Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker 1 day acevue linser til vanlig, og fikk lyst til å prøve å ha noen fargede til sommeren.

Noen som har prøvd dem, og kjennes de akkurat ut som de ufargede på øyet?

Har hatt fargede linser før i mnd linse og 6 mnd linse, men da har de kjent annerledes ut på øyet enn de jeg har brukt til vanlig.

Og hvilken farge er finest?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg prøvde dem i blått, men de gikk rett i søpla. For det første syntes jeg fargen var veldig kunstig, og jeg har blå øyne fra før, for det andre var det helt ensfargede, så jeg så ut som en alien med digre, mørke øyne.

Skrevet

jeg kjøpte nylig noen fargede linser fra nett. de så jo helt vanlig ut, fargehull i midten slik at pupillen fikk klart syn. men når jeg hadde de på meg så gled de nedover slik at linsepupillen dekket halve pupillen min bare og og min egen øyenfarge syntes gjennom den andre halvdelen av linsepupillhullet. er det noen flere som har brukt fargede linser som har opplevd dette? det så jo helt stygt ut! så ut som fiskeøyer...

Skrevet

Jeg også syns det så veldig kunstig ut med farvelinser. Har prøvd alle mulige varianter, også endagslinsene til hovedinnlegger.

Jeg har lyse blå øyne, og prøvde først brune linser. Det blå syntes i kantene, pluss i midten der hullet til pupillen var.

Så prøvde jeg blå. De så like rare ut. Mørkeblått i "midten" og lyseblått inne ved pupillen og i kantene.

Så prøvde jeg sånne med bare litt farve på, altså som ikke dekker din egen farge, bare forsterker den.

Det så litt bedre ut, men jeg la merke til at folk så på øye mine, og jeg følte meg avslørt når jeg kom med smaragdfargede øyne liksom.

Men det er jo bare å kjøpe en eske da.

De har jo tre fire farver i den endagslinseserien. Det koster ikke all værden for en pakke fra nettet.

Mitt tips forøvrig er å gå til opptikkeren og bestill linser som er fargeløse, som de farger for deg. Da farves det fra innerst til ytterst, uten pupillhull, og farven ytterst syns ikke, fordi den er transparent. og samtidig ser du ikke din egen øyefarve. De blir aller aller finest, og du kan selv velge farve.

Da jeg kjøpte mine var det kun halvtårslinser som de gjorde det med.

Skrevet

Jeg har hatt fargede linser før, både mnd og halvårs, men mnd føles ut som jeg har sand på øynene og halvårs følte jeg som at det var noe som dekket for synet slik at jeg ikke så godt ut. Derfor hadde jeg lyst til å prøve endags. Og derfor er jeg kjempeintr. om de føles ut som helt vanlige linser. Har jo prøvd så mye annet som ikke gjør det!

Jeg har lyseblå/ litt helling mot grått i opprinnelig øyenfarge, så jeg har nå bestilt de med grå farge. Tror ikke det skal se alien ut....

Gleder meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...