Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest *redd*
Skrevet

Mannen min har de siste ukene i stor grad forandret oppførselen sin.

Før ringte han meg 3-4 ganger om dagen, men etter at han byttet jobb ringer han max en gang, hvis jeg er heldig.

Han sier aldri lenger at han elsker meg, og har begynt å la være å gi meg "ha det" og "hei" kyss.

Når jeg spurte om det var noe galt svarte han at det ikke var det, men jeg er ikke overbevist. Vi har fredeles et godt sexliv, men der stopper også kjærtegnene.

Mot barna oppfører han seg derimot som før, det er kun mot meg han har blitt avvisende.

Jeg tror ikke han har funnet seg noen annen, er redd han bare har mistet interessen for meg.. :tristbla:

Noen som har tips til hvordan jeg kan få ting tilbake til sånn de var?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !

Sjønner du er fortvilet.

Du kan vel ta en samtale med mannen din.

Spørre han om du har feil eller har såret han.

Siden han er avisende over for deg.

Skrevet

Han er sikkert stresset pga. den nye jobben sin.

Han tenker sikkert for mye på den, og dette går utover andre ting, f.eks. deg.

Skrevet
Han er sikkert stresset pga. den nye jobben sin.

Han tenker sikkert for mye på den, og dette går utover andre ting, f.eks. deg.

Sier meg enig med Gjest. Tror ikke det er bevisst fra hans side. Men ta det opp med ham og si at det plager deg.

Har gjort det selv,og han skjerpet seg etter det ;)

Skrevet
Før ringte han meg 3-4 ganger om dagen, men etter at han byttet jobb ringer han max en gang, hvis jeg er heldig.

Det er ikke på alle arb.plasser det er like enkelt å ta privatsamtaler (noen steder "forbud" mot det), så DET behøver jo ikke å bety at han har mistet interessen!

Min mann ringer meg sjelden når han er på jobb, og jeg liker IKKE å ringe / bli oppringt når JEG er på jobb!

Som andre sier; kanskje han er litt utenfor p.g.a. ny jobbsituasjon...

Lykke til... :klem:

Gjest william
Skrevet

Han HAR mistet interessen for deg. Han er vel egentlig normal. Menn som har befruktet en kvinne, blir pisket fra naturens side til å skrote de kvinnene de har befruktet, og befrukte nye. Menn blir veldig frustrert over dette fenomenet, men velger å bli i forholdet likevel. Det er ikke slik at alle menn hiver seg ut i utroskap når disse driftene slår ned i dem. Neida, de blir på sin post. Faktisk et kvalitetsstempel, som viser at mange menn evner å stå i mot de mekanismer naturen har plantet i oss.

Skrevet
Han HAR mistet interessen for deg. Han er vel egentlig normal. Menn som har befruktet en kvinne, blir pisket fra naturens side til å skrote de kvinnene de har befruktet, og befrukte nye. Menn blir veldig frustrert over dette fenomenet, men velger å bli i forholdet likevel. Det er ikke slik at alle menn hiver seg ut i utroskap når disse driftene slår ned i dem. Neida, de blir på sin post. Faktisk et kvalitetsstempel, som viser at mange menn evner å stå i mot de mekanismer naturen har plantet i oss.

Du forstår jo ikke mekanismene. I mange tilfeller er det også slik at mannen vil være rundt til avkommet er såpass gammelt at det ikke lenger er totalt forsvarsløst.

Skrevet

Alle menn er ikke fristet til å være utro nei. Det er faktisk helt feil.

Skrevet

Eh... litt tidlig på morgenen så jeg dette kan være dårlig dømmekraft fra min side, altså og at dette er åpenlyst et tullesvar fra william...?

Jeg tror ikke mannen din har mistet interesse for deg. Det er mye som skjer i livet hans nå som han har byttet jobb. Han får mye nytt og tenke på i forbindelse med denne nye jobben og de omstillingene dette fører til for han med nye kolleger, arbeidsoppgaver og ansvar. Derfor har han ikke mulighet til å tenke på og savne deg like mye som han gjorde før. Følgelig har han kanskje ikke like stort behov for å kose og klemme deg når han kommer hjem. Dette er helt naturlig, så ikke bekymre deg.

Hvis dette fortsetter å plage deg, kan du jo snakke med han om det. Jeg tror ikke dette er noe du bør bekymre deg ettersom det mest sannsynlig skyldes store omstillinger i hverdagen hans.

:klem:

Gjest william
Skrevet
Du forstår jo ikke mekanismene. I mange tilfeller er det også slik at mannen vil være rundt til avkommet er såpass gammelt at det ikke lenger er totalt forsvarsløst.

Joda, jeg har mekanismene helt klart for meg, og denne mannen BLIR jo nettopp for barnas skyld, og undertrykker andre behov.

Skrevet

:ler: "Nei, kjære, det er ikke min skyld at jeg puler andre damer. Det er naturen som tvinger meg til å gjøre det."

:roll: Ja, særlig. Når skal enkelte menn begynne å ta ansvar for handlingene sine?

Skrevet (endret)
Joda, jeg har mekanismene helt klart for meg, og denne mannen BLIR jo nettopp for barnas skyld, og undertrykker andre behov.

:frustrert: Slutt å tulle, william! Du skal ikke leke med andres følelelser på den måten! Dama spør om råd og hva dette MEST SANNSYNLIG skyldes; ikke worst-case-scenarioer. :frustrert:

Endret av datajente
Skrevet

Dette blir bare så dumt at jeg ikke gidder diskutere en gang.

Skrevet

Høres ut som et klassisk og helt normalt tilfelle av "ny jobb" og er i tillegg helt ufarlig! For det første er det slik at de fleste med litt sosiale antenner gjerne unngår private telefonsamtaler de første ukene inntil man har funnet ut av både skrevne og uskrevne regler på området. For det andre er man gjerne i en opplæringssituasjon og jobber tett sammen med andre det meste av dagen. Da virker det liksom litt rart å sitte i telefonen med partneren flere ganger om dagen...

For det tredje kan man bli ufattelig sliten både fysisk og psykisk de første dagene/ukene i ny jobb. Man står gjerne på litt ekstra og det er mange nye ting å forholde seg til. De kreftene som er igjen ved arbeidsdagens slutt går da med til å ta seg av det mest nødvendige, som f.eks. barna, mens man regner med at de som er voksne forstår at man er sliten og har mange tanker i hodet.

Jeg ville ha fortalt ham at jeg forstår at han er sliten og laget en skikkelig god middag til ham i kveld eller i morgen og samtidig benyttet anledningen til en oppklarende (Men hyggelig...) samtale over ett glass rødvin eller to.

Skrevet

Jeg er egentlig bare imponert over at noen er såpass romantiske selv med flere barn og sikkert litt fartstid i forholdet.

Å ringe hverandre ved hver eneste pustepause pleier liksom å gå over relativt kjapt i et forhold, så en gang om dagen er jo slett ikke dårlig. Her er det langt mindre kan jeg love deg.

*løper og etterlyser tidligere tiders romantiske sms`er fra en sliten ektemann*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...