ija Skrevet 25. april 2006 #21 Skrevet 25. april 2006 Jeg er enig med de to ovenfor her, jeg forventer absolut ikke en tale. Dette fordi min samboer kommer til å grue seg i flere måneder hvis jeg hadde forventet dette av han. Det skal jo være noe vi begge skal se frem til. Tror det blir nok taler alikevel, og jo mindre taler jo mer tid til å være sosial etter middagen
marsy Skrevet 26. april 2006 #22 Skrevet 26. april 2006 Jeg hadde blitt skuffet hvis jeg ikke fikk noen ting. Aller helst en tale, fordi jeg synes det er fint at brudgommen holder tale, og at en representant fra hver familie gjør det. Men hvis noen hadde hatt et problem med å holde tale hadde jeg satt like stor pris på en annen form for oppmerksomhet: -et brev/kort som kan leses før eller etter vielsen -personlig sang -en video/lysbilde fremvisning eller lignende (har blitt gjort før i bursdager i vår familie) Det er jo tross alt ikke hver dag man virkelig formulerer hvor viktig folk er for deg (mann, familie, venner).
razmatazz Skrevet 26. april 2006 #23 Skrevet 26. april 2006 Hvis en person ikke føler seg komfortabel med å holde tale, skinner det gjerne veldig godt igjennom. Og gudhjelpemeg hvor mange pinlige, klissete taler jeg har hørt blitt holdt av overnervøse mennesker ← Når man først manner seg opp til å holde en tale (noe jeg skal selvom jeg er litt nervøs for det) er det litt demotiverende å høre sånn som dette da...
Netten Skrevet 26. april 2006 #24 Skrevet 26. april 2006 Jeg hadde blitt forferdelig lei meg! Men det er fordi vi i min familie har tradisjon for å holde taler i ulike festlige anledninger! Pappa, f.eks., er kjempeflink å holde taler, så hvis han hadde sagt nei er det klart jeg hadde blitt skuffet. Jeg skal holde tale for min kjære (det er det få som vet - iallefall ikke han ), og han skal holde tale for meg. Han er veldig flink til å sette ord på hva jeg betyr for ham og slikt (har fått mange fine brev fra ham ), og han er heller ikke redd for å snakke foran folk. På bakgrunn av dette, hadde jeg blitt lei meg hvis ingen ville holde tale for meg, MEN - hadde mine nærmeste vært veldig redd for å snakke foran folk, eller ikke vært noe særlig på å ordlegge seg, hatt angst etc. etc., hadde jo saken stilt seg annerledes...
Gjest gjesta Skrevet 26. april 2006 #25 Skrevet 26. april 2006 i vårt bryllup så vil brudgommen holde en liten tale.... jeg som er brud kommer ikke til å holde tale da jeg ikke liker å stå å prate sånn .... og vet at verken min mor eller far kommer til å holde tale. da vi i vår familie ikke liker å holde tale foran så mange andre... og det godtar jeg....selv om det hadde vært hyggelig å fått en tale fra mi side så ser det dårlig ut..... men men det viktigste er å bli gift.... lykke til på dagen din
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #26 Skrevet 26. april 2006 Nei, det hadde jeg ikke. Respekterer at ikke alle liker å tale i forsamlinger, og synes dessuten det er helt ok å slippe diverse pinlige historier :rosasmil:
Floja Felíz Skrevet 26. april 2006 #27 Skrevet 26. april 2006 På bakgrunn av dette, hadde jeg blitt lei meg hvis ingen ville holde tale for meg, MEN - hadde mine nærmeste vært veldig redd for å snakke foran folk, eller ikke vært noe særlig på å ordlegge seg, hatt angst etc. etc., hadde jo saken stilt seg annerledes... ← Helt klart, det respekterer man jo. Man skal ikke tvinges til å gjøre det dersom man er skikkelig redd, det ødelegger jo bare opplevelsen uansett.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #28 Skrevet 26. april 2006 Skjønner at du blir skuffet over at han ikke vil holde tale til deg, men skjønner ham også hvis han har fullstendig angst! Var i et bryllup hvor bruden visste at brudgommen ikke ville holde tale, og hun tok saken i egne hender. Hun holdt tale til ham! Utrolig flott og tøft gjort! Synes ikke dette er det viktigste ved bryllupet, det viktigste er jo at dere blir gift, og at dere ellers får en flott dag!!!
marsy Skrevet 26. april 2006 #29 Skrevet 26. april 2006 Synes ikke dette er det viktigste ved bryllupet, det viktigste er jo at dere blir gift, og at dere ellers får en flott dag!!! ← Enig! Hvis han ikke er komfortabel med å holde tale kan han jo for eksempel skrive et lite brev, eller vise hva han synes på en annen romantisk måte
prinsessa Skrevet 26. april 2006 #30 Skrevet 26. april 2006 Jeg kan si her og nå at jeg som forelder ikke kommer til å greie å holde tale til noen av barna mine på bryllupsdagen deres. Gjør det meg til et dårlig menneske? Jeg mener, jeg er så klart villig til å prøve, men jeg vet at jeg ikke ville ha fått frem et ord, jeg vet at jeg ville ha begynt å grine uten å gjøre meg forstått i det hele tatt. Bør jeg ha dårlig samvittighet? ← Nei syns ikke du er et dårlig menneske, du kan jo skrive en sang. En sang kan være like fin som en tale hvis den er hjemmelagd. Verste jeg vet er slike sanger som man bare har satt inn navnet til brud og brudgom i og som man har funnet på nettet eller i en bok. Over til spørsmålet, ja jeg hadde blitt lei meg om jeg ikke fikk tale fra mannen min. Men det er fordi mannen min snakker i forsamlinger nesten hver uke og har mange kurs, så han er jo ikke redd for det.
Gjest gjesta Skrevet 26. april 2006 #31 Skrevet 26. april 2006 Nei, jeg hadde ikke blitt lei meg. Hverken kjæresten min eller jeg liker å fortelle hele verden om vår kjærlighet, så en "lysfontene"-tale med store og flotte ord tror jeg ihvertfall bare hadde vært ubehagelig for oss begge to.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå