt for har gått ut, så må jeg nok innrømme at jeg aldri har sleppt på noen ekstra mynt for dette.

Skrevet

Ha seg med kjæresten bak busker i frognerparken.

Drikke seg full i frognerparken

Runde av det hele med en liten joint.

Skrevet
Jeg tviler på at femtiåringene på min arbeidsplass røyker hasj.

Heller ikke min niåring.

Det er mest vanlig på ungdomsskolen, videregående og helt opp til man er ihvertfall 25år. Noen førtisser røyker sikker også. Og mange som er rundt femti nå har sikkert prøvd en gang de og.

Og det er overraskende mye av sånnt på små bygder der alle kjenner alle (tror de ja). Der brenner de forresten heimbrent og selger til mindreårige, noe som også er ulovlig.

Betaling av tv-lisens er det vel mange som sluntrer unna.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg velger å leve etter mitt eget hode og ikke være så nøye med alle små lover og regler. Når det gjelder hasj, for eksempel, så er jeg vant til at det er normalt og slett ikke ulovlig, og har et avslappet forhold til det, fordi jeg har bodd lenge i Nederland og kjenner mange oppegående mennesker i alle aldre som tar en blås i sosiale settinger (og ingen av dem har havnet på kjøret ;) ).

Jeg kjører ikke for fort, kunne aldri snytt på skatten, men ting som ikke skader andre synes jeg folk må gjøre som de vil med, om jeg vil ta med en flaske vin på piknik i parken, så ser jeg ingen grunn til å la lover hindre meg i dette.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Det er det helt sikkert, men denne tråden handler ikke om hvilke lovbrudd alle voksne mennesker ser på som greit, men om "lovbrudd dere/andre gjør som ikke får særlig konsekvenser" og "oss vanlige som gjør diverse lovbrudd, som er så lite alvorlige at vi ikke engang tenker over at vi gjør dem". Så lenge hasjrøyking blir ansett å høre inn under denne definisjonen av en viss gruppe mennesker, så hører det inn under dette temaet.

Jeg synes mange andre av tingene som blir nevnt i denne tråden er helt forkastelig, sammenlignet med noe så uskyldig som å røyke hasj, men jeg starter da ikke en lengre diskusjon fordi jeg mener at dette er så alvorlige lovbrudd at de ikke hører hjemme i denne tråden, iom at jeg vet at det er mange nok som ser dem som uskyldige.

Skrevet

Å få noen som er eldre enn deg til å kjøpe røyk eller alkohol for deg når du enda ikke er 18. Det er langing.

Skrevet

Banke opp sine egne unger.

Mate ender med brød som inneholder warfarin (rottegift)

Ringe på ringeklokker og så stikke av (ordensforstyrrelse)

Smugle (stort sett alt bortsett fra narkotika)

Skrevet

Tja... skal vi se... Jeg holder ALDRI fartsgrensen, snakker ofte i mobil mens jeg kjører, har kjøpt øl til min lillebror som snart er 18, laster ned musikk og filmer, har tatt med meg et par kulepenner fra jobben, ringer privatsamtaler fra jobben sin tlf, har stått ulovlig parkert et par ganger (og fått svi for det også!) og har drukket en god del ganger på offentlig sted.

Det var vel det jeg kom på i farten ;)

Skrevet

Til hasjrøyking: Mange man ikke tror det om, røyker hasj.

Husker fra min egen skoletid at jeg ble litt sjokkert en kveld vi satt en gjeng sammen (12-15 stykker) og pratet, og jeg etter en stund (var nyinnflyttet) oppdaget at jeg var den eneste som ikke hadde røyket hasj. Flere røyket ganske ofte. Dette var en liten by på Vestlandet, og det var snakk om helt normale ungdommer på første året allmennfag.

Gjest Jalileh
Skrevet
Til hasjrøyking: Mange man ikke tror det om, røyker hasj.

Husker fra min egen skoletid at jeg ble litt sjokkert en kveld vi satt en gjeng sammen (12-15 stykker) og pratet, og jeg etter en stund (var nyinnflyttet) oppdaget at jeg var den eneste som ikke hadde røyket hasj. Flere røyket ganske ofte. Dette var en liten by på Vestlandet, og det var snakk om helt normale ungdommer på første året allmennfag.

Jeppsann. Det skjer like mye i småbyene som i storbyene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...